Jump to content
whiskyforum

Webblansering 26 mars


Timpaan
 Share

Recommended Posts

Är det många här som kommer va på hugget den 26 mars? Och isåfall vilken flaska lockar er mest? Eller är det rätt så givet? Tänkte att de kunde va kul att ha lite försnack kring kommande webblanseringar?

Edited by Timpaan

Timmy Larsson

Link to comment
Share on other sites

Inget för de priserna.

Nu handlar jag främst för att dricka och inte för att investera.

 

Potentialen att poängen motsvarar priset är ganska liten.

Edited by Mickeman
  • Like 2

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Jag sparar inför Limburg istället :)

  • Like 3

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Inget för de priserna.

Nu handlar jag främst för att dricka och inte för att investera.

 

Potentialen att poängen motsvarar priset är ganska liten.

Jag hade ju medvetet undvikit att kolla på lanseringar den senaste tiden då jag inte har en spänn över att lägga på whisky... men, blev som nyfiken att kika på vad som var i detta släpp ändå, bara för att plåga sig själv lite extra? :D

var ju en massa skoj som släpptes hära för en som mig egentligen då jag ju tycker japansk whisky är kul!

chichibu tycker jag är väldigt intressant och hade gärna smakat mera av. Men, jag håller med Mickeman här ovan (även om jag inte vet om det var just japanarna han avsåg) då jag måste säga att det känns som pris/poängpotential är rätt så "off" hära... men, visst, kan möjligt vara så att nåt kanske kanske är värt pengarna, men, jag tror inte det, inte för min del (och, näe, absolut inte nu, finns ändå inte en chans i helvetet att jag kunde köpa whisky nu, inte ens råd med det billigaste ur standardsortimentet som jag gillar) då jag precis som Mickeman handlar för att dricka och uppleva och inte för att investera.

klart, har man investeringsintresse kanske det finns en del som är vore värt att köpa, men, sånt långsiktigt tänkande känns främmande och trist... :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kanske är lite så som ni säger pppetr, Mickeman att släppet passar mer till samlingar än att drickas denna gång?

Man vill ju ändå smaka och få sin egen uppfattning, hoppas på lite sample sen!

De svider ju inte lika mycket i plånboken :)

 

Någon som smakat Ichiro’s Malt ‘The Joker’ eller dom tidigare flaskorna i kort serien?

Har jag fattat rätt är the joker den sista flaskan i serien?

Timmy Larsson

Link to comment
Share on other sites

Provade Jokern i fjol. Tror det var på The Whisky Fair i Limburg. Gav 85 points och det är absolut inget jag skulle köpa om det var för smakens skull.

  • Like 3

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt helt sinnesjukt... man sitter klistrad vid ett släpp för första gången på ett år...
Och 120 flaskor Japaner för 3.999/st försvinner innan min knapp ens blivit grön...
Hyffsat intresse nu för tiden runt Whisky eller ska man säga att handla med whisky... :-(
För jag misstänker att det inte är många som nu längre handlar för att dricka dom!

  • Like 6

----------------------------------

Magnus Hjelm

 

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt helt sinnesjukt... man sitter klistrad vid ett släpp för första gången på ett år...

Och 120 flaskor Japaner för 3.999/st försvinner innan min knapp ens blivit grön...

Hyffsat intresse nu för tiden runt Whisky eller ska man säga att handla med whisky... :-(

För jag misstänker att det inte är många som nu längre handlar för att dricka dom!

Det var helt sjukt...som vanligt..
  • Like 1

Jonas Karlsson

Link to comment
Share on other sites

Jag jobba natt och ställde typ alla larm på telefonen men vakna inte ändå! Att man kan sova så sjukt hårt! Så förbannad man blir på sig själv då! Får intala mig själv att jag inte hade hunnit ändå. Grattis för dom som lyckades!

Timmy Larsson

Link to comment
Share on other sites

Förmodligen så hade du/jag inte hunnit ändå Timmy.

Men det är inget att gräma sig över, det kommer fler race....

Snart kommer en av mina favoriter, Men den håller jag för mej själv.

Det är dumt att skriva om den här, då försvinner den på 0,001sek. :blush:

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...