Jump to content
whiskyforum
Sign in to follow this  
JacobT

COGNAC på systembolaget!

Recommended Posts

hmm alltså vad jag menade var att det var viktigare än så! ;)

basbear

:blush: Aha, du menar så..

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Är det förresten någon som kan uttala sig om skillnaden på Delamain "Pale & Dry" vs. Delamain Vesper? Såg att Vesper släpps på systemet på måndag till ett "bättre" pris än innan... :whistling:

Henrik Sjöbeck, Malmö

Är det förresten någon som kan uttala sig om skillnaden på Delamain "Pale & Dry" vs. Delamain Vesper? Såg att Vesper släpps på systemet på måndag till ett "bättre" pris än innan... :whistling:

Jag har båda hemma.

Tycker i ärlighetens namn att det är för liten skillnad på smaken, för att göra den skillnaden i pris.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Håller med föregående... Vesper är strået bättre men inte alls lika prisvärd som Dry & Pale, de är också tycker jag ganska olika i smak, vesper len och mjuk medan Pale & Dry är mer ruffig i stilen, åt armagnachållet. Med tanke på prisskillnaden skulle jag gå på Pale & Dry!

De erfarenheter jag har av Grönstedts så skulle jag säga att de är den bästa cognacen i de lägre prisklasserna, den enda som kan tävla med xo:n och extran i samma prisklass är Delamaines Pyle & Dry. I de högre prisklasserna så kommer de andra cognachusen ikapp och förbi

Hur är det egentligen med styrkan på Cognac? Rent generellt är jag inte speciellt road av whisky på bleka 40%, men jag har nog inte druckit någon cognac som varit starkare än så.

Jonas Remne

Hur är det egentligen med styrkan på Cognac? Rent generellt är jag inte speciellt road av whisky på bleka 40%, men jag har nog inte druckit någon cognac som varit starkare än så.

Jag har från 38%- 43% på mina konjakflaskor. Har aldrig sett någon cs.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Jag har från 38%- 43% på mina konjakflaskor. Har aldrig sett någon cs.

Har druckit ett par CS men de är inte köpta på SB, bla Norse cask på 58,9% suverän dricka :whistling:

Slainte mhath

Lasse Holm