Jump to content
whiskyforum

Recommended Posts

Det blev några blends men inte de jag mest hoppades på. Uppkopplingen hängde sig ganska prick 20:03. Försökte lägga bud på Ainslie's och en White Heather, men som sagt ........

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Har under åren handlat en hel del på WA. Men nu är det dax att tänka på refrängen... När prisökningen ligger mellan 30-40 procent mellan två auktionerna så är det svårt att hänga med....

Niklas Pettersson

Ja, man undrar ju hur länge det dröjer innan bubblan spricker. Den frågan har ju varit uppe förr här på forumet. Ser man krasst på det så har ju de flesta "bubblor" spruckit genom åren, är det nåt som pekar på att inte även whiskypriserna har en kulmen?

Edited by LasseL

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Ett fantastiskt exempel är en enkel 10 årig Bowmore Devils Cask. Jävlar vad det bubblar kring den

Det har man ju provat, vad händer jo man får en blended för €9 +€19 i frakt. Det blir ju en fin present! :lol:

Ja, hahaha, det har väl hänt, men det jag menar är att man lägger ett högsta bud på en eller flera flaskor, som man verkligen

tror att man ska få och sedan drygar ut frakten med lite ''udda" buteljeringar.

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Ja, hahaha, det har väl hänt, men det jag menar är att man lägger ett högsta bud på en eller flera flaskor, som man verkligen

tror att man ska få och sedan drygar ut frakten med lite ''udda" buteljeringar.

Förstår precis vad du menar, jag brukar själv göra så. Kunde bara inte låta bli då det hänt mig en gång. fick en 5-årig Bells för totalt €28 inte vad jag väntat mig. :doh:

Christer Lagestig

Lagan

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Kanske, kanske börjar priserna på Port Ellen AR mattas av något.

Sam Gutenwik

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Port Ellen Release 1-13 har nu tillsammans knäckt 100.000:- stecket.

Just nu är totalpriset 10.755€. Med kursen 9.3838 gör det 100.922 SEK

13.773€ blev det. Med kursen 9.3838 gör det 129.243 SEK

• Like 1

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Det blev ändå lite Port Ellen godis, bägge Dun Eideann IM207 och IM215 samt en M&H IM257b, blev överbjuden på massor av PE, med den här prisutvecklingen börjar det närma sig den punkt när jag kommer att dra ned på PE inköpen ( det har jag iofs. sagt i flera år haha…) men nu tror jag faktiskt att det blir av. missade Ainslie´s VS004 på den allra sista sekunden innan stängning, det var kyligt av den budgivaren, var det den du budade på Lasse ?

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Jag tycker priserna är betydligt bättre på scotchwhiskyauction.com än på whiskyauction.com. Tråkigt bara att de har så jävla höga avgifter!

Euron ligger väl precis under 9..

Dagens kurs

FOREX Bank säljkurs: 9.5431

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Det blev ändå lite Port Ellen godis, bägge Dun Eideann IM207 och IM215 samt en M&H IM257b, blev överbjuden på massor av PE, med den här prisutvecklingen börjar det närma sig den punkt när jag kommer att dra ned på PE inköpen ( det har jag iofs. sagt i flera år haha…) men nu tror jag faktiskt att det blir av. missade Ainslie´s VS004 på den allra sista sekunden innan stängning, det var kyligt av den budgivaren, var det den du budade på Lasse ?

Nej, jag försökte få hem en flaska av 12-åringen i päronflaskan. VS002. Hyggligt pris den här gången, utan kartong. När datorn vaknade till hade tiden redan gått ut.

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Jag tycker priserna är betydligt bättre på scotchwhiskyauction.com än på whiskyauction.com. Tråkigt bara att de har så jävla höga avgifter!

Man får ju se till helheten. Det blir en hel del räknande på de brittiska auktionerna, och även frakten är ju oftast dyrare.

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Dagens kurs

Kolla inte på Forex... där har dom lagt på en hel del.... enklast är att kolla på textv och sedan lägga på så mycket som ens bank lägger på vid valutaväxlning på ens VISA kort :)

http://www.svt.se/svttext/web/pages/230.html

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Dagens kurs

Allright. Dock så är ju Forex säljkurs bra högre än den verkliga kursen. 8.99 ligger den på idag och betalar man med Visa eller MasterCard så blir det några ören till :-) SvT text 230 så har man en uppdaterad kurs.

Robin Törnqvist

Någon som har en bra förklaring till varför denna sköt iväg så mycket? De tidigare 2 gångerna den varit ute har den gått för ca 250€ och nu över 800€ (visserligen 1 år sedan senaste flaskan)

http://www.whiskyauction.com/cgi-bin/auction/auction.pl?action=newbid&item=NW030

NW030
Karuizawa

Original Bottling
1982
b.2012
Cask 8497
Single Malt Japanese Whisky
bottled for Speciality Drinks Ltd.
46%vol
70cl e

Fredrik Palmqvist

Alla Kurrar med BILD-label gick väldigt högt... 9st som passerade 1000€

Hasse Peters

Laholm

Port Ellen forever

Allright. Dock så är ju Forex säljkurs bra högre än den verkliga kursen. 8.99 ligger den på idag och betalar man med Visa eller MasterCard så blir det några ören till :-) SvT text 230 så har man en uppdaterad kurs.

Ja, Forex är en bra indikator om man vill ha den absolut sämsta tänkbara valutakursen, för dyrare än så är det svårt att få det! ;)

Mitt MasterCard har en okej kurs men sen lägger dom på 2% i valutapåslag, men det blir ändå väldigt mycket billigare än Forex.

Jonas Carlsson

Jag hade tänkt ropa in en, eller helst två, Glendronach 17yo #401 ikväll.

Kul skämt.

Siktar in mig på några andra, den första om tre minuter.

Markus Nilsson

Whiskynörd

Det e verkligen helt spårat hur högt en del saker är värderat nu! Tacka (censurerat) för Systembolaget!!!

För stora plånböcker den här vändan. Blir inga tröstisar heller. Bitter över att jag missade en tokintressant för jag kollade fel på tiden och trodde den var i hamn... Tröttmössa :D

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-