Jump to content
whiskyforum

Box blir "High Coast Single Malt Whisky"


Recommended Posts

Ja jag har sett det och det känns faktiskt som ett väldigt mycket bättre namn, men det är väl aldrig kul att bli "tvingad".

Dessutom så är ombyggnaden ,till en möjlig fördubbling av produktionskapaciteten , nästan färdig.

Det blir spännande att följa utvecklingen där och jag tror dom är på rätt väg :D

Kent Johansson

Link to comment
Share on other sites

Ja jag har sett det och det känns faktiskt som ett väldigt mycket bättre namn, men det är väl aldrig kul att bli "tvingad".

Dessutom så är ombyggnaden ,till en möjlig fördubbling av produktionskapaciteten , nästan färdig.

Det blir spännande att följa utvecklingen där och jag tror dom är på rätt väg :D

Det var nog så att de inte blev "tvingade", de blev verkligen TVINGADE! Det hade kostat alldeles för mycket att sätta igång en rättsprocess för att dessutom troligen förlorat den.

Hur som helst är det en fantastiskt bra whisky de har kokat ihop, så det är med spänning som jag till hösten ska smaka på den femåriga i fatet, som när den buteljeras ska ha Box-loggan på etiketten.

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker namnet är tveksamt, dels är det lite långt och dels leder namnet tanken snarare till en region än till ett destilleri

  • Like 1

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Som ägare av andelar i en herrans massa fat är jag lite nyfiken. Då fatet köpts som Box och det av den anledningen heller inte inkräktar på någon marknad (affären är gjord och Compass Box säljer inte fat), kommer dessa buteljer kunna ha "Box" på etiketterna?

Samuel Bohlin

Link to comment
Share on other sites

Som ägare av andelar i en herrans massa fat är jag lite nyfiken. Då fatet köpts som Box och det av den anledningen heller inte inkräktar på någon marknad (affären är gjord och Compass Box säljer inte fat), kommer dessa buteljer kunna ha "Box" på etiketterna?

Svar ja. Jag pratade med Thomas på Box och han sa att alla fat som redan är fyllda kommer att ha Box på etiketten.

  • Like 1

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker namnet är tveksamt, dels är det lite långt och dels leder namnet tanken snarare till en region än till ett destilleri

Håller med där Sam. Jag tycker även att det nya namnet skulle ha varit svenskt. Nu blir det lite för kommersiellt.
  • Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Håller med där Sam. Jag tycker även att det nya namnet skulle ha varit svenskt. Nu blir det lite för kommersiellt.

Jag menade i mitt första inlägg naturligtvis också att dom var tvingade, men valet att processa fanns ju men inte realistiskt så klart.

Lite kul med åsikten att namnet ska vara lika svenskt som Box, som kommer från att det tillverkades lådor på export på platsen, därav Box..

Hoppas bara på att det går bra även internationellt.

Väntar på att buteljera vårat ankare som blir 7år i Juli, med rökigt recept.

Kent Johansson

Link to comment
Share on other sites

En svensk box stavas på samma sätt :-)

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Varför inte byta namn från Box till Låda? :drool2:

  • Like 2

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt när man blir ansatt på det viset, ekonomiskt kan det kosta skjortan att kämpa i en namnfajt, trist men helt rätt av Box.

Vi får trösta oss med att High Coast är ett kanonnamn och jag vill samtidigt passa på att lyckönska det " nya " High Coast distillery

  • Like 2

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...