Jump to content
whiskyforum

Scotchwhiskyauctions.com


MacLeod
 Share

Recommended Posts

Jag, som så många andra här på forumet, har budat hem whisky från olika auktionssiter. Har bland annat köpt flaskor från scotchwhiskyauctions.com. Har dock haft problem med dem. Vid senaste leveransen skulle jag få 14 flaskor, men det fanns bara 13 i kartongerna. Eftersom det inte fanns någon följesedel med, tog det ett par dagar innan jag märkte att det fattades en. 
När jag mailade till Scotch whisky auctions, konstaterade de bara att där fanns det inte någon flaska och eftersom jag öppnat kartongerna (och även slängt dem) kunde de inte se om någon "brutit sig in" i dem, därmed var ärendet utagerat från deras sida. Tur i oturen så var det inte någon riktigt dyr flaska "bara" ca 1 000 kr + frakt, men det känns surt att betala för något man inte får, dessutom var det en julklapp till en av sönerna.
Så jag vill bara uppmärksamma hur Scotch whisky auctions hanterar uppkomna problem och med det även sina kunder. Jag bad dem ta bort mig som kund och kommer inte handla mer där.
Hur är det, är ni fler som råkat ut för liknande? Själv har jag nog fått hem ett par tre hundra flaskor från olika auktionssiter och detta är första och enda gången detta hänt.

Önskar alla ett riktigt Gott Nytt coronafritt År!

 

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

Link to comment
Share on other sites

Hej Lennart.

Låter (censurerat) tråkigt och det värsta är väl deras ointresse att försöka lösa det med nån kompensation eller dylikt.

Jag har också handlat en del genom åren men bara nån enstaka gång från SWA och då har jag haft tur och fått hem det jag köpt.

Handlar själv mest genom WA (Kruger i Tyskland) och där har priserna på inköp och hantering dragit i höjden men alltid fått hem det man köpt.

Bra att du berättar så vi kan undvika SWA ett tag, dessutom vet vi ju inte vad Brexit ställer till med ännu..

Gott Nytt Whiskyår  önskas alla forumiter

Kent Johansson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...