Jump to content
whiskyforum

Ny version av forumet


Recommended Posts

Hej på er alla!

Jag har nu uppdaterat programvaran för forumet till den senaste versionen, och en del saker är fortfarande inte helt klara.

Men förhoppningsvis är denna versionen lite bättre än den gamla och mer anpassad till dagens webbläsare och webbtekniker.

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Ja tyvärr, det är segt som sirap, påminner om tiden med uppringande modem, nej inte riktigt men nästan...:-)

Diamanterna med frågetecken, vad är det.

Edited by whiskystore
Komplettering

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Magiskt segt går det tyvärr ☹️

När jag kikar på forumet via mobilen (Iphone 6S) så går det lika segt men där verkar även själva sidan inte vara anpassad för mobilt bruk. Texter skrivs över varandra och brytningar av layout väldigt skumma.

---

Mvh

Jörgen Fondelius

FALUN

 

Whiskyklubb: SMAD

---

Link to comment
Share on other sites

Oroligt segt! Tidigare kollade jag forumet ca 10 gånger per dag men nu blir jag bara frustrerad och ids knappt gå in längre. Det här måste väl gå att fixa??

Jag kan heller inte längre svara på ämnen i Marknadsplatsen, men jag tycks kunna starta inlägg. Vet att jag inte är VIP-medlem, men det är väl tvärtom det ska fungera...? Dvs, om man inte är VIP-medlem så ska man inte kunna starta nya ämnen men man ska ju ändå som inloggad ”vanlig” medlem kunna svara på andras inlägg vid samples-paket m.m.?

Michael Björk: Friends of The Classic Malts, Ardbeg Committee, Friends of Laphroaig m.fl.

Link to comment
Share on other sites

Chrome går otroligt segt för mej, men Firefox funkar. Däremot kan jag vare sig svara på vissa trådar, eller skicka meddelanden:(

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jösses vad segt med chrome

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Ifall man inte längre ids gå in på forumet lika ofta nu så är det tur i alla fall att det fortfarande går att prenumerera på nya ämnen i Marknadsplatsen/Samples bytes, så att man inte missar när någon lägger ut nya samples… :) (För de som har registrerat sig, alltid ett skäl till att skapa sig en användare och hålla forumet vid liv).

Stefan Lööf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 4/26/2019 at 9:24 PM, michbjork said:

Jag kan heller inte längre svara på ämnen i Marknadsplatsen, men jag tycks kunna starta inlägg. Vet att jag inte är VIP-medlem, men det är väl tvärtom det ska fungera...? Dvs, om man inte är VIP-medlem så ska man inte kunna starta nya ämnen men man ska ju ändå som inloggad ”vanlig” medlem kunna svara på andras inlägg vid samples-paket m.m.?

Rättigheterna är justerade nu, något blev inte som det skulle under uppgraderingen helt enkelt :(

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Jenz Rönnow said:

Jag upplever det inte så segt som det beskrivs. Är det fortfarande ett problem?

Ja, det är forfarande otroligt långsamt numera, oavsett vilken webbläsare eller plattform man använder... ☹️

Stefan Lööf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...