Jump to content
whiskyforum
Sign in to follow this  
Lasse Vallin

Bottle pilot, 3cl, sökes omg

Recommended Posts

Tjenis,

Står och tappar upp några hundra minisar men min nyinköpta bottlepilot funkar inte :wacko:

Handhavandefel? Kanske.... men när jag testar/övar med vatten i en flaska funkar den klockrent men så fort jag går över till whisky så trögar den sig och tappar lite som den vill, inga jämna 3cl i alla fall. Allt som oftast svämmar det över. Några tips någon?

Hur som helst - finns det någon i Göteborg som snabbt och lätt kan sälja mig en? Begagnad helt ok också - bara den funkar.

Lasse Vallin
Göteborg

Meningen med livet är fyra: Barnen, flickvännen, Ardbeg & Frölunda Indians

Det är inte så att du fegar?

Nin erfarenhet är att sånadäringa gruknimojer kräver ett resolut och närmast dumdristigt handlag.

Fegar man och är försiktig så brukar det bli många många centilitrar innan den bryter om den ens bryter...

(prova att PMa Pedda.)

GBG

GWS #3

Det är inte så att du fegar?

Nin erfarenhet är att sånadäringa gruknimojer kräver ett resolut och närmast dumdristigt handlag.

Fegar man och är försiktig så brukar det bli många många centilitrar innan den bryter om den ens bryter...

(prova att PMa Pedda.)

Vet inte, tror inte det. Kan väl egentligen bara göra på ett sätt - håll lodrätt, låt den tappa upp och tappa ur... Tycker att jag gör exakt likadant med vatten och då funkar den perfekt.

Grejen är att den släpper på några droppar i taget, "pumpar" ner liksom. Ibland håller den på så länge tills flaskan är full men allt som oftast "släpper" den på sina 3 cl när minisen är halvfull vilket resulterar i massa spilld dricka. Nån som hängde med? :mellow:

Lasse Vallin
Göteborg

(prova att PMa Pedda.)

Jag har faktiskt en Bottlepilot - och bor 5 minuter från Lasse...men desvärre är det en 2cl...annars hade jag gärna lånat ut den. Men funkar den så hör av dig Lasse..!

(och samtidigt som jag skulle skriva detta så har en "samplestratt" hamnat i soffan som jag sätter mig på och får rätt in i skinkan..det gjorde...OONT!) :doh:

Peter Sjögren, Gbg

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Jag har faktiskt en Bottlepilot - och bor 5 minuter från Lasse...men desvärre är det en 2cl...annars hade jag gärna lånat ut den. Men funkar den så hör av dig Lasse..!

(och samtidigt som jag skulle skriva detta så har en "samplestratt" hamnat i soffan som jag sätter mig på och får rätt in i skinkan..det gjorde...OONT!) :doh:

Ouch!

Tack för erjudandet men en tvåa har jag men det hjälper mig inte den här gången.

Lasse Vallin
Göteborg

Om flaskan är full (eller nästan tom) så funkar de inget vidare.

Prova att hälla ur lite för hand först.

Thomas Brorson

Member of Whiskyforum Awards

Om flaskan är full (eller nästan tom) så funkar de inget vidare.

Prova att hälla ur lite för hand först.

Nix, ingen skillnad tyvärr.

Någon som har en att låna ut i någon vecka kanske? Betalning i samples....

Lasse Vallin
Göteborg

Prova att kontakta Roger, han har 3 cl-ers Bottle pilots till salu (åtminstone har han haft det...).

Ingela Gustafsson

Växjö Maltwhiskysällskap