Jump to content
whiskyforum

Bottle kill


Recommended Posts

BK på 2 pavor i helgen som var. Mortlach Bodafors whisky klubb och Glengoyne MoS 1998 #1131...tung sherry,kommer saknas.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

***Glenlivet Nàdurra 16y, batch; 1110L

- andra flaskan av denna batch som jag druckit ur nu...dock har ju anledningen till att det blivit två från samma batch varit mer pga att det varit det som råkat funnits inne som jag känt varit liksom prisvärt vid två olika tillfällen bara, och alltså inte blivit två från samma batch pga spektakulär smak. Dock god! och gillar ju att få nåt till detta pris som är både fatstarkt och utan varken färg eller kylfiltrering...

Får se om det blir nån fler längre fram av nån nyare batch? mycket troligt och möjligt, dock inte just nu då det verkligen är knapert på den ekonomiska fronten för min del då jag lagt all min senaste tid på sjuuukt mycket (och mentalt välgörande) gäddfiske, så, inkomsterna har varit rätt så begränsade kan man säga??? :D

får se, man kanske får försöka sälja bort sin devils cask så man har möjlighet å få händerna på några fler flaskor brukswhisky? winter is coming och utan varken fiske eller whisky kommer man ju bli galen...


***Benromach Cask strength (nr40452) 2013

- mja, helt ok, men, lite väl endimensionell tycker jag nog? rätt "platt" liksom, god visserligen men hade väntat mig en mer intressant dryck. Måste dock säga att jag tyckte den tog sig mer och mer mot slutet...


***kombo av bägge ovanstående nedstoppat och mognat i en kvarting (fyller i princip alltid över mina whiskys till tomma kvartingar när det börjar komma under halvflaske-nivå) som tidigare innehållit slutet av en Nikka Yoichi 10y (så alltså nån slags av minimal mängd nikka i denna blandning)

kommer inte ihåg ration av glenlivet/benromach (och har tappat anteckningen på nåt makalöst vis???)

måste säga att kombon av dessa två (+aromen av nikka eller va man ska säga det kan ha varit kvar i den tomma flaskan :D ) var bättre än endast benromach men vetefan om inte glenliveten var bättre som den var? tror nästan det... vetefan...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I afton blir det bk på en trevlig sherrylagrad Laffe.

 

Laphroaig DL Old & Rare 21yo, d. 1989-03, b. 2010-06, Refill sherry hogshead, one of 212 bottles, 56,9%

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Glen Keith 20y 1992 Van Wees The Ultimate och Caol ila Haddocks Dram 14y har strukit med senaste veckan. Riktigt goa wirrar båda två.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Tömmer också en Caol Ila, 15 YO 1997-2013 DL Director's cut cask # 9512, har varit bra skit det här.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Glengarioch 1994 och invergordon 23 år från whiskybrocker e dom senaste jag druckit ur.

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Tog slut på en ikväll:

 

Bruichladdich Octomore 5yo edition 4.1 167 ppm 62,5% -slut poäng på denna 91

 

kommer att bli saknad - den bästa Octomoren jag druckit!

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

en Glenfarclas 12,

 

( en kofot i botten på flaskan, pooff, slut)

(tja stog ju ändå bara i vägen)

 

inget som jag kommer att sakna, men fungerade i teet vid förkylning,

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

Link to comment
Share on other sites

Sippar sista slatten ur Caol ila For Kirsch 35th Anniversary Sherry cask.58.9%. Kommer definitivt saknas å det gröfvsta!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

En tår rinner över min kind. Alla goda whisky som är borta för alltid för många forumiter. Men som tur är så kommer det nya flaskor som man kan tömma och sakna. Ett evigt kretslopp.

 

GLENFARCLAS : 30 YO 43%

 

Kommer att saknas....

  • Like 4

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Sista dropparna från en trevlig julklapp.

 

Ladyburn Blackadder Raw Cask 40yo, d. 1973-07-13, b. 2013-07-16, cask 4955, bottle 11 of 24, 42,8% 20cl

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Två flaskor till återvinningen i kväll.

 

North Port-Brechin G&M, d. 1974, b. 1996, 40% 70cl

Balmenach G&M imported by Meregalli S.r.l., d. 1974, b. 1999, screw cap, 40% 70cl

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...