whiskystore 1,678 Report post Posted May 17, 2013 Aaah... Aaah... bökigt att veta alltså. Men kunde du inte se på bilderna på WA om det var rätt grejer då? Det är lite knepigt med de här, utan att gå in för hårt på nördigeter, de jag ropade in ser vid en första anblick likadana ut men det är 3 olika, den jag provade och gav 93-94p var ytterligare en annan, men jag hoppas att en av dessa skall vara densamma ändå, de andra två hoppas jag skall överraska men det är ett långskott, jag förstår att det här kan liknas vid rappakalja, men det är det bästa sätt jag kan förklara det på. 2 Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
peatjunkie 15 Report post Posted May 17, 2013 @ Kjell det ska va den med en rigtikt kork som ar sma och gradi 50 ,da har du den ratta geert Quote Proud member of www.lindores.be www.ardbeg.eu(The real Ardbeg site) Geert Bero Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted May 17, 2013 @ Kjell det ska va den med en rigtikt kork som ar sma och gradi 50 ,da har du den ratta Geert Precis Geert, Gradi 50, smal/liten/låg kork och texten EST, minns inte om det stod 1828 eller 1845, den var ruggigt bra, kan vara ( old bottling effect ) som gjort sitt, har du provat varianterna Gradi 50 EST, EST 1828 och EST 1845 med plastkapsyl. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
tommbjor 7 Report post Posted June 6, 2013 ... drar ihop sig för ny drabbning, finns denna gång 32 objekt som redan passerat €1000 med toppbud i denna stund på €4305. Ni är väl på hugget? tommbjor Quote Tommy Björk Share this post Link to post Share on other sites
Kainen 595 Report post Posted June 6, 2013 ... drar ihop sig för ny drabbning, finns denna gång 32 objekt som redan passerat €1000 med toppbud i denna stund på €4305. Ni är väl på hugget? tommbjor Har lagt skambud på några st som jag fortfarande har högsta på... Är eg bara en flaska som jag är sugen på. Får se hur mycket den skjuter i höjden... Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Share this post Link to post Share on other sites
bonybankhart 86 Report post Posted June 6, 2013 Hade tänkt försöka utöka samlingen med en Karuizawa -76 (#6719). Men just nu uppe i 815€ så det är bara att glömma. Hittade den även på HTFW för 1000 Pund Den är bra men inte så bra hehe, skulle köpt en till när det begav sig för 1745:- med facit i hand 1 Quote Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Share this post Link to post Share on other sites
Lovikavante 256 Report post Posted June 6, 2013 Hade tänkt försöka utöka samlingen med en Karuizawa -76 (#6719). Men just nu uppe i 815€ så det är bara att glömma. Hittade den även på HTFW för 1000 Pund Den är bra men inte så bra hehe, skulle köpt en till när det begav sig för 1745:- med facit i hand Har haft lite funderingar på att klämma iväg min, och då skulle du ju få den betydligt billigare! Återkommer i så fall. Quote Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Share this post Link to post Share on other sites
Kainen 595 Report post Posted June 8, 2013 Många som sitter på whiskyauction just nu? Ropade hem en: BenrinnesThe Bottlers November 1982b.May 200926 years oldCask no.3229 57.4% Alc by vol, 70cl Har fått höga betyg av några här på forumet samt skall bli kul att jämföra den med OB 23yo som jag köpte med mig hem från Skottland nu sist Fick en Chivas Regal 12yo för 1€ också. Har inte provat någon så tänkte det kanske kan vara kul men betalar inte mer än 2€ Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Share this post Link to post Share on other sites
bonybankhart 86 Report post Posted June 8, 2013 Japp, hänger med i utvecklingen Quote Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted June 8, 2013 Lyckades knipa de två flaskor jag var ute efter. Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites
Kainen 595 Report post Posted June 8, 2013 Lyckades knipa de två flaskor jag var ute efter. Nyfiken-i-en-strut... Vad blev det för flaskor? Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted June 8, 2013 Nyfiken-i-en-strut... Vad blev det för flaskor? Bowmore Maltmens's selection och Strathisla 1967-2007 G&M for LMdW, är man 67:a så är man... 1 Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites
