Jump to content
whiskyforum

Whisky & Snooker


Recommended Posts

Ja, det var nära för Williams. 3 1/2 timmas semi,,,

Men nu är det final. Den ser man fram emot.

Dom har börjat nu. Dags att bänka sig.

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

här får man för att man inte håller sig uppdaterad!

ser nu att European Tour Tyskland verkar vara på full gång på Eurosport, dag 2 är dom (enligt tablån) inne på nu, 1745 drar nästa session igång på Eurosport1, dags å bänka sig då å se vad det är för matcher på gång på det...

 

Jag som bara hade i minnet att det kommer vara snooker sen lite senare i november (british championships kanske??? minns inte?, hade i alla fall för mig de var längre fram först som de skulle va snooker...)

 

Så, kaffe, whisky åsså se till att köra MASSOOOR med rehab/prehab/blödningsträning för armarna (hade storträning armbrytning tidigare idag så...bäst å ge armarna lite vänligt mosande under snookern)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Om jag förstår det hela rätt så drar UK championship igång idag, eller om inte annat så är det i alla fall så som jag kan se att första sändningen från första dagen på Eurosport drar igång kl 1400 idag på eurosport2 och sedan igen sändning mellan 2030-2300, även det på eurosport2.

 

För egen del så kommer jag nog bara hinna kolla på den tidigare sändningen i bästa fall! men, får se, kanske man bjuder sig själv på en liten dram till den? inte alls omöjligt faktiskt...

Link to comment
Share on other sites

4-0 till terriern Dott, Robertson verkar ju vara i dvala.

 

3-1 till Mark Davis mot det nya stjärnskottet James Cahill.

Vilken fantastisk match det var i natt när Cahill vann mot Junhui Ding.

 

Till detta tar jag en Tobermory Moon 33y 1972 49%, smaskens!

  • Like 3

Jonas Gustafsson

Link to comment
Share on other sites

Final mellan Ronnie O och Judd Trump. Klar fördel O'Sullivan så långt, men kanske inget riktigt höjdarspel. Trump kanske på g? En del "enkla" missar. HP Cadenhead 23 år 1985 50,1% bourbon hh i glaset. Minst lika bra som spelet.

  • Like 2

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

En riktig rysare sa sonen. Men rätt vinnare. ( om man håller på Ronnie O vill säga) Själv skulle jag upp 04:45 i morse, så det blev sängen i stället, så nu har jag precis satt mig för att se reprisen i stället. Perfekt att Eurosport visar precis det jag inte sett.

  • Like 2

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Håller absolut med. Även om man vet hur det slutar. Vilken uppryckning av Trump! Ska bli spännande att se om man får se någon av de båda i Sheffield till våren. En skvätt Braes of Glenlivet 20 år 1989 - 2009 59,3% TSMoS i glaset.

Edited by GlenScotiaLasse
  • Like 2

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

En liten personlig favorit (STEPHEN MAGUIRE) åkte ut i går kväll.

Tommy Hurtig

 

Ardbeg Committee Member, Friend of the Classic Malts, Friend of Laphroaig mfl.

 

 

Bruichladdich PC 2003, Kilchoman 06/218, Mackmyra 08/849 mfl.

Link to comment
Share on other sites

Såg just, på plats i Sheffield, Mark Selby klara sig vidare till 2:a omgången, när han slog ut Kurt Maflin med knappa 10-9. Det blev dock ingen whisky i glaset.

whisky eller inte så låter det underbart att vara på plats!!!

 

själv missar man det nog (helt?) då jag inte längre har eurosport i mitt utbud... men, kanske man hittar nån vettig stream om man har tur?

Link to comment
Share on other sites

3:e året på raken. Hur bra som helst. Man får lite mer kommentering om man köper en liten internradio. Två gamla mästare som kommenterar varje match.

Vi var tvungna att gå ifrån matchen Mark Davies- Ding Junhui, för att få lite mat. Då stod det 4-0 till Davies. Ser att Ding har repat mod nu. Klockan 19:00 (lokal tid) är det dags för kvällssessionen. Tror det blir upplösningen mellan Bingham och Robbie Williams.

  • Like 1

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

underbart med dessa uppdateringar från dig Lars Gunnar!!!

 

McGill alltså nån att hålla ögonen på?

 

mvh/ peter

Link to comment
Share on other sites

Just kommit till hotellet efter att ha sett vår sista session för i år. En helt galen första del mellan Matthew Stevens och Mark Williams. Förutom 1:a framet var Stevens i förarsätet mest hela tiden och leder med 7-2. Men det var stundtals en helt tokig match. Hoppas den sändes på Eurosport.

Nu blir det en kort natt och tåg från Sheffield till Manchester klockan 06:11. Hemma onsdag em och på torsdag kväll bär det iväg till Limburg. Väl mött där ni som också ska dit.

  • Like 1

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

underbart med dessa uppdateringar från dig Lars Gunnar!!!

 

McGill alltså nån att hålla ögonen på?

 

mvh/ peter

Ja det tror jag. Han verkar ha både nerver och händer under kontroll.

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...