Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Committee 2015


Recommended Posts

4 olika etiketter...men samma innehåll. Dom har snurrat på nätet ett tag nu. Kommer bli en guldgruva för dem som lyckas få tag på dem.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Så det är exakt samma whisky menar du? Ja, det är ju samma ABV på alla, så...

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Det är de etiketter som registrerats i USA, det fanns någon på forumet förut som kunde logga och få fram bild på de som godkänts.

 

https://www.ttbonline.gov/colasonline/publicSearchColasBasicProcess.do?action=search

 

123.docx

 

 

 

Edited by whiskystore

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Har med sett det nånstans,men undrar om inte det också innebar samma ABV mm. Har för mig det,men rätta mig om jag har fel. Skitsamma, jag kan inte åka till festivalen i år tyvärr. Det suger gammal apb**le rent ut sagt!

Planerar dock för nästa år. #kämpa

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Det hade ju varit roligare, om man som committee member erbjöds förtur. Som för länge sedan var brukligt !!! Sedan spelar ju priset en viss roll, se bara på senaste kiltadon ! Där kanske dom bet sig i svansen. En bra whisky till ett rimligt pris, då är jag gärna med. Har själv börjat fundera på att byta bort mina committee releases, så om någon har något vettigt att erbjuda så skicka gärna ett pm. Och givetvis så skänker jag inte bort dom !

  • Like 1

Peter lundqvist

Söker whisky från 71.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr så blir det nog mer för konstsamlare än för oss som tycker om att dricka god whisky.

Man hypar etiketterna och det får en viss likhet med det dom gör på tex Whiskyfairresan, där det man vill visa är en ny klädkollektion..

Nä om man ska återgå till det gamla som 200 årsfirandet verkar utstråla så varför inte öka kvaliten på 10:åringe och kom tillbaka med 17:åringen till ett rimligt pris.

Annars så tror jag tyvärr att tåget är på väg att gå för Ardbeg bland den stora massan.

Jag har svårt att tro att dom kan överleva på att vi nördar som köper och säljer samma flaska hit och dit kan ha nån större effekt på försäljningssiffrorna in the old kiln.

  • Like 3

Kent Johansson

Link to comment
Share on other sites

Det vore onekligen ett väl valt tillfälle för att släppa något riktigt bra, hoppas tyngdpunkten ligger på bra och vettigt prisatt, man fyller bara 200 år en gång.... :rolleyes: .. hoppas för deras egen skull att de tar till vara på möjligheten att släppa något som höjer sig över de sista årens utgåvor.

  • Like 5

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Det finns tyvärr knappt någon gammal whisky i Ardbegs lager.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Det brukar släppas en hel del till bolaget.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...