Jump to content
whiskyforum

2009 Cairdeas Friends of Laphroaig


lester
 Share

Recommended Posts

Orkade inte vänta längre utan ringde till dom och fick tracking number på lådan. Och när jag kollade på parcelforce hemsida så hade dom skickat paketet redan den 2/7 och lådan har varit i Sverige och vänt och är på väg tillbaka pga Unacceptable goods. Så vi får väl se vart det slutar?

Men jag tänker på alla er som inte fått något ännu, det kanske är samma visa där. Bara en liten fundering!

Jag har följt mitt paket genom Europa och sedan i går finns det äntligen i Sverige.

Döm om min förvåning när jag idag märkte att det blivit markerat som, just det, "Unacceptable goods"!

Undrar om det är så att innehållet gått sönder, så det är därför de returnerar det........

F*N så trist i alla fall :angry: .

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har följt mitt paket genom Europa och sedan i går finns det äntligen i Sverige.

Döm om min förvåning när jag idag märkte att det blivit markerat som, just det, "Unacceptable goods"!

Undrar om det är så att innehållet gått sönder, så det är därför de returnerar det........

F*N så trist i alla fall :angry: .

 

 

Det borde stå DAMAGED GOODS om det har gått sönder. Kanske är det så att Schenker har upptäckt att det är alkohol i paketen, dom vill ju inte frakta sånt enligt villkoren...

 

Lika trist i vilket fall...

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Har varit på semester i 2 veckor men när jag kom hem låg det en flaska och väntade på mig.

Jag beställde iofs 1 flaska 2 ggr så jag väntar fortfarande på den andra.

Håkan Mossberg

 

Friends of Laphroaig Plot no. 326770

Ardbeg Committee Member

Link to comment
Share on other sites

Jag har följt mitt paket genom Europa och sedan i går finns det äntligen i Sverige.

Döm om min förvåning när jag idag märkte att det blivit markerat som, just det, "Unacceptable goods"!

Undrar om det är så att innehållet gått sönder, så det är därför de returnerar det........

F*N så trist i alla fall :angry: .

 

 

Var i kontakt med Laffe igår igen, och dom trodde att det hade fastnat i tullen. Det hade tydligen hänt innan och nu när dom skickat så många paket samtidigt så ökar risken ganska markant. Men dom har skickat 2 nya till mig och märkt det som gåva, så all heder åt Laffe som har varit väldigt trevliga och hjälpsamma.

Christoffer Green

Äldre Glendronach buteljeringar sökes!

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med Laffe igår igen, och dom trodde att det hade fastnat i tullen. Det hade tydligen hänt innan och nu när dom skickat så många paket samtidigt så ökar risken ganska markant. Men dom har skickat 2 nya till mig och märkt det som gåva, så all heder åt Laffe som har varit väldigt trevliga och hjälpsamma.

Jag ringde också dit och de sa samma sak till mej. Dock verkar det som om jag skulle behöva vänta tills flaskorna kom tillbaka till destilleriet innan de kunde skicka dem igen.

Påminner lite om "never ending story" detta :(

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde också dit och de sa samma sak till mej. Dock verkar det som om jag skulle behöva vänta tills flaskorna kom tillbaka till destilleriet innan de kunde skicka dem igen.

Påminner lite om "never ending story" detta :(

 

Då kan man med säkerhet anta att det har hänt mig också,beställde 2:a Juni.

 

Hoppas det löser sig på något vis,men man lär nog inte få se flaskorna på ett bra tag. <_<

Thomas Larsson

Sölvesborg

Link to comment
Share on other sites

Min stackars låda hämtades från Schenker igår, tydligt märkt från Laphroaig å allt. Men den har gått genom, så trevligt :).. även om det dröjde ett tag såklart. Men det finns väl nån annan pava i skåpet!

::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat :::::::::::::

Link to comment
Share on other sites

fick detta idag:

Hi Magnus,

Hope you are well, what has happened is that your order was dispatched and is now on its way back to Islay as it has been returned by Swedish customs. They seem to have done this with a lot of orders from Sweden. So what I will do is send it again and hope it get’s to you next time.

 

Regards

 

John Campbell

 

//magnus, som väntar o väntar hehe o verkar få göra det ett tag till...

Edited by Qonos

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

Hmm jag verkar också ha ett problem med Tullen :(

 

16-07-2009 23:26

International Hub

Arrived at destination country

15-07-2009 19:22

Delivery Agent - GERMANY

Left origin country

 

15-07-2009 19:21

Delivery Agent - GERMANY

Arrived at destination country

 

10-07-2009 15:52

Delivery Agent - SWEDEN

Returned to sender

 

10-07-2009 15:16

Delivery Agent - SWEDEN

DELIVERY ADDRESS DATA CHANGED

10-07-2009 13:43

Delivery Agent - SWEDEN

Parcel in warehouse

 

09-07-2009 14:13

Delivery Agent - SWEDEN

Arrived at destination country

 

08-07-2009 12:53

Delivery Agent - SWEDEN

Parcel in warehouse

 

07-07-2009 15:46

Delivery Agent - SWEDEN

Arrived at destination country

 

06-07-2009 23:48

Delivery Agent - DENMARK

Left origin country

 

