Jump to content
whiskyforum

Islay festival!


Recommended Posts

När är det festival dags? Nån gång i maj eller? :unsure: Nån som skall dit? Kan gissa att du skall dit emwian! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

När är det festival dags? Nån gång i maj eller? :unsure: Nån som skall dit? Kan gissa att du skall dit emwian! :rolleyes:

Festivalen, Feis Ile, är under tiden 26 maj - 3 juni 2007. Vi är några stycken från Växjö som precis börjat prata om att det vore kul att åka, men inga närmare planer finns ännu. Om det blir lite diverse löskefolk från forumet som åker, tycker jag att vore jäkligt kul att träffas där... kan vi hitta en bättre mötesplats?

 

----- Bosse Axelson, Glass Washer of the Year -----

---- Kommunikatör i Wexiö MaltWhiskySällskap ----

Link to comment
Share on other sites

Festivalen, Feis Ile, är under tiden 26 maj - 3 juni 2007. Vi är några stycken från Växjö som precis börjat prata om att det vore kul att åka, men inga närmare planer finns ännu. Om det blir lite diverse löskefolk från forumet som åker, tycker jag att vore jäkligt kul att träffas där... kan vi hitta en bättre mötesplats?

Nej kan nog inte hitta nån bättre mötes plats! :D Jag och en polare skall nog åka har fått klar tecken av frugan åxå! ;)

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Nej kan nog inte hitta nån bättre mötes plats! :D Jag och en polare skall nog åka har fått klar tecken av frugan åxå! ;)

 

Själv lär man få tjata om man ska få klartecken från sin man. Inte helt populärt att åka på whiskybestyr speciellt eftersom det är en lätt mansdominerad värld vilket inte gör det lättare.

Jag skulle vilja åka!!! Får se om det blir aktuellt.

Emma Andersson

Chefredaktör Allt om Whisky & Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Festivalen, Feis Ile, är under tiden 26 maj - 3 juni 2007. Vi är några stycken från Växjö som precis börjat prata om att det vore kul att åka, men inga närmare planer finns ännu. Om det blir lite diverse löskefolk från forumet som åker, tycker jag att vore jäkligt kul att träffas där... kan vi hitta en bättre mötesplats?

 

Då gäller det att vara snabb med att försöka hitta något boende. Är ju bara ett halvår kvar till festivalen. Försökte själv boka lägenhet i mars-april, men var för sent ute, så jag bokade till 2008 i stället. B)

Bernt Sjödin

Link to comment
Share on other sites

Nån som har flugit till Islay? Hade varit gått att slippa den långa bil färden + färjan! Men det kostar väl skjortan? :unsure:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu blir det ju Highland festival åxå! :) Nästan samtidigt! :( Inte lätt att välja där inte?! :unsure:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Vi är 14 som rdan bokat hotell.

 

Lär vara ganska ont om rum redan nu kanske, så ni som nu börjat fundera, gör slag i saken o boka rum a.s.a.p. innan det enda som finns är tältplats. (Inte den mest idialiska platsen för tältning...)

 

 

 

Kolla mina resplaner på http://ubel.no-ip.info

 

Hoppas att vi ses där.

 

 

 

Vi reser med Ryan Air, och tar sen två hyrbilar från Prestwick till kennakraig vör vidare färjetur till Port Ellen och Bowmore, där vi bor hos Peter&Peter på Bowmore Hotel

Ingvar Andersson, Lindome

Ordf. i U.B.E.L. Uisge Beatha of Ericsson Lindholmen.

Link to comment
Share on other sites

Vi är 14 som rdan bokat hotell.

 

Lär vara ganska ont om rum redan nu kanske, så ni som nu börjat fundera, gör slag i saken o boka rum a.s.a.p. innan det enda som finns är tältplats. (Inte den mest idialiska platsen för tältning...)

 

 

 

Kolla mina resplaner på http://ubel.no-ip.info

 

Hoppas att vi ses där.

