Jump to content
whiskyforum

Isle of Lewis


Recommended Posts

Är det någon av er som varit på Isle of Lewis och kan dela med sig av tips därifrån? Jag har även tänk att klämma in ett par av destillerierna ovanför Inverness på samma resa. Rekommendationer på platser och specifika turer?

Link to comment
Share on other sites

När åker du och hur länge ska du stanna på Hebriderna? Delger lite tips när jag kommer hem å sitter framför datorn.

  • Like 1

”That was a great time, the summer of ’71 – I can’t remember it, but I’ll never forget it!“

- Lemmy Kilmister

 

 

Alla är vi små i början - så även min samling...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jodå jag har varit där för 15 år sen, då var där inget destilleri, men naturskönt och mycket standing stones, om du åker från Ullapool så är det en mycket trevlig håla ;)

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej!

 

Ber om ursäkt att jag inte hunnit svara. Tyvärr har mitt liv varit lite kaosartat både privat och jobbmässigt senaste tiden. Om du fortfarande inte varit iväg så hojta till på vad du vill ha för tips så ska jag delge dig vad jag kan. Men jag tycker definitivt du ska sikta på att besöka fler av öarna än bara Lewis. Eriskay är ju tex ur whiskysynpunkt ett historiskt ställe! Om du redan varit där så hoppas jag du njöt av den surrealistiska naturen, inte lyckades krocka med några vildhästar eller lösspringande får. Och att du lyckats hitta någon av öarnas icke officiella whisky sorter... :)

”That was a great time, the summer of ’71 – I can’t remember it, but I’ll never forget it!“

- Lemmy Kilmister

 

 

Alla är vi små i början - så även min samling...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...