 

Var paketet är nu och vad som händer kan man undra? :unsure:

Edited by c00lman

Bobby Kronvall

Ardbeg Committee

Friends of Classic Malts

Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Hmm jag verkar också ha ett problem med Tullen :(

 

16-07-2009 23:26

International Hub

Arrived at destination country

15-07-2009 19:22

Delivery Agent - GERMANY

Left origin country

 

15-07-2009 19:21

Delivery Agent - GERMANY

Arrived at destination country

 

10-07-2009 15:52

Delivery Agent - SWEDEN

Returned to sender

 

10-07-2009 15:16

Delivery Agent - SWEDEN

DELIVERY ADDRESS DATA CHANGED

10-07-2009 13:43

Delivery Agent - SWEDEN

Parcel in warehouse

 

09-07-2009 14:13

Delivery Agent - SWEDEN

Arrived at destination country

 

08-07-2009 12:53

Delivery Agent - SWEDEN

Parcel in warehouse

 

07-07-2009 15:46

Delivery Agent - SWEDEN

Arrived at destination country

 

06-07-2009 23:48

Delivery Agent - DENMARK

Left origin country

 

 

Var paketet är nu och vad som händer kan man undra? :unsure:

 

 

Paketet är på väg tillbaka till Laffe, så när dom får tillbaka det så lär dom göra ett nytt försök.

Den som väntar på något gott........

Christoffer Green

Äldre Glendronach buteljeringar sökes!

Link to comment
Share on other sites

Fick info idag att min order kommit tillbaka till Laphroaig tillsammans med ca 100 andra svenska ordrar. Dom håller på att skicka om dessa i omgångar. Dom har en fantastisk kundtjänst måste jag säga :)

Bobby Kronvall

Ardbeg Committee

Friends of Classic Malts

Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Fick info idag att min order kommit tillbaka till Laphroaig tillsammans med ca 100 andra svenska ordrar. Dom håller på att skicka om dessa i omgångar. Dom har en fantastisk kundtjänst måste jag säga :)

 

jag svara dom att det inte var någon fara utan bara jag fick den innan jag dog så skulle det inte vara några problem.. fick detta svaret:

 

Thanks for your patience and understanding Magnus. Please do not go stepping out in front of any busses or lorries and avoid eating any old prawns!!! You should be fine then!

 

 

hehe

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

Fick info idag att min order kommit tillbaka till Laphroaig tillsammans med ca 100 andra svenska ordrar.

 

Igen problem - jeg skal tage alle jeres Laphroaig med tilbage når jeg besøger Islay i August...men jeg tager dem kun med tilbage til Danmark...og mit eget skab :D

Claus Rasmussen,

Aalborg, Denmark

-

Ardbeg Committee Member, Friend of Laphroaig, Springbank Society Member, Balvenie Club Member, Scapa Crew, Aberlour Companion & Aalborg Whisky Laug

Link to comment
Share on other sites

Igen problem - jeg skal tage alle jeres Laphroaig med tilbage når jeg besøger Islay i August...men jeg tager dem kun med tilbage til Danmark...og mit eget skab :D

 

 

Hehe :lol:

Bobby Kronvall

Ardbeg Committee

Friends of Classic Malts

Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad ni fått för svar, men detta fick jag. Det betyder att de inte skickar tillbaka några flaskor, utan håller dem och ger pengarna tillbaka tills problemet är löst.

 

Dear Jenz,

 

Many of you will have already safely received your Cairdeas order by now, but unfortunately some of you will not have done as we have just had a batch of around 100 orders returned to the distillery by Swedish customs.

 

We are now making our way through all these returned orders and are issuing refunds to those affected.

 

I am looking into alternative means of delivering your bottles, but until the situation is resolved I’m afraid we’ll have to hold on to it.

 

Slainte

 

John Campbell

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Ännu en Cairdeas historia....

 

Jag trodde att mina flaskor hade hamnat i tullen som en del andras. Men ringde långt om länge till Laphroaigh och fick ett tracking number till Parcel Force.

 

Enligt dem skulle det vara levererat till "Post office". Jaha, jag ringde alltså till posten. De visste inget om något paket. Ok...har läst på den här tråden att det verkar vara Schenker som sköter det hela i Sverige så ett samtal till dem också.

 

Njaee..de kunde inte se något utan behövde ett nummer från ett företag som heter GLS. In på deras sida och knappade in tracking numret. Levererat till utlämningsstället :rolleyes: .

 

Med de uppgifter nytt samtal till Schenker. Blev ombedd att vänta, efter lång tid så återkom kvinnan och sa att paketet hade lämnat Helsingborg men inte kommet fram till utlämningsstället i Malmö. Och Malmö hade visst "glömt" att rapportera tillbaks till dem i Helsingborg att det saknades :shock3: .

 

Så nu ska Schenker rapportera till Parcel Force att paketet är saknat och Parcel Force i sin tur rapportera tillbaks till kunden, Laphroaigh.

 

Jag är inte orolig för att jag inte ska få tillbaks mina pengar men det är ju flaskorna jag vill ha.

 

(censurerat), nu sitter det en chafför eller något och svampar i sig mina flaskor :( . Han har väl inte ens vett att upskatta dem.

 

//Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...