Jump to content
whiskyforum

Ardbeg OB SC No. 772 dist 1992 184 btls


begard
 Share

Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag fick också en,har fått bekräftelsemail på order 124xx kl 10.12 i alla fall. Lägger upp den som andelwhisky för 60 kr/cl inkl allt för den som är intresserad.

Andreas Magnusson

Örebro

Friend of Laphroaig, Ardbeg Commitee Member, Friend of the Classic Malts

A Wee One, Westerås Whisky Wenner

Link to comment
Share on other sites

Schwoosh, vilket rally!

 

Och nu frågar man sig varför man ställer upp egentligen..., men det är ju nåt magiskt med Ardbeg.

 

Update på hemsidan hela morgonen och då det känns som man "vunnit", när bekräftelsen med order number 124xx rasslar in vid 10.00.

 

Missade descr.-notes, när bilden flashade förbi - någon som hann kopiera?

Per Kinn, Skanör

"MALT ÖVER ALLT"

 

Malmö Malt Whisky Society

Ardbeg Committee, Friend of Laphroaig, plot #236692, Friend of Classic Malts mfl.

 

Bruichladdich OCTOMORE II-The Beast 2004, Kilchoman 06/218, Mackmyra 06/019 mfl.

Link to comment
Share on other sites

Schwoosh, vilket rally!

 

Och nu frågar man sig varför man ställer upp egentligen..., men det är ju nåt magiskt med Ardbeg.

 

Update på hemsidan hela morgonen och då det känns som man "vunnit", när bekräftelsen med order number 124xx rasslar in vid 10.00.

 

Missade descr.-notes, när bilden flashade förbi - någon som hann kopiera?

Titta längre upp i tråden

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Får att spinna vidare på min tes :-)

 

Hur många som beställt tänker rycka folien?

(Såg en som nämnde andelswhisky a 4200:- per 2800:- flaska)

 

Det är väl 800 kr porto och minisar också i det priset...

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Det är väl 800 kr porto och minisar också i det priset...

Mycket möjlig. Spelar det någon roll.

Två flaskor av tre ska öppnas utifrån vad vi vet så här lågnt.

(En av tre ska sparas.)

Tyvärr är nog spridningen med medlet 0,67 resp 0,33 enormt stor än så länge :-)

GBG

GWS #3

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också en,har fått bekräftelsemail på order 124xx kl 10.12 i alla fall. Lägger upp den som andelwhisky för 60 kr/cl inkl allt för den som är intresserad.

 

Jaq är intresserad av 3 x 3cl av den.

Mvh / Tom

Tom Hoyle

 

Ardbeg Committee Member

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm.

Nu har det dragits 206.95 GBP på mitt kort, men det är ju bara för en flaska. Undrar hur de tänker göra med nummer 2. Jag beställde 2 på samma order då det inte stod nåt om att man inte fick beställa mer än en. Ordern gick igenom och jag har en bekräftelse som säger 2 flaskor. Har mailat dem och frågat. Får se vad de svarar.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm.

Nu har det dragits 206.95 GBP på mitt kort, men det är ju bara för en flaska. Undrar hur de tänker göra med nummer 2. Jag beställde 2 på samma order då det inte stod nåt om att man inte fick beställa mer än en. Ordern gick igenom och jag har en bekräftelse som säger 2 flaskor. Har mailat dem och frågat. Får se vad de svarar.

 

Stod det inte endast en per medlem inbakat i texten någonstans? Har för mig jag läste något sådant, men kan minnas fel. Var en väldigt stressig fredag förra veckan.

Andreas Magnusson

Örebro

Friend of Laphroaig, Ardbeg Commitee Member, Friend of the Classic Malts

A Wee One, Westerås Whisky Wenner

Link to comment
Share on other sites

Stod det inte endast en per medlem inbakat i texten någonstans? Har för mig jag läste något sådant, men kan minnas fel. Var en väldigt stressig fredag förra veckan.

 

Svarar på mitt eget inlägg:

 

Warm and full of personality, Cask 772 is bound to be attractive to every Committee Member. This first fill ex Bourbon barrel has awarded us with a fragrant and perfectly balanced Ardbeg with amazing complexity. With water, smoky peat reek from the fireside rises seductively into the air. The taste is mouth-watering and warming and the finish is long and tingly with smoky peat oils. Filled in April 1992 and bottled in December 2008, there are only 184 bottles of this wonderful cask, all numbered and signed by the Distillery Manager, hence we are limiting this to one bottle per Committee member. So if you`re the jealous type, make sure you order today. We are unable to deliver to the USA and Canada. 70cl, 55.7% ABV

Andreas Magnusson

Örebro

Friend of Laphroaig, Ardbeg Commitee Member, Friend of the Classic Malts

A Wee One, Westerås Whisky Wenner

Link to comment
Share on other sites

Svarar på mitt eget inlägg:

 

Warm and full of personality, Cask 772 is bound to be attractive to every Committee Member. This first fill ex Bourbon barrel has awarded us with a fragrant and perfectly balanced Ardbeg with amazing complexity. With water, smoky peat reek from the fireside rises seductively into the air. The taste is mouth-watering and warming and the finish is long and tingly with smoky peat oils. Filled in April 1992 and bottled in December 2008, there are only 184 bottles of this wonderful cask, all numbered and signed by the Distillery Manager, hence we are limiting this to one bottle per Committee member. So if you`re the jealous type, make sure you order today. We are unable to deliver to the USA and Canada. 70cl, 55.7% ABV

F-N det missade jag i texten!

Eftersom det gick att beställa 2 gjorde jag det annars hade jag tagit en på fruns medlemsskap också.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

F-N det missade jag i texten!

Eftersom det gick att beställa 2 gjorde jag det annars hade jag tagit en på fruns medlemsskap också.

 

Jag gjorde tyvärr också samma misstag :doh:

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

De har ju tidigare fixat så det inte gått att beställa mer än en om det varit begränsat. Det borde de gjort denna gången också. Jag har ju en bekräftelse som säger OK på 2 flaskor. Har mailat dem både igår och idag, men inget svar ännu.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...