Jump to content
whiskyforum

Frågor om Master of Malt


Recommended Posts

Jag har lite frågor angående Masters of Malt. (https://www.masterofmalt.com/)

 

Tillkommer det någon frakt eller tull osv, och i så fall hur mycket?

 

Kommer paketet hem till dörren, eller kommer det till t ex Coop så man får hämta ut det? I så fall, kommer det i en vanlig brun kartong eller kommer det med etikett osv?

 

Förlåt om detta verkar lite konstigt, men jag är rätt så ny på Whisky vill inte direkt se ut som en alkoholist ;)

Edited by jackdaniels2478
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Frakt tillkommer och det står på deras hemsida hur mycket beroende på hur mycket du köper

Postnord kommer sen att leverera till dörr typ Företagspaket

är du inte hämma får du en lapp i brevlådan för att sen hämta ut på t.ex. Coop

Thomas Karman

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Det kan man inte veta men det skulle förvåna mej i alla fall om den inte var äkta.

Jag håller MoM som väldigt seriösa och jag litar på dom. (Har handlat en del där genom åren.)

 

Kent Johansson

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Benriach1 said:

Det kan man inte veta men det skulle förvåna mej i alla fall om den inte var äkta.

Jag håller MoM som väldigt seriösa och jag litar på dom. (Har handlat en del där genom åren.)

 

Låter ändå bra!

Den alkoholskatt man ska betala i Sverige för import av alkohol inom EU för privat bruk.

Dras den automatiskt vid uthämtning av paketet eller måste man själv anmäla det? Hur har det fungerat för er?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 7/15/2019 at 9:26 PM, Jekima said:

Låter ändå bra!

Den alkoholskatt man ska betala i Sverige för import av alkohol inom EU för privat bruk.

Dras den automatiskt vid uthämtning av paketet eller måste man själv anmäla det? Hur har det fungerat för er?

Har för mig att MoM fixar det med alkoholskatten automatiskt, precis som The Whisky Exchange gör.

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...