pasoleati 0 Report post Posted March 9, 2008 Läste precis detta på kagge.com: Fat i svensk ek för lagring av skotsk whisky Nu har vi gjort vår första leverans av fat i svensk ek till Skottland. Det är en whiskytillverkare som har beställt sina första fat i svensk ek för lagring av whisky. Beställningen är unik i sitt slag, enligt våra uppgifter har svensk ek aldrig använts för lagring av skotsk whisky. Hmmm... Undrar vilket destilleri som vill experimentera? Någon som vet? Quote Christer Bergwall "A good gulp of hot whisky at bedtime - it's not very scientific, but it helps." Som svar när han blev frågad om ett botemedel mot förkylning, Sir Alexander Fleming (1881-1955, penicillinets fader) Share this post Link to post Share on other sites
Fingal 4 Report post Posted March 10, 2008 Jag tror att någon buteljerare eller ett mindre destilleri kommer att släppa en specialbuteljering för Sverige. Swedish oak finnish. Hur långt i förväg är vinkällarsläppen bestämda? Release datum 15:e december? Janne Quote Jan Quiding Göteborg Share this post Link to post Share on other sites
robertk 4 Report post Posted March 10, 2008 Swedish oak finnish. Jag tycker det skulle vara mycket roligare med en Finnish oak finish mvh, R Quote ::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat ::::::::::::: Share this post Link to post Share on other sites
Thomas 3 Report post Posted March 10, 2008 Jag tycker det skulle vara mycket roligare med en Finnish oak finish mvh, R Tyvärr är det ju väldigt ont om ek på Åland.... Tjing Quote --------------------- Thomas Sundblom Clydesdale AB Don't touch my dram! Share this post Link to post Share on other sites