Jump to content
whiskyforum

Stockholm Beer & Whisky Festival


Mattias
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att bland det häftigaste som finns med denna mässa är att man får träffa "whisky-ikoner" som Misako Udo, Michael Heads, Martin Markvardsen och andra människor som jobbar på de olika destillerierna. Folk som verkligen vet vad de pratar om och som kan ge sig in i diskussioner som "vanliga försäljare" undviker p.g.a. bristande kunskap.

Sägner och marknadsföring i all ära, men om man är någorlunda seriös, så vill man nog hellre diskutera mältning och destillering med någon som kan det, än att bli plåtad tillsammans med en vacker flicka i våtdräkt.

Räknas inte jag in i den skaran????

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Räknas inte jag in i den skaran????

Magnus.

Du räknas definitivt inte in i den skaran som jag anser som okunnig, men vi träffas ju så ofta att det inte är unikt direkt.

Japaner och skottar är lite mera sällsynta s.a.s :).

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Med risk att betraktas som en Judas så ska jag erkänna att jag skippade whiskyn på mässan till förmån för ölen. Jag insåg att jag inte skulle kunna klara av båda områderna på en dag, och eftersom jag är relativt ny på whiskyfronten, men har en gammal kärleksrelation med ölet, så fick det bli så. Nästa år ska jag vara på mässan två dagar, en dag whisky, en dag öl.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Så är det då dags att sparka igång helg nummer 2 av världens största öl- & whiskymässa.

Efter första helgens anstormning så hoppas vi att den kommande helgen blir minst lika bra.

 

Det betyder en massa trevliga kunder som vill prata om allt mellan förhållandet alkohol/pris och varför Port Ellen aldrig verkar ta slut.

 

Vi är under denna helg lite kort om personal och kan tänka oss att få lite hjälp i vår monter.

Så om det finns någon hugas spekulat, gärna i Stockholmstrakten, som vill känna på hur det är att stå i mässans roligaste monter så är vi öppna för skamliga förslag.

 

Vi syns och hörs!

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...