Jump to content
whiskyforum

whiskysubstitut kanske?


Asia
 Share

Recommended Posts

ja när man inte FÅR dricka whisky (snyft) är det konstigt vad som kan smaka whisky! jodå, svarta oliver smakar faktiskt som destilerier luktar! lovar!

 

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

märket heter Hutesa å det va svarta oliver med kärna. Men jag KAN inbilla mej, just för att ja inte får dricka nå alkohol nu, så det mesta kan nog få en liten doft eller smak av något som påminner om whisky jusst nu......

 

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Du ammar, eller hur?

En kompis som är nybliven mamma för fjärde gången hävdar, helt seriöst, att det är OK med en slurk alkohol under amningsperioden. Nya rön tydligen...

Inget jag går i god för, men kan vara värt att kolla upp :)

/Björn Hellenius - Sollentuna

Link to comment
Share on other sites

Tips från farbror frej, nädå helt seriöst, detta är ju ett utmärkt tillfälle att träna upp luktsinnet, nosa och dofta så mycket du kan, öva på att plocka fram och beskriva doften, har du ingen hemma som vill slurpa i sig när du övat klart så lämna glaset framme så får du en mysig och trevlig doft i hemmet.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Tips från farbror frej, nädå helt seriöst, detta är ju ett utmärkt tillfälle att träna upp luktsinnet, nosa och dofta så mycket du kan, öva på att plocka fram och beskriva doften, har du ingen hemma som vill slurpa i sig när du övat klart så lämna glaset framme så får du en mysig och trevlig doft i hemmet.

........som att svälta vid ett dukat matbord....

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

........som att svälta vid ett dukat matbord....

:lol:

 

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Tips från farbror frej, nädå helt seriöst, detta är ju ett utmärkt tillfälle att träna upp luktsinnet, nosa och dofta så mycket du kan, öva på att plocka fram och beskriva doften, har du ingen hemma som vill slurpa i sig när du övat klart så lämna glaset framme så får du en mysig och trevlig doft i hemmet.

 

Som någon vis man sa:

"Man skall aldrig ladda ett vapen om man inte ämnar att skjuta något."

eller

"Man skall aldrig dra korken ur en whiskyflaska om man inte ämnar att dricka något." ;)

P-M Odsäter

Min Whisky Sida

Link to comment
Share on other sites

enligt forskningen ska det inte vara nån fara att ta ett glas då och då när man ammar, promillen som går ut i mjölken är så liten att vanlig filmjölk eller läsk innehåller en högre volymprocent alkohol än vad bröstmjölk gör efter 1 glas vin, detta togs upp av Updrag granskning för ett tag sen har jag för mig.

Mathias Andersson

Founding Member of Upland Malt Mates

UplandMaltMates

Link to comment
Share on other sites

jag blir sugen men tror ärligt jag skippar, vad än uppdrag granskning säger.

 

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

jag blir sugen men tror ärligt jag skippar, vad än uppdrag granskning säger.

Tycker jag låter förståndigt :) .

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...