HarryB 586 Report post Posted September 29, 2012 Blev 6 pavor idag Bl.a. 2 RM Bra jobbat Thomas Quote Anders Fohlström Share this post Link to post Share on other sites
Spetting 8 Report post Posted September 29, 2012 Jag ropade in den, kunde inte låta bli, det är en av de svåraste ardbegsen att komma över. Varför är just den så svår? Liten upplaga eller är det bara få i cirkulation? Quote Martin Eriksson Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,682 Report post Posted September 29, 2012 Varför är just den så svår? Liten upplaga eller är det bara få i cirkulation? Enligt uppgift så skall det ha varit ett misstag på destilleriet, de hade i för mycket vatten så procenten blev 42,4% mot de 43% som den skulle vara, istället för att göra något annat av den så tappades den upp med enda skillnaden att det stog 42,4%, den såldes enbart på destilleriet och utan kartong, upplagan skall ha varit 204 flaskor och den är nästan omöjlig att få tag på, eller väldigt svår. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
Millburn 74 Report post Posted September 30, 2012 Blev 2 Rm igår , var med länge på Port ellen 1 Annual realese men blev ingen igår. Quote Niklas Pettersson Share this post Link to post Share on other sites
begard 2 Report post Posted September 30, 2012 Julafton för Ardbegnördar på WA nu.... Quote Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Share this post Link to post Share on other sites
Juggen78 5 Report post Posted September 30, 2012 Julafton för Ardbegnördar på WA nu.... Instämmer hårt Quote Share this post Link to post Share on other sites
begard 2 Report post Posted October 1, 2012 (edited) Hoppsan, någon som la hela näven på tangentbordet när han/hon/hen bjöd på tioåriga laffen? Verkar turligt nog ha startats om.. Edited October 1, 2012 by begard Quote Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted October 1, 2012 Blev två Blair Athol för min del:) Grattis Hoppas att det blev de du ville ha och till bra pris. Själv blev det ju inget denna gång, även om det ryckte ganska bra i fingrarna när jag satt och "fönster shoppad" under upplösningen. Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted October 1, 2012 Hoppsan, någon som la hela näven på tangentbordet när han/hon/hen bjöd på tioåriga laffen? Verkar turligt nog ha startats om.. Tror nog att det där är en 70-talare eller tidigt 80-tals butelj och sedan 43% och 750ml. Gör nog en del för den Laffe skadade samlaren. Har inte Laffa boken framför mig men skulle tro att det är så. Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted October 1, 2012 Blev 2 Rm igår , var med länge på Port ellen 1 Annual realese men blev ingen igår. Synd på PEn...hade du kunnat ha med som en "joker" på provningen Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
begard 2 Report post Posted October 1, 2012 Jag ropade in den, kunde inte låta bli, det är en av de svåraste ardbegsen att komma över. Grattis Kjell! Quote Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Share this post Link to post Share on other sites
Sveprod 52 Report post Posted October 1, 2012 Grattis Hoppas att det blev de du ville ha och till bra pris. Själv blev det ju inget denna gång, även om det ryckte ganska bra i fingrarna när jag satt och "fönster shoppad" under upplösningen. Nöjd med det jag betalade för mina två. Den tredje gick så högt att jag gav mig, men hade auktionerna haft olika sluttider kunde jag lagt till lite på den sista då jag räknat med högre pris för de andra.. Quote Karl-Johan Arto Share this post Link to post Share on other sites
tommbjor 7 Report post Posted October 2, 2012 Nuvarande auktion lades ut vid cirka klockan 22 på söndagskvällen, nu är det tisdagskväll och värdet har redan passerat över € 200000, i och för sig ett stort antal objekt denna gång. Var ska det sluta? tommbjor Quote Tommy Björk Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted October 2, 2012 Nuvarande auktion lades ut vid cirka klockan 22 på söndagskvällen, nu är det tisdagskväll och värdet har redan passerat över € 200000, i och för sig ett stort antal objekt denna gång. Var ska det sluta? tommbjor Är ju många Ardbeg single casks med denna gång, det ökar ju naturligtvis omsättningen. Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites
Dricke 24 Report post Posted October 2, 2012 Dom 200 Macallan flaskorna lär göra sitt också. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tommbjor 7 Report post Posted October 14, 2012 Gamla auktionsrävar, en liten utsago, vem vinner (högsta budet denna auktion)? tommbjor Ardbeg-Macallan.pdf Quote Tommy Björk Share this post Link to post Share on other sites
Lutfisk 119 Report post Posted October 14, 2012 Lägger min tro till Macallan. Den skulle jag personligen valt i detta läge både för att dricka och ur framtida samlarvärde. Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted October 14, 2012 Vill inte spekulera i samlarvärde, eller hur de står sig mot varann som investeringsobjekt, med jag hade satsat på att ropa in Macallan om jag fått välja. Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites
Rolle 140 Report post Posted October 14, 2012 Jag gissar oxå på gammal är äldst, tar hem detta. Vill inbilla mig om att Macallan har under en längre tid haft större anhängare än vad Ardbeg haft, och därmed tar hem detta. Dock är ju Ardbeg boomen extrem nu så man vet aldrig. Men iaf...Macallan Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Share this post Link to post Share on other sites
Lovikavante 256 Report post Posted October 27, 2012 Hmm, ännu inget inlägg här ikväll. Jag lyckades komma undan med tre flaskor i alla fall: St Magdalene 24 OMC, cask 3222 Glen Garioch NAS OB 70 proof Port Ellen 28 QVID.BE Quote Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Share this post Link to post Share on other sites
Sveprod 52 Report post Posted October 27, 2012 Jag fick tag i två nya Blair Athol. En Douglas Laing 25år och en 18-årig Bicentennial Limited. Quote Karl-Johan Arto Share this post Link to post Share on other sites
whirre65 7 Report post Posted October 27, 2012 Idag gick flera fantastiska Ardbegs destillerade 27 oktober 1972. Vad är det för datum idag lördag på självaste aktionsdagen? Jo, just det precis 40 år senare 27 oktober 2012. 1 Quote Anders Hedberg Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC Share this post Link to post Share on other sites
Lazze 475 Report post Posted October 27, 2012 Som "vanligt" blev det en Talisker Quote Slainte mhath Lasse Holm Share this post Link to post Share on other sites
Pandan 69 Report post Posted October 27, 2012 En Glengoyne Peter´s choice + utfyllnad Quote Peter Åsén, MärstaFatägare Kilchoman är buteljerat, 2 fat kvar: Bruichladdich, Glengoyne Share this post Link to post Share on other sites
Reasoner 6 Report post Posted October 28, 2012 (edited) Jag försökte få tag i en annan flaska, men den gick för högt och därför satsade jag på en Highland Park och vann den. Highland Park 13yo 1988/2001 (59.1%, The Scotch Malt Whisky Society 4.84) Edited October 28, 2012 by Reasoner Quote Patrik Söderholm NMWL Stavanger Share this post Link to post Share on other sites