Jump to content
whiskyforum

Laphroaig 1989 Vintage 17


sigge
 Share

Recommended Posts

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Föreslår att du helt enkelt ringer till dem och frågar om de skickat paketet och om det i så fall har kommit bort på vägen.

Transportföretagen har försäkringar, så det lär inte drabba varken dej eller Laphroaig ekonomiskt. Stölder i transportledet är tyvärr inte speciellt ovanliga. RMW hade så stora problem att de tvingades byta transportör för sina paket för något år sedan.

 

Jo, det är ju enkelt att göra MEN jag har skickat ett mail med samma fråga för en dryg vecka sedan och jag tycker nog att dom kunde svara på det prompt när deras leverans är flera månader sen. Jag är inte ett dugg orolig för pengarna eller att det tar lång tid. Det är ok så länge som man får information. Jag fick ett mail av dom för drygt en månad sen att leveransen skulle ta "några veckor" pga hög belastning. Men nu har nog gränsen nåts för hur lång tid det får ta utan att dom återkopplar.

 

Är det så att det är skickat och borta så vill man väl undersöka det från leverantörens sida också. Så ett svar kan man väl kosta på sig.

 

/Håkan

Håkan Wiking

 

# Friends Of Laphroaig - Plot No 103253

# Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Jo, det är ju enkelt att göra MEN jag har skickat ett mail med samma fråga för en dryg vecka sedan och jag tycker nog att dom kunde svara på det prompt när deras leverans är flera månader sen. Jag är inte ett dugg orolig för pengarna eller att det tar lång tid. Det är ok så länge som man får information. Jag fick ett mail av dom för drygt en månad sen att leveransen skulle ta "några veckor" pga hög belastning. Men nu har nog gränsen nåts för hur lång tid det får ta utan att dom återkopplar.

 

Är det så att det är skickat och borta så vill man väl undersöka det från leverantörens sida också. Så ett svar kan man väl kosta på sig.

 

/Håkan

Håller med dej, i det du skriver. Min tanke var närmast att det är lätt att vänta med att besvara ett mail, men om någon ringer, blir det liksom lite mera "akut" med ett svar.

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag går också fortfarande och väntar på en - fick ett mail igår att de skulle försöka skicka en ny

Ser också att den nu finns att köpa på TWE

http://www.thewhiskyexchange.com/ProductDe...c=40&p=6599

De kan inte mena allvar!!!

120 pund!!!!

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Samma här, fick min idag oxså... Nu kan man lugna sig lite, har varit orolig att någon på posten satt och blandade ut den med cola...

/\/\ats Ringströ/\/\

 

Kilchoman First Fill Bourbon Barrel Owner - 2007/50 - 1/10

 

WSS2 - Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

 

WSS3 - Bladnoch Bourbon Hogshead - 2007- 1/30

Link to comment
Share on other sites

Idag så dök min efterlängtade -89:a upp.

 

Det var ju bra..... MEN..... fortfarande inget svar på mailet.

 

Nu är det ju bara resten av beställningen som saknas, beställde fyra glas samtidigt och det verkar dom ha missat totalt förutom att dom tagit betalt för dom förstås, suck!!

 

Får väl skicka ett nytt mail till dom så får vi se om dom vaknar. Ska det verkligen behöva vara så här.

 

Har även anmält intresse för 25-åringen, är man klok eller.....

 

/Håkan

Håkan Wiking

 

# Friends Of Laphroaig - Plot No 103253

# Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig har mailat att de sänt en ny flaska men jag väntar fortfarande

60 dagar sedan pengar drogs

Feis Isle + 4glas

Undrar var den (de) hamnat

Skulle gärna ha beställt både nya 25 och kanske 30 oxå men tvehågsen

Mats Olsson

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig har mailat att de sänt en ny flaska men jag väntar fortfarande

60 dagar sedan pengar drogs

Feis Isle + 4glas

Undrar var den (de) hamnat

Skulle gärna ha beställt både nya 25 och kanske 30 oxå men tvehågsen

Jag tror nog att de kommer att bättra sig. Min teori om den dåliga leveranssäkerhet bottnar nog i att de inte har/hade beredskap för den "anstormning" som festivalbuteljeringen medförde. Jag har aldrig tidigare hört att de skulle vara slarviga, själv tvekar jag som sagt inte en sekund att fortsätta att beställa från dem, dina erfarenheter till trots.

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Har köpt en hel del och det har funkat klockrent varje gång,

kanske lite lång tid för festival-flaskorna men helt OK.

Hoppas på tur vad gäller 25-åringen!

/Bengt

Bengt Larsson

Mariefred

 

Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Idag så dök min efterlängtade -89:a upp.

 

Det var ju bra..... MEN..... fortfarande inget svar på mailet.

 

Nu är det ju bara resten av beställningen som saknas, beställde fyra glas samtidigt och det verkar dom ha missat totalt förutom att dom tagit betalt för dom förstås, suck!!

 

Får väl skicka ett nytt mail till dom så får vi se om dom vaknar. Ska det verkligen behöva vara så här.

 

Har även anmält intresse för 25-åringen, är man klok eller.....

 

/Håkan

 

 

Och i dag dök glasen upp så nu är jag nöjd. Ja, kanske lite irriterad på att det blev så struligt men en gång är ingen gång och alla andra leveranser från dom har varit bra så dom förtjänar en andra chans ;)

 

/Håkan

Håkan Wiking

 

# Friends Of Laphroaig - Plot No 103253

# Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

en annan väntar fortfarande :blink:

Tappen

Jag skriver som du Tappen

En annan väntar fortfarande

Edited by Håkan G

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

och nu har även mitt paket kommit. Tyvärr hade ett utav glasen gått sönder, men man är glad bara över att något dök upp med tanke på att man mailade tre gånger utan svar.

Thorbjörn Porsander
Åter i Skåne!
tobbe.lindberg@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Saxat från deras "FOL" sida;

 

Firstly I would like to apologise for the delays you encountered in receiving this year?s bottle of the Feis Ile Laphroaig. We were quite overwhelmed by the response to this year?s offering and as such it took us longer than usual to despatch all the orders. Although we did work around the clock to get all the orders out I know that some of you were disappointed by the delay. We have put in measures now to ensure that this won?t happen in the future!

 

I am however delighted with the positive responses I have had to this year?s bottling, I knew it was a great expression but it?s always nice to know that you all think the same.

 

Do you remember last month I told you that we would shortly be announcing two new offerings to the Laphroaig family, well keep an eye on your emails as I will be contacting you soon to introduce these two special bottles!

 

Slainthe,

 

John Campbell

Mathias Nilsson, Ystad

 

http://www.themaltwhiskyexplorers.com

 

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2006 - Rök/Ex Bourbon (Bottled 2009 & 2011)

# Kilchoman Cask Owner - 2007 - 1/10 of a First Fill Bourbon

# Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2008 - 1/16 of a Extra Rök/Ex Bourbon

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar det som om även jag får min beställning :rolleyes:

Har precis fått en avi om företagspaket. Tyvärr missade jag dem när de ringde på dörren.

Men det står att paketet kommer från Skottland (och jag har inga andra beställningar att vänta just nu).

 

Nu är jag glad som en speleman :P

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...