MCA 265 Report post Posted March 14, 2014 Sierra Nevada pale ale o celebration är två nya bekantskaper. Tyckte pale ale var godast. I alla fall ihop med revbenspjällen.......... Quote Christian Alfredsson - Kungälv Share this post Link to post Share on other sites
Comus 64 Report post Posted March 15, 2014 Igår blev det dubbla thurbos från Oppigårds. ipan och premiär för mig var stouten, dubbel ipan är ju världsklass på, och stouten var bra. kännndes lite tunn, men när man druckit imp stouts det sista så blir man väl lite bortskämd 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Complex 656 Report post Posted March 15, 2014 Idag blir det ett gäng öl med ett gäng till fotbollen : Ayinger Winter Bock Westbrook Imp Stout Mexican Cake Jester King Black Metal StillWater Débutante Omnipollo Agamemnon Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Share this post Link to post Share on other sites
kosken 763 Report post Posted March 15, 2014 Till middagens fisksoppa en Brewdog 5 A.M.Saint. Ingen av Brewdogs bätte öl. Quote Seppo Hellström Share this post Link to post Share on other sites
LasseL 1,330 Report post Posted March 15, 2014 Stone espresso imperial russian stout, väldigt god. Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Share this post Link to post Share on other sites
Puttriken 90 Report post Posted March 15, 2014 En San Miguel till middagen och till kvällen njöt jag av en Arbetarporter från Ocean Bryggeriet (Gbg). Quote Patrik Törnqvist, Helsingborg. Share this post Link to post Share on other sites
Christer H 122 Report post Posted March 16, 2014 En N'Ice Chouffe 1 Quote Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Share this post Link to post Share on other sites
Kimball 95 Report post Posted March 16, 2014 Innis&Gunn Irish Whiskey Finish. Set här är verkligen en favorit, mumma! Quote Kim Nilsson Share this post Link to post Share on other sites
Puttriken 90 Report post Posted March 16, 2014 I&G Irish Whisky Finish är enligt min åsikt bäst efter ca ett år. Quote Patrik Törnqvist, Helsingborg. Share this post Link to post Share on other sites
HarryB 586 Report post Posted March 16, 2014 En Great Divide Yeti Imperial Stout 9,6% till middan...den var inte alls dum! Quote Anders Fohlström Share this post Link to post Share on other sites
Kimball 95 Report post Posted March 16, 2014 I&G Irish Whisky Finish är enligt min åsikt bäst efter ca ett år.Jag har en kvar från fjolåret, blir nog en h2h mellan dem sen. 1 Quote Kim Nilsson Share this post Link to post Share on other sites
Kainen 595 Report post Posted March 18, 2014 I&G Irish Whisky Finish är enligt min åsikt bäst efter ca ett år. Jag har kvar från första släppet... en 20st. Dom är ruggigt bra nu 1 Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Share this post Link to post Share on other sites
paer 70 Report post Posted March 18, 2014 En av mina sista Old Worthy Scottish Pale Ale av gamla "klassiskt" humlade versionen. Riktigt trevlig även om "bottle conditioned" kan åldras ganska ojämt... Quote Pär Högberg GBG GWS #3 Share this post Link to post Share on other sites
Bola 132 Report post Posted March 20, 2014 (edited) Njuter av en eriksberg...noot på arlanda men sen blir det kvalitetsöl i Thailand typ chang..ha ha........ / Bola...... Edited March 20, 2014 by Bola 1 Quote Bosse Fagerman. Share this post Link to post Share on other sites
knyler 106 Report post Posted March 21, 2014 (edited) Dricker en Belgoo Luppoo. Kanongod Belgisk Blond Edited March 23, 2014 by knyler Quote Andreas Hedin Share this post Link to post Share on other sites
Puttriken 90 Report post Posted March 21, 2014 Jag har kvar från första släppet... en 20st. Dom är ruggigt bra nu Jag har oxå köpt många av I&G W-F innan, men eftersom det kommer så mycket annat i ölvärlden hela tiden så nöjde jag mig med 4st den här gången. Drack en h2h med en från förra släppet, resterande 3 ska sparas ett år 1 Quote Patrik Törnqvist, Helsingborg. Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,681 Report post Posted March 21, 2014 Tog en Brewdog Ingrid direkt från kylen tidigare i kväll, den var lite tjock men god som tusan, glömde bort att ställa fram den tidigare, gissar på att en timme i rumstemp hade lyft den ytterligare. 1 Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
Comus 64 Report post Posted March 22, 2014 (edited) Smakade för 1:a gången en Saison igår, Slottskällans. fy (censurerat) va dålig!!! smakade jäst o mögel bläää! sen blev det en oppi thurbo stout, bra men når inte ända fram. Ikväll blir det Westbrooks Mexikanska kaka som jag vet är kanon och den ska delas med en god vän o dryckes broder. då blir det inte mycke bättre. Ingen mer Saison för mig! Edited March 22, 2014 by Comus Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mankan 39 Report post Posted March 22, 2014 Låter som en skum Saison. Ingen favoritstil hos mig heller men drickbara brukar de vara. Quote Marcus Gustafsson Share this post Link to post Share on other sites
bosse700 7 Report post Posted March 22, 2014 Blev en Narwhal, en Mohawk Blizzard imp. stout + Innis&gunns senaste. Narwhalen blir bättre o bättre för var gång ja provar. en suverän dryck. Blizzarden var första gången ja prova. Wow, har redan beställt fler. Innisen: god, fler beställda. Quote Bosse Palm Share this post Link to post Share on other sites
paer 70 Report post Posted March 22, 2014 Ingen mer Saison för mig! Tycker det är synd om du dissar godsaker som Brekeriet Funkstarter eller To Øl Yeastus Christus... (Finns säker mycket bättre, jag är nybörjare på saisson/farmhouse/brettat) Quote Pär Högberg GBG GWS #3 Share this post Link to post Share on other sites
Puttriken 90 Report post Posted March 23, 2014 (edited) Först en Midvinterblot (33cl, 8%) från Sigtuna, sen en Velvet glove från Iron fist brewery (72cl, 9%), riktigt bra stout och väl värd sina 96:- Lite för mycket för en gubbe, känner mig liite Edited March 23, 2014 by Puttriken 1 Quote Patrik Törnqvist, Helsingborg. Share this post Link to post Share on other sites
ardbeg67 404 Report post Posted March 23, 2014 Söndagsölen blev en Slottskällans Dubbel IPA inköpt i Uppsala i helgen som gick. Den var inte så dum om man gillar bittra bira :-) Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Share this post Link to post Share on other sites
Kimball 95 Report post Posted March 28, 2014 Blev en Omnipollo Näcken såhär i finvädret för att fira in helgen! Quote Kim Nilsson Share this post Link to post Share on other sites
ardbeg67 404 Report post Posted March 28, 2014 Första ölen på balkongen denna säsong blev en Modus Hoperandi. Vilket härligt väder, fredag och allt. Livet är gott! Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Share this post Link to post Share on other sites