+Mattias 0 Report post Posted February 11, 2012 Puffade på min sista Clubmaster Vanilla alldeles nyss. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Share this post Link to post Share on other sites
Merlinn 73 Report post Posted February 11, 2012 Här blev det den sista Cohiba club. Hoppas på att det finns några nya På Cinderella på fredag. Blir ett par askar i så fall Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Share this post Link to post Share on other sites
Merlinn 73 Report post Posted February 14, 2012 I kväll blev det en Guantanamera i snöovädret. Kanske den heter Club. Var i den storleken i alla fall Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Share this post Link to post Share on other sites
Martin1978 1 Report post Posted February 15, 2012 Lunchgarren blev en Cohiba LE 2006, mörka härliga toner och viss smak av kaffe. Tjock härlig vit rök och vitgrå aska som hängde kvar länge, en klar favorit av det jag har i plastidoren. Kvällspuffen blev en Boliva guld medalj, jordig och kraftig i smaken precis som bolivar ska vara. En kupa Pride och en laphroaig cairdeas sköljdes ner till denna. Quote Martin Torstensson Share this post Link to post Share on other sites
Martin1978 1 Report post Posted February 17, 2012 Startade helgen med en Bolivar 108, kraftull, mycket jordighet och förbannat god för att vara en regional pinne(vilket inte är allt för vanligt) en låda sånna lägger jag till på min "måste lista" Quote Martin Torstensson Share this post Link to post Share on other sites
Merlinn 73 Report post Posted February 22, 2012 I kväll blev det en Cohiba mini. Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Share this post Link to post Share on other sites
Zacorion 0 Report post Posted February 26, 2012 Blev en CAO mx2 Beli idag med en morgonkaffe:) --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.140340,16.161876 Quote Adam Ilbäcks Share this post Link to post Share on other sites
Martin1978 1 Report post Posted March 2, 2012 Satt och njöt av vårsolen samtidigt som jag puffade på en Partagas D 3 -06, lite trög i smaken första biten men sen lossnade det och bjöd på en fantastiskt rökupplevelse. Quote Martin Torstensson Share this post Link to post Share on other sites
+Mattias 0 Report post Posted March 16, 2012 Får bli en Balmoral Dominican Selection som kvällspuff. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Share this post Link to post Share on other sites
Merlinn 73 Report post Posted March 18, 2012 En Don Diego El Puro Edicion Limitada I vårsolen. Känner livet komma tebax Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Share this post Link to post Share on other sites
Bunkermania 75 Report post Posted March 25, 2012 En riktig specialare avnjutes i solen idag. CAO Olancho San Augustin SOL, endast tillgänglig för ledningen på Scandinavian Tobacco. Ibland är det bra att ha kamrater på rätt ställe! Quote Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Share this post Link to post Share on other sites
GlenScotiaLasse 362 Report post Posted March 25, 2012 Sitter i uterummet med Rocky Patel 1990 och tre olika romsorter. Diplomatico 12 årig, Zacapa 15 årig och Trois Rivieres 1977. Zacapan funkar sådär, Diplomaticon mycket bra och TR fantastiskt. TR är även på egen hand helt lysande. Quote Lars Gunnar SamuelssonAlingsås.Slainte. Share this post Link to post Share on other sites
Martin1978 1 Report post Posted April 3, 2012 Puffade en Cohiba Behike 54 igår, kraftfull, utveckalde mycket rök och hade en hel del gräsighet som unga Cohibapinnar har men jisses vicken pinne Quote Martin Torstensson Share this post Link to post Share on other sites
eriknygren 51 Report post Posted April 4, 2012 Puffade en Cohiba Behike 54 igår, kraftfull, utveckalde mycket rök och hade en hel del gräsighet som unga Cohibapinnar har men jisses vicken pinne Oj! Det var inte dåligt. Måste kanske unna sig en sådan någon gång i framtiden... Quote Erik Nygren Ardbeg Committee Springbank Society Member Friends of Classic Malt Share this post Link to post Share on other sites
Martin1978 1 Report post Posted April 5, 2012 Oj! Det var inte dåligt. Måste kanske unna sig en sådan någon gång i framtiden... Det tycker jag absolut att du ska göra Erik, jag tycker den är värd sitt pris(någon gång då och då iaf) :-) ett lådköp säker ju priset en del per garr... Quote Martin Torstensson Share this post Link to post Share on other sites
eriknygren 51 Report post Posted May 3, 2012 Kompisen kom förbi och bjöd på en Oliva serie V - Robusto Alltid trevligt med såna besök..... Quote Erik Nygren Ardbeg Committee Springbank Society Member Friends of Classic Malt Share this post Link to post Share on other sites
eriknygren 51 Report post Posted May 12, 2012 Igår puffades en Davidoff - White edition 2011. Blir det gärna fler av.... Quote Erik Nygren Ardbeg Committee Springbank Society Member Friends of Classic Malt Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,682 Report post Posted June 6, 2012 Var ute och puffade en cuban typ lonsdale i storlek, hade slarvat bort gördeln så märke okänt, tog med ett glas trois rivieres 1980 till, rommen var bra och garren ok, minns att jag tog av gördeln för några veckor sedan för att minnas vad jag hade puffat men tog med garren in med oförättat ärende, ack ja så det kan bli. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
Merlinn 73 Report post Posted July 5, 2012 Nu puffas det på en Don Diego Robusto. Tar en Zlatopramen till den. En god Öl som inte tar bort Smaken från Cigarren. Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Share this post Link to post Share on other sites
Herke 31 Report post Posted July 15, 2012 Puffar på en Cucaracha. Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Share this post Link to post Share on other sites
Evilution 0 Report post Posted July 30, 2012 Firade solens återkomst igår med 1st Romeo y Julieta no.2 till förmiddagskaffet och på kvällen brann en R y J no.3 till en Pistonhead Quote Mvh / Magnus Persson Ardbeg Committee Member Friends of Laphroaig plotnr: 461087 Share this post Link to post Share on other sites
Martin1978 1 Report post Posted August 1, 2012 Sitter och puffar en hoyo de monterrey du dauphin -99, elegant cigarr, riktigt fröjd att titta på och tyvärr är det någon av ett utdöende format(långa och smala). Härlig cigarr att starta dagen med Quote Martin Torstensson Share this post Link to post Share on other sites
Evilution 0 Report post Posted August 1, 2012 Sitter och puffar en hoyo de monterrey du dauphin -99, elegant cigarr, riktigt fröjd att titta på och tyvärr är det någon av ett utdöende format(långa och smala). Härlig cigarr att starta dagen med Jahaja! Här börjar vi tidigt Eftersom jag köpte mig ett humdorpaket av mellgrens ingick det en hel del garrar av deras eget märke från Nicaragua. Har precis börjat gå igenom dom olika. Ingen som sticker ut som en favorit än dock. Igår provade jag en Tribunal Corona... Ganska vass pinne som brann bra och gav härliga puffar. Får se vad lite tid i Humidoren gör med den. Idag väntar ett paket på uthämtning. Behöver hitta någon bra Cigarr att alltid ha tillgänglig. Har fastnat en del på Romeo y Julieta, så det som väntar på mig nu är ett gäng R y J No. 2 och några Punch Coronations. Quote Mvh / Magnus Persson Ardbeg Committee Member Friends of Laphroaig plotnr: 461087 Share this post Link to post Share on other sites
Merlinn 73 Report post Posted August 10, 2012 En Bolivar Robusto i solen! Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Share this post Link to post Share on other sites
Herke 31 Report post Posted August 11, 2012 Macanudo Hide park på Cinderellas soldäck Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Share this post Link to post Share on other sites