Jump to content
whiskyforum

Bourbon och TV8


Recommended Posts

Bästa malt-ivrare.

 

Så råkade man zappa runt i Com Hem kanalerna och råkade hamna på en kanal som uppenbarligen visade hela Pappy van Winkles Bourbon utbud över hela TV-skärmen. Trodde det var reklam men kom snabbt på att så kan det inte vara då ett känt företag har agenturen på den och visste att det företaget inte lägger pengar på TV-reklam. Det var TV8 som körde en dokumentär.

 

Nåväl. Det var ett program som heter "How the best i done: Bourbon".

Riktigt snyggt gjort och gick lagom djupt in i tilerkningen och historien, självklart fanns vissa små enkla sakfel och en rätt risig svensk översättning. Men hela programmet som var över 1 timme lång, inklusive reklamavbrott (som inte är så pinsamt långa på 8:an). Det var förvisso mycket från Buffalo Trace men även en hel del från andra destillerier.

 

Jag tror inte att TV8 kommer att köra den igen på ett bra tag, men hoppas för er skull. Jag hade turen att det även gick i repris senare på natten då jag även spelade in det (om det nu blev något, man är ju inte så pigg alla gånger). Jag hoppas att vi kan visa den på mässor vi är på.

 

Tjena

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

Bästa malt-ivrare.

 

Så råkade man zappa runt i Com Hem kanalerna och råkade hamna på en kanal som uppenbarligen visade hela Pappy van Winkles Bourbon utbud över hela TV-skärmen. Trodde det var reklam men kom snabbt på att så kan det inte vara då ett känt företag har agenturen på den och visste att det företaget inte lägger pengar på TV-reklam. Det var TV8 som körde en dokumentär.

 

Nåväl. Det var ett program som heter "How the best i done: Bourbon".

Riktigt snyggt gjort och gick lagom djupt in i tilerkningen och historien, självklart fanns vissa små enkla sakfel och en rätt risig svensk översättning. Men hela programmet som var över 1 timme lång, inklusive reklamavbrott (som inte är så pinsamt långa på 8:an). Det var förvisso mycket från Buffalo Trace men även en hel del från andra destillerier.

 

Jag tror inte att TV8 kommer att köra den igen på ett bra tag, men hoppas för er skull. Jag hade turen att det även gick i repris senare på natten då jag även spelade in det (om det nu blev något, man är ju inte så pigg alla gånger). Jag hoppas att vi kan visa den på mässor vi är på.

 

Tjena

 

 

vet inte om det är denna eller en annan dokumentär om bourbon som gått där tidigare, som jag såklart missa då också. men de verkar köra lite whisk(e)y dokumentärer lite då o då.. synd man sällan kollar vad där går för program på den kanalen.

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

vet inte om det är denna eller en annan dokumentär om bourbon som gått där tidigare, som jag såklart missa då också. men de verkar köra lite whisk(e)y dokumentärer lite då o då.. synd man sällan kollar vad där går för program på den kanalen.

Då får man väl börja kolla vad det går för program på den kanalen! ;)

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Blev tipsad igår att det gick något om bourbon på TV8 under kvällen, men var alldeles för trött för att orka med att titta.

 

Får hoppas att de kör programmet fler gånger.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Jag fick tips av morsans sambo så jag såg den! Helt lysande! Vad jag lärde mig massor alltså! Väldigt bra program, sakligt och samtidigt ytterst inriktat på kvalitet. Inget fjanteri helt enkelt! Väldigt intressant att se likheterna från destillerierna jag besökt i Skottland och samtidigt skillnaderna. Inte för att jag kommer att dricka så värst mycket mer bourbon nu men en 20-23-årig Pappy van Winkle skulle jag inte säga nej till ;)

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Link to comment
Share on other sites

Jag lyckades oxå zappa förbi och fastnade självklart på den kanalen. Ett mycket trevligt program som jag har för mig att jag har sett för några år sedan.

En rolig sak är när de pratar om the best of the best (enligt dem), Pappy van Winkle 23 yo, och nämner dess pris på "hutlösa" $200 :) Log lite för mig själv och tänkte på de verkligen hutlösa priser som vi får uppleva på den skotska whiskyn. Nåja...

Jag vill lära mig mer om whisky!

 

Fredrik Rosin

Link to comment
Share on other sites

Jag såg detta för några månader sedan och mitt bestående minne var att de, vilket distilleri det nu var, betonade att det var viktigt att kylfiltrera singel caskbuteljeringarna. Detta för att bli av med överflödiga/onödiga fettsyror ur whiskyn. Lite tråkigt tycker jag.

 

 

Janne

Jan Quiding

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Bästa malt-ivrare.

 

Så råkade man zappa runt i Com Hem kanalerna och råkade hamna på en kanal som uppenbarligen visade hela Pappy van Winkles Bourbon utbud över hela TV-skärmen. Trodde det var reklam men kom snabbt på att så kan det inte vara då ett känt företag har agenturen på den och visste att det företaget inte lägger pengar på TV-reklam. Det var TV8 som körde en dokumentär.

 

Nåväl. Det var ett program som heter "How the best i done: Bourbon".

Riktigt snyggt gjort och gick lagom djupt in i tilerkningen och historien, självklart fanns vissa små enkla sakfel och en rätt risig svensk översättning. Men hela programmet som var över 1 timme lång, inklusive reklamavbrott (som inte är så pinsamt långa på 8:an). Det var förvisso mycket från Buffalo Trace men även en hel del från andra destillerier.

 

Jag tror inte att TV8 kommer att köra den igen på ett bra tag, men hoppas för er skull. Jag hade turen att det även gick i repris senare på natten då jag även spelade in det (om det nu blev något, man är ju inte så pigg alla gånger). Jag hoppas att vi kan visa den på mässor vi är på.

 

Tjena

 

Det gick ett par gånger igen förra veckan. Vore synnerligen kul om man kunde få se ett motsvarande med skotska lantviner.

Man vill ju prova Pappy van Winkle efter att sett det !

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...