Jump to content
whiskyforum

Cask By Cask Kariuzawa # 7802


Recommended Posts

Ett par frågor angående denna vid webblanseringen 12/3.

Jag frågade systembolaget dagarna innan om hur många dom har tagit in. Och svaret blev 252 stycken.

 

Är det någon av er som lyckades boka en flaska dom 0,1 sekunderna som "knappen" lös grön ?

Undrar bara eftersom att det kom upp fullbokat direkt. Och inte ens Köa "knappen" visades.

 

Och, fanns det några flaskor överhuvudtaget ?

 

 

  • Like 1

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

haha..ja där gick det undan, jo antalet stämmer, känner även några som lyckades boka, själv missade jag och fick kö plats, som jag varit inne på tidigare, man skall ha snabb dator, snabb uppkoppling och reaktionstid som en F1 förare, när det blir sånt tryck efter grejorna är det inte många som lyckas.

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Min reaktion räckte till en bokningsbekräftelse men.......!?
Tog ca 5 min innan den första fanns till försäljning på fb något lite dyrare. :g:
Där behöver man tydligen inte ha det man försöker sälja!!!!!

  • Like 6

Klas Hammarstrand - Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Min reaktion räckte till en bokningsbekräftelse men.......!?

Tog ca 5 min innan den första fanns till försäljning på fb något lite dyrare. :g:

Där behöver man tydligen inte ha det man försöker sälja!!!!!

 

Den släpptes i Norge i januari, och fanns i ett fåtal ex på Cinderella. Det kan ju vara ett av dom exemplaren som är till salu.

 

Annars är det ju ett klockrent fall av att sälja skinnet innan björnen är skjuten :)

 

 

  • Like 1

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Försäljningarna försvann väldigt fort efter jag ifrågasatt så det var nog skinnet som var till salu!

En vet jag säkert att han bara hade en bokningsbekräftelse.

Edited by klash57
  • Like 3

Klas Hammarstrand - Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Jag fick en som det ser ut, snabba reflexer den här gången. Men jag ser det inte som klart innan jag har den i handen.

  • Like 2

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Det tror inte jag, utan den ligger nog på uthämtningsbolaget tills dom där tröttnar o lägger ut den på "hyllan" igen som vanligt till salu då mao.

Emanuel Ringbom

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Jag lyckades boka en nu får man hålla en tumme att den verkligen kommer. Två av mina kompisar fick köplats.Den ena av dom ringde till SB för att fråga vilket nummer i kön han hade fick till svar nr 250!

Dom berättade också att dom aldrig haft fler nyregistreringar inför en weblansering än denna.

Även folk från tyskland,Danmark och Holland mm hade hört av sig. Tydligen var där en holländare som hade lyckats att boka en och hade hört av sig för att höra hur det gick till när han skulle hämta ut den.

Erland Magnusson

Malmö

Link to comment
Share on other sites

Jag blir bara så jä%#a sjukt störd bara, på det att inte ens KÖA "knappen" visades på 0,1sek...

Hela "systemet" måste ju ha brakat ihop på en reaktionstid som en F1-förare bara kan drömma om....

Gott att höra har några lyckats. Och att man känner personer som lyckats. Grattis....

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...