Jump to content
whiskyforum

Livets Goda #21-2006


Recommended Posts

Nästa nummer av livets goda kommer ut den 16:e

här är lite av innehållet.

 

THE WHISKY REGIONS OF SCOTLAND IX

DESTILLERIET I FOKUS: BRUICHLADDICH

VILKEN WHISKYTYP ÄR DU?

 

utan att ha läst "vilken whiskytyp är du" så förs mina tankar till kvällspressen :rolleyes:

 

mer info

http://www.livetsgoda.se/index1.asp

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

Ska nog inte ha Expressen/Aftonbladet i tankarna gällande tidningen Livets Goda. De ligger inte på samma nivå.

 

haha nej det var inte så jag mena, mest typen av rubrik. Den kändes väldigt "vilken bantar typ är du","vilken kändis är du" etc etc :)

 

jag gillar den tidningen, annars hade jag inte lyft fram den här :)

den är tjock som attans vilket iofs gör att jag inte finner allt intressant, men oftast läser jag det ändå :unsure:

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

haha nej det var inte så jag mena, mest typen av rubrik. Den kändes väldigt "vilken bantar typ är du","vilken kändis är du" etc etc :)

 

jag gillar den tidningen, annars hade jag inte lyft fram den här :)

den är tjock som attans vilket iofs gör att jag inte finner allt intressant, men oftast läser jag det ändå :unsure:

Den är okej synd bara att det står så lite om whisky bara! Men jag får nog ta och köpa det nya numret eftersom jag inte får min första allt om whisky förän i sptember!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Köpte förra numret o läste det! Blev positivt överraskad, så jag kommer nog att köpa detta oxå!

 

Visst, tjock och mkt vin, men det finns inte så många svenska tidningar om whisky, som ni ju vet, så allt är av intresse! Den känns proffsig, precis som AoW!

Mathias Nilsson, Ystad

 

http://www.themaltwhiskyexplorers.com

 

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2006 - Rök/Ex Bourbon (Bottled 2009 & 2011)

# Kilchoman Cask Owner - 2007 - 1/10 of a First Fill Bourbon

# Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2008 - 1/16 of a Extra Rök/Ex Bourbon

Link to comment
Share on other sites

Köpte förra numret o läste det! Blev positivt överraskad, så jag kommer nog att köpa detta oxå!

 

Visst, tjock och mkt vin, men det finns inte så många svenska tidningar om whisky, som ni ju vet, så allt är av intresse! Den känns proffsig, precis som AoW!

 

 

Håller med om att Livets Goda är bra, no bad feelings, är själv given prenumerant. Anders Gjörling som skriver whisky har dessutom bra koll på rören.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Har läst Livets Goda i flera år och det är en grymt bra tidning om man framförallt gillar vin. Härliga och kunniga författare. Lägg till lite whisky, öl och annat godis så får man den bästa blaskan om Livets Goda.

Magnus J

Link to comment
Share on other sites

Köpte förra numret o läste det! Blev positivt överraskad, så jag kommer nog att köpa detta oxå!

 

Visst, tjock och mkt vin, men det finns inte så många svenska tidningar om whisky, som ni ju vet, så allt är av intresse! Den känns proffsig, precis som AoW!

Kul. jag får gå inom Pressbyrån och se om de har ett nummer till mig med. Hur är förra numret, #20? Kan ju se om det eventuellt också finns till försäljning.

Martin Karlsson

Strömstad

Link to comment
Share on other sites

Hur stor del av tidningen handlar om whisky resp vin ?

Så jag vet om det är nåt att fundera över

Har inte kikat så mycket men det verka ju framförallt vara vin.

 

Men jag får säga att det var det tjockaste tidning jag någonsin hållt i. :o

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Har inte kikat så mycket men det verka ju framförallt vara vin.

 

Japp mycket andra saker än whisky är det i den. det är det jag är rädd med AoW när dom tar in massa andra saker än whisky att dom inte ska bli en whiskytidning utan mer som en blek kopia av livets goda.. Dock säger jag inte att det är så nu men jag tycker AoW ska skipppa artiklar om Nya absolut smaker etc. det hör inte till whisky eller öl.

Men det är vad jag tycker :)

 

ska bara förtydliga att jag tycker AoW är en bra tidningen men jag tror den kan bli ännu bättre. precis som allt här i världen...

Edited by Qonos

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

Någon som har sett det nya numret i någon affär ännu? Den har ej kommit till Srömstad än! :blink:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Någon som har sett det nya numret i någon affär ännu? Den har ej kommit till Srömstad än! :blink:

Haha jag har den hemma i min bar. Bra artikel om Bruichladdich m.m. ;)

Magnus Olausson

Link to comment
Share on other sites

Den finns att köpa i Strömstad. Den väntar hemma på mig nu. :)

Strålande fredags lektyr således.

 

Kanske det blir en Bruichladdich 15 yo second edition till den eller vad tror du? ;)

Magnus Olausson

Link to comment
Share on other sites

Strålande fredags lektyr således.

 

Kanske det blir en Bruichladdich 15 yo second edition till den eller vad tror du? ;)

Riktigt trevlig tidning med många intressanta ämnen. Såg Magnus Gunnarsson från Magnus & Magnus i tidningen också. Det var några år sedan han var på Cuisine i Strömstad.

 

Ja, det kan nog bli en Laddie 15 ikväll. :)

Martin Karlsson

Strömstad

Link to comment
Share on other sites

Har den kommit till srömstad med nu! Då får man springa ner till press byrån imorgon då! :)

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Flyttade inläggen om att kombinera mat med whisky hit: Mat & Whisky

 

Fortsätt gärna att posta allmänna tankar om kombinationer mellan whisky och mat/godis/tilltugg där! Härligt ämne att diskutera! :D

 

OBS! Om ni hittar inlägg runt om här på forumet som ni tycker skall vara där, eller andra inlägg som passar i andra trådar, var snälla och skicka mig ett PM, så skall jag flytta det dit där det skall vara...

Edited by Bullie

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...