Jump to content
whiskyforum

Bottle kill


Recommended Posts

Tömde en unpeaded Caol lla 14 igår..

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

En Laphroaig PX Cask var försvinnande god. Lätt återköp när tillfälle ges.

Christian Alfredsson - Kungälv

Link to comment
Share on other sites

en Nikka Taketsuru Pure Malt [NAS] drog ja igenom det sista på ikväll...

 

hmmm, vet inte riktigt hur jag ska summera denna...det som summerar denna flaska bäst är väl kanske det att jag nog kommer sakna den, men, kommer inte köpa den igen (om nu inte systemet råkar ha typ "japan-rea" nån gång...vilket väl är föga troligt, eller om jag eller nån jag känner råkar komma över den billigt).

 

Körde igenom de sista "dropparna" (var rätt mycket mer än några droppar om sanningen ska fram) i "Mizuwari"-stil, med whiskyn kyld i frysen och utspädd/upphottad med mineralvatten alltså (Pripp's Vichyvatten var mitt "weapon of choice").
Det räckte till 3st rätt OK glas nu (sitter med det sista i glaset på sista glaset just nu) och, ptja, som många andra japanska virrar i liksom OBtappning med relativt låg ABV (43% på denna) så tycker jag att det enda sättet att vattna dem på där jag får mer ut ur upplevelsen än om jag skippar vattnet är genom just mineralvatten...

denna fram för allt kan jag tycka.

 

Denna tyckte jag blev vattning nästan omedelbart vid "vanlig" vattning så att säga, receptet som jag fann vara vinnande på denna var att "skölja ur" mitt whiskyglas (vilket inte behövdes då dom ju såklart är rena innan jag får för mig å sätta whisky i dom) med vatten och den väldigt lilla mängd vatten som sen var kvar i glaset lämpade sig till ca 5cl whisky för att bara precis lyfta den lite lite granna...

 

annars som sagt, tycker den blev en helt annan grej nu när jag till sist tog mig i kragen å införskaffade en flaska mineralvatten till slutet på flaskan, där blev det som vanligt så att man kunde vattna på rätt hårt i typisk japansk stil och ändå sitta där med ett spännande och välsmakande glas...

 

men, som sagt, kontentan är ändå;
kommer saknas, men, köps inte in igen för systemet-priset, i den prisklassen tycker jag det finns intressantare saker att handla.

Link to comment
Share on other sites

Bk på Millburn G&M 1974, b. 2000, 40%. Kommer att saknas, då det var en riktigt trevlig bekantskap.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Och där - var sagan om Genmorangie Signet all! Måste ändå säga att det var ett prisvärt köp och en trevlig bekantskap, inte helt omöjligt att det blir nyköp framöver, både livlig och sansad på samma gång med en god dos choklad som ständig följeslagare. Ett bra exempel på NAS i min bok.

Link to comment
Share on other sites

Tog slut på Yamazaki sherry cask 2013 - bra whisky men långt ifrån årets bästa som den blev usedd till av Jim Murray.

Min slutpoäng blir 89

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Bruichladdich Islay Barley Rockside Farm 2007 sitter jag med sista dropparna av i glaset nu...

 

var kul, hade jag gärna haft en till av på sätt å vis, men, å andra sidan så tror jag ändå jag hellre provar nästa farm så att säga... :D

Link to comment
Share on other sites

Blev 4 st lik igår på WMW's minimässa...tyvärr...

20y Bunna Master Of Malts
Adelphi Laudale
Clynelish Only Available At Distillery
Bowmore1989 23y The Whisky Agency

Dom kommer vara sjukt saknade! (kul att folk uppskattade dem så pass,väntat dock!)

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

I afton skruvas kapsylen av för sista gången på Port Ellen G&M imported by Meregalli Guiseppe S.r.l., screw cap, d. 1974, b. 1990, 40% 75cl.

Nu går tomglaset till återvinningen.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Två flaskor till som inte behöver skruvas kapsyl på.

 

Aberfeldy G&M Connoisseurs Choice 1974, 40% 75cl

Banff G&M Connoisseurs Choice 1974, 40% 75cl

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...