Herke 31 Report post Posted June 8, 2013 Mortlach RM -72 + några fler Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted June 8, 2013 Stålsatte mig att inte handla, sålde däremot en del grejor, 20 fl whisky och 39 prylar, mitt målresultat var €5000 när jag skickade kartongerna den 2:a april, resultatet blev €5050, hyffsad uppskattning om jag får säga det själv, borde köpt en lott samtidigt.... .. Konstaterar att PE serien 1-12 numera kostar ca 75 000 sek, iofs så har det tillkommit två stycken sedan vi diskuterade om den någonsin skulle gå över 50k, nu är vi där i alla fall. Mycket gick rekorddyrt men faktiskt så gick även en del rekordbilligt, jun, jul, aug är ofta lite luriga månader. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
GlenScotiaLasse 361 Report post Posted June 8, 2013 Men Kjell. Att du inte ropade in HM 015. Bra pris på bästa (?) tappningen av kubflaskorna. Lite låg nivå förstås. Quote Lars Gunnar SamuelssonAlingsås.Slainte. Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted June 8, 2013 Men Kjell. Att du inte ropade in HM 015. Bra pris på bästa (?) tappningen av kubflaskorna. Lite låg nivå förstås. haha, jag tänkte nog försöka ta den men jag sitter nu med 5 olika 50% för Italienska marknaden och faktiskt är den bästa enligt mig en med kork och plastknopp, den var med i Johan Hofvanders kalender 2010 tror jag, jag tänkte helt enkelt att jag blivit nördigheten i ett nötskal och vill stoppa nu, men jag har den sedan tidigare Lasse så det är lugnt haha.... Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
tommbjor 7 Report post Posted June 8, 2013 Stålsatte mig att inte handla, sålde däremot en del grejor, 20 fl whisky och 39 prylar, mitt målresultat var €5000 när jag skickade kartongerna den 2:a april, resultatet blev €5050, hyffsad uppskattning om jag får säga det själv, borde köpt en lott samtidigt.... .. Konstaterar att PE serien 1-12 numera kostar ca 75 000 sek, iofs så har det tillkommit två stycken sedan vi diskuterade om den någonsin skulle gå över 50k, nu är vi där i alla fall. Mycket gick rekorddyrt men faktiskt så gick även en del rekordbilligt, jun, jul, aug är ofta lite luriga månader. Det verkade som om 43 objekt landade på över €1000 strecket med toppbudet €4455. Denna auktion tar omsättningsrekord på nästan 458k€. Det verkar som det skrattas hela vägen till banken för några.... till och med denna auktion så är omsättningen över 2,5 miljoner €, cirka 20 procent på omsättningen blir lite matpengar.... tommbjor Quote Tommy Björk Share this post Link to post Share on other sites
+Benke Olsson 0 Report post Posted June 8, 2013 Stålsatte mig att inte handla, sålde däremot en del grejor, 20 fl whisky och 39 prylar, mitt målresultat var €5000 när jag skickade kartongerna den 2:a april, resultatet blev €5050, hyffsad uppskattning om jag får säga det själv, borde köpt en lott samtidigt.... .. Konstaterar att PE serien 1-12 numera kostar ca 75 000 sek, iofs så har det tillkommit två stycken sedan vi diskuterade om den någonsin skulle gå över 50k, nu är vi där i alla fall. Mycket gick rekorddyrt men faktiskt så gick även en del rekordbilligt, jun, jul, aug är ofta lite luriga månader. Rosebankarna blir då inte billigare har jag märkt ......... Quote _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted June 8, 2013 Rosebankarna blir då inte billigare har jag märkt ......... Tyvärr så har kvalitetssprit en tendens att öka i pris, sorry Benke..... Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
eronica 0 Report post Posted June 8, 2013 Har adopterat bort några små älsklingar idag, hoppas de får nya lyckliga föräldrar☺ Quote Helena Hugo Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus www.bredarydswardshus.se Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted June 8, 2013 Har adopterat bort några små älsklingar idag, hoppas de får nya lyckliga föräldrar☺ Inga 74:or väl syrran Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
eronica 0 Report post Posted June 8, 2013 Well Brorsan, kanske råkade avyttra ett gäng av mina Ardbeg74:or, dock de flesta dubletter så det finns lite bebisar kvar? Quote Helena Hugo Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus www.bredarydswardshus.se Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted June 8, 2013 Snyggt Syrran, jag vet att du har en rejäl dos 74:or, gjorde samma grej själv när det begav sig, sålde av ett gäng 59:or, de finansierade hela kalaset så att säga, hoppas att du är nöjd med resultatet. Kram Bro Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
Mickeman 355 Report post Posted June 9, 2013 Bowmore Maltmens's selection och Strathisla 1967-2007 G&M for LMdW, är man 67:a så är man... Sorry lite mitt fel att den blev dyrare är också 67a.... Quote Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted June 9, 2013 Sorry lite mitt fel att den blev dyrare är också 67a.... Jaså, var det du? Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites