Jump to content
whiskyforum

Whiskyfinder


Recommended Posts

Whiskyfinder

 

Snubblade på denna sidan, verkar va rätt okey om man vill kolla prisutvecklingen på diverse flaskor samt länkat till olika webb-butiker.

Någon som använder sig utav denna sidan ?

 

Hittade inget om den när jag sökte på forumet här... :blink:

 

Jag brukar använda den när jag kollar bud på auktioner etc. Tycker den funkar bra förutom att du inte kan få upp alla utgåvor av ett specifikt destilleri. Skriver du tex. Ardbeg får du bara upp ~10 stycken olika. En mer precis sökning går ju iofs att göra för att hitta det man söker.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att fler har hittat sidan.

 

Vad gäller sökningar så kanske det är läge att förklara lite om hur sajten funkar under skalet.

 

Varje natt söker vi igenom knappt 70 butiker och lägger in allt vi hittar i vår egen databas. Inte bara whisky alltså, utan all form av alkohol. Därefter jämförs innehållet i databasen mot våra produktindex. Detta sker alltså helt automatiskt.

 

Vad som däremot görs manuellt är att lägga in nya produkter i indexet. Listningen är så klart inte komplett, men vi jobbar på det. En produkt i taget... ;)

 

Sökresultat på buteljeringar, destillerier etc. sker bland våra index. Fritextsökningen som listas underst går mot hela databasen. Därför blir det lätt "för många" sökresultat på fritexten.

 

/Mikael, Webmaster på Whiskyfinder

Om det är gott nog att dricka, är det gott nog att dricka igen!

Link to comment
Share on other sites

Whiskyfinder fungerar bra

Problemet är ibland att de kollade butikerna är dåliga på sina egna uppdateringar (vilket oftast innebär att Whiskyn INTE är tillgänglig trots att butiken har den på hemsidan)

Mats Olsson

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Under helgen har vi lagt upp några nya butiker, samt fixat ett enkelt betygsystem. Vi jobbar även på lite andra communityfunktioner, så betygsättningsfunktionen kommer att bli mer avancerad i framtiden...

Om det är gott nog att dricka, är det gott nog att dricka igen!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Whiskyfinder är en suverän sida, jag har haft mycket hjälp när jag letat buteljeringar, dessvärre saknar jag några viktiga butiker som royal mile och whizita....sedan skulle man kanske kunna önska sig information om vilka länder den aktuella butiken skickar till.

 

ooops sorry...jag såg att rmw var med nu....bra jobbat, jag pratade med Artthur om att de borde finnas med på sidan

Edited by MacNilsson

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Royal Mile ramlade ur listan ett tag eftersom de inte följer vår formatmall. Nuförtiden hinner vi inte göra manuella uppdateringar eftersom antalet listade butiker har skjutit i höjden. Den här gången gjorde vi ett undantag för RMW eftersom det är en särskilt viktig butik i sammanhanget...

Edited by Grefwen

Om det är gott nog att dricka, är det gott nog att dricka igen!

Link to comment
Share on other sites

Hade ingen aning om denna sida

Nu är den inlagd bland mina favoriter (vilken kanonsida!!!!)

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Domain

 

Domain name whiskyfinder.eu Status REGISTERED (What this means) Registered September 12, 2007 Expiry date September 30, 2015 Last update October 1, 2014, 12:05 am

 

Registrant

 

info(at)backstedt.nu

 

Language English Email

 

Registreringen är fortfarande giltig. Skicka ett mail och fråga vad som hänt.

 

http://www.eurid.eu/en/whois-search

Edited by GunnarN

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...