 

 

 

Vi reser med Ryan Air, och tar sen två hyrbilar från Prestwick till kennakraig vör vidare färjetur till Port Ellen och Bowmore, där vi bor hos Peter&Peter på Bowmore Hotel

Nu har även jag och Jonas bokat resa till islay! :D Men vi åker bara mellan 31/5-4/6.

Edited by mejparn

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Festivalen, Feis Ile, är under tiden 26 maj - 3 juni 2007. Vi är några stycken från Växjö som precis börjat prata om att det vore kul att åka, men inga närmare planer finns ännu. Om det blir lite diverse löskefolk från forumet som åker, tycker jag att vore jäkligt kul att träffas där... kan vi hitta en bättre mötesplats?

Ja det ju inte bli eb bättre mötes plats! :) Om det är nån som kan tänka sig att hyra bil tillsammans så kan ni ju pm a mig i sånna fall! Det är bara jag och Jonas från Stömstad som skall åka så man kunde ju ha delat en bil? Om det är nån mer som åker två st alltså! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Ja det ju inte bli eb bättre mötes plats! :) Om det är nån som kan tänka sig att hyra bil tillsammans så kan ni ju pm a mig i sånna fall! Det är bara jag och Jonas från Stömstad som skall åka så man kunde ju ha delat en bil? Om det är nån mer som åker två st alltså! :rolleyes:

 

Tjena,

Vi är 14 från Göteborg som tar Ryan Air till Prestwick. Har ej ännu bestämt vilken bilkonfiguration vi ska ta. hade tänkt 7+7 eller 5+9. Avresa från Göteborg Lördag 26/5 , och hemkomst Måndag 4/6. Vi bor hela gänget på Bowmore Hotel. Var bor ni?

Edited by emwiann

Ingvar Andersson, Lindome

Ordf. i U.B.E.L. Uisge Beatha of Ericsson Lindholmen.

Link to comment
Share on other sites

Tjena,

Vi är 14 från Göteborg som tar Ryan Air till Prestwick. Har ej ännu bestämt vilken bilkonfiguration vi ska ta. hade tänkt 7+7 eller 5+9. Vi bor hela gänget på Bowmore Hotel. Var bor ni?

Vi skall åxå bo hos Peter och Peter så vi lär ju synas där! :D Men vi åker bara en lång helg mellan 31/5-4/6 så vi kan ju inte åka ihop!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Ungefär hur mycket går hela resan loss på, alltså flyg och hotel ör en långhelg? Är jäkligt sugen på att åka :D

Mathias Andersson

Founding Member of Upland Malt Mates

UplandMaltMates

Link to comment
Share on other sites

Ungefär hur mycket går hela resan loss på, alltså flyg och hotel ör en långhelg? Är jäkligt sugen på att åka :D

Vi betalade 1700 för flyget tur och retur hotelet kostar 39 pund per natt tror jag +färjan den är inte så dyr om du låter bilen stå, och det är lika bra det! :D Inte roligt att veta att man måste köra bil! ;) Finns ju både taxi och buss på ön! Bil betalade vi ca 1000 kr för sist gång.

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Vi betalade 1700 för flyget tur och retur hotelet kostar 39 pund per natt tror jag +färjan den är inte så dyr om du låter bilen stå, och det är lika bra det! :D Inte roligt att veta att man måste köra bil! ;) Finns ju både taxi och buss på ön! Bil betalade vi ca 1000 kr för sist gång.

 

Ok, lät ju inte så farligt:) kanske skulle ta och boka resa :D

Mathias Andersson

Founding Member of Upland Malt Mates

UplandMaltMates

Link to comment
Share on other sites

Ok, lät ju inte så farligt:) kanske skulle ta och boka resa :D

Ja det tycker jag att ni skall! :) Är ni två som åker kan vi ju dela bil! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Ja det tycker jag att ni skall! :) Är ni två som åker kan vi ju dela bil! :rolleyes:

 

Se te o boka hotel redan nu. Kan vara svårt att få rum redan nu. Bokade själv rum redan i Juni (när jag åkte från Islay förra gången)

Ingvar Andersson, Lindome

Ordf. i U.B.E.L. Uisge Beatha of Ericsson Lindholmen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...