Jump to content
whiskyforum

Recommended Posts

Aaah...

Aaah... bökigt att veta alltså.

Men kunde du inte se på bilderna på WA om det var rätt grejer då?

Det är lite knepigt med de här, utan att gå in för hårt på nördigeter, de jag ropade in ser vid en första anblick likadana ut men det är 3 olika, den jag provade och gav 93-94p var ytterligare en annan, men jag hoppas att en av dessa skall vara densamma ändå, de andra två hoppas jag skall överraska men det är ett långskott, jag förstår att det här kan liknas vid rappakalja, men det är det bästa sätt jag kan förklara det på.

• Like 2

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

@ Kjell

det ska va den med en rigtikt kork som ar sma och gradi 50 ,da har du den ratta

Geert

Precis Geert, Gradi 50, smal/liten/låg kork och texten EST, minns inte om det stod 1828 eller 1845, den var ruggigt bra, kan vara ( old bottling effect ) som gjort sitt, har du provat varianterna Gradi 50 EST, EST 1828 och EST 1845 med plastkapsyl.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

... drar ihop sig för ny drabbning, finns denna gång 32 objekt som redan passerat €1000 med toppbud i denna stund på €4305.

Ni är väl på hugget?

tommbjor

Tommy Björk

... drar ihop sig för ny drabbning, finns denna gång 32 objekt som redan passerat €1000 med toppbud i denna stund på €4305.

Ni är väl på hugget?

tommbjor

Har lagt skambud på några st som jag fortfarande har högsta på... Är eg bara en flaska som jag är sugen på. Får se hur mycket den skjuter i höjden... :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Hade tänkt försöka utöka samlingen med en Karuizawa -76 (#6719). Men just nu uppe i 815€ så det är bara att glömma.

Hittade den även på HTFW för 1000 Pund wacko.png

Den är bra men inte så bra hehe, skulle köpt en till när det begav sig för 1745:- med facit i hand doh.gif

• Like 1

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Hade tänkt försöka utöka samlingen med en Karuizawa -76 (#6719). Men just nu uppe i 815€ så det är bara att glömma.

Hittade den även på HTFW för 1000 Pund wacko.png

Den är bra men inte så bra hehe, skulle köpt en till när det begav sig för 1745:- med facit i hand doh.gif

Har haft lite funderingar på att klämma iväg min, och då skulle du ju få den betydligt billigare! ;) Återkommer i så fall. :)

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Många som sitter på whiskyauction just nu? :)

Ropade hem en:

Benrinnes
The Bottlers
November 1982
b.May 2009
26 years old
Cask no.3229
57.4% Alc by vol, 70cl

Har fått höga betyg av några här på forumet samt skall bli kul att jämföra den med OB 23yo som jag köpte med mig hem från Skottland nu sist :)

Fick en Chivas Regal 12yo för 1€ också. Har inte provat någon så tänkte det kanske kan vara kul men betalar inte mer än 2€ ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Lyckades knipa de två flaskor jag var ute efter.

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Lyckades knipa de två flaskor jag var ute efter.

Nyfiken-i-en-strut...

Vad blev det för flaskor? :)

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Nyfiken-i-en-strut...

Vad blev det för flaskor? smile.png

Bowmore Maltmens's selection och Strathisla 1967-2007 G&M for LMdW, är man 67:a så är man...

• Like 1

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Mortlach RM -72 + några fler

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Stålsatte mig att inte handla, sålde däremot en del grejor, 20 fl whisky och 39 prylar, mitt målresultat var €5000 när jag skickade kartongerna den 2:a april, resultatet blev €5050, hyffsad uppskattning om jag får säga det själv, borde köpt en lott samtidigt....cool.png ..

Konstaterar att PE serien 1-12 numera kostar ca 75 000 sek, iofs så har det tillkommit två stycken sedan vi diskuterade om den någonsin skulle gå över 50k, nu är vi där i alla fall.

Mycket gick rekorddyrt men faktiskt så gick även en del rekordbilligt, jun, jul, aug är ofta lite luriga månader.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Men Kjell. Att du inte ropade in HM 015. Bra pris på bästa (?) tappningen av kubflaskorna. Lite låg nivå förstås.

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Men Kjell. Att du inte ropade in HM 015. Bra pris på bästa (?) tappningen av kubflaskorna. Lite låg nivå förstås.

haha, jag tänkte nog försöka ta den men jag sitter nu med 5 olika 50% för Italienska marknaden och faktiskt är den bästa enligt mig en med kork och plastknopp, den var med i Johan Hofvanders kalender 2010 tror jag, jag tänkte helt enkelt att jag blivit nördigheten i ett nötskal och vill stoppa nu, men jag har den sedan tidigare Lasse så det är lugnt haha....

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Stålsatte mig att inte handla, sålde däremot en del grejor, 20 fl whisky och 39 prylar, mitt målresultat var €5000 när jag skickade kartongerna den 2:a april, resultatet blev €5050, hyffsad uppskattning om jag får säga det själv, borde köpt en lott samtidigt....cool.png ..

Konstaterar att PE serien 1-12 numera kostar ca 75 000 sek, iofs så har det tillkommit två stycken sedan vi diskuterade om den någonsin skulle gå över 50k, nu är vi där i alla fall.

Mycket gick rekorddyrt men faktiskt så gick även en del rekordbilligt, jun, jul, aug är ofta lite luriga månader.

Det verkade som om 43 objekt landade på över €1000 strecket med toppbudet €4455.

Denna auktion tar omsättningsrekord på nästan 458k€.

Det verkar som det skrattas hela vägen till banken för några.... till och med denna auktion så är omsättningen över 2,5 miljoner €, cirka 20 procent på omsättningen blir lite matpengar....

tommbjor

Tommy Björk

Rosebankarna blir då inte billigare har jag märkt .........

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Rosebankarna blir då inte billigare har jag märkt .........

Tyvärr så har kvalitetssprit en tendens att öka i pris, sorry Benke.....

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Har adopterat bort några små älsklingar idag, hoppas de får nya lyckliga föräldrar☺

Helena Hugo

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Har adopterat bort några små älsklingar idag, hoppas de får nya lyckliga föräldrar☺

Inga 74:or väl syrran

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Well Brorsan, kanske råkade avyttra ett gäng av mina Ardbeg74:or, dock de flesta dubletter så det finns lite bebisar kvar?

Helena Hugo

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Snyggt Syrran, jag vet att du har en rejäl dos 74:or, gjorde samma grej själv när det begav sig, sålde av ett gäng 59:or, de finansierade hela kalaset så att säga, hoppas att du är nöjd med resultatet.

Kram Bro

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Bowmore Maltmens's selection och Strathisla 1967-2007 G&M for LMdW, är man 67:a så är man...

Sorry lite mitt fel att den blev dyrare är också 67a....

Mikael Weisz - Växjö

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Sorry lite mitt fel att den blev dyrare är också 67a....

Jaså, var det du? ;)

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967