Jump to content
whiskyforum

Vinmässa på Cinderella


Robbeh
 Share

Recommended Posts

Hej alla whiskyvänner!

 

Jag har vart på whiskymässan på Cinderella de senaste 2 åren och vart grymt nöjd med den. Nu när jag var in på deras hemsida och klickade runt lite så snubblade jag över detta:

 

http://www.vikingline.se/sv/sverige.../temakryssningar/champagne-och-vinmassa-2014/

Jag funderar skarpt på att boka, om den är i närheten av deras whiskymässa så kan det ju bli kanon! Ser bland annat att Antinori kommer vara med, de har ju flera fina viner. Sen kan man ju inte dissa Masi heller trots att deras viner känns så vanliga... Men det finns ju en anledning till att man har deras Amarone hemma mest hela tiden, den är ju helt enkelt strålande bra.

 

Har ni hört något om detta? Vad tror ni?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Min första tanke efter att ha sett på deltagarlistan är att det ser lite tunt ut.. Då har nog utbudet sett bättre ut på whiskyresorna. Men det ju vara åkvärt ändå, i alla fall om man slipper korsa halva landet för att ens komma till båten:/

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Jag var lite rädd för att det inte skulle finnas tillräckligt många sorter också. Men jag ringde viking och det lär vara 200 olika varianter vin, och när jag kollar på Antinoris hemsida så har ju de en (censurerat) massa vingårdar.

 

Lika stort som whiskymässan lär det nog inte vara, men jag tror det är värt ett försök, för oss som bor i Sthlm i alla fall :)

 

Jag har bokat in mig nu på vinst och förlust i alla fall. Om inte annat kan man hänga i whiskybaren :)

Link to comment
Share on other sites

Lite OT men vill ändå passa på att tipsa om Mitt Kök mässan i höst... Där finns flera tusen olika viner från ett antal utställare att prova till en billig slant.

 

Om man dessutom visar sig intresserad och frågar mycket så brukar man få smaka betydligt mer än ett vin per kupong ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...