aenima 0 Report post Posted January 22, 2010 Hur dricker ni eran "Uggla"? Ren eller med vatten? /Peter Quote Share this post Link to post Share on other sites
begard 2 Report post Posted January 22, 2010 Ren. Quote Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Share this post Link to post Share on other sites
Nattlorden 7 Report post Posted January 22, 2010 Ren eller med vatten? Ja. Quote /Björn Andersson (87 down, 36 to go) (-3 @ 2006-10-25) Whisky Society Skåne - founding member SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member Share this post Link to post Share on other sites
Pedda 59 Report post Posted January 22, 2010 Utan vatten. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Share this post Link to post Share on other sites
GunnarN 1,025 Report post Posted January 22, 2010 Hur dricker ni eran "Uggla"? Ren eller med vatten? /Peter Håller med Nattlorden, både och! Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Share this post Link to post Share on other sites
H W 7 Report post Posted January 22, 2010 Några droppar brukar det bli. Quote Håkan Wanke Ardbeg Committee Member Friend of the Classic Malts Friend of Laphroaig www.FISKEoFOTO.se Share this post Link to post Share on other sites
Lasse Vallin 6 Report post Posted January 22, 2010 Definitivt utan. Quote Lasse VallinGöteborgMeningen med livet är fyra: Barnen, flickvännen, Ardbeg & Frölunda Indians Share this post Link to post Share on other sites
Antfly 8 Report post Posted January 22, 2010 Utan Quote Johan Holmström Share this post Link to post Share on other sites
Lutfisk 119 Report post Posted January 22, 2010 Ren såklart... Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Share this post Link to post Share on other sites
hobgoblin 116 Report post Posted January 22, 2010 Aldrig så mycket som en droppe vatten men man kanske kommer att testa vad det lider Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Share this post Link to post Share on other sites
McRill 1 Report post Posted January 22, 2010 Kein wasser för guds skull! Quote Håkan Mossberg Friends of Laphroaig Plot no. 326770 Ardbeg Committee Member Share this post Link to post Share on other sites
Tomtomdrum 0 Report post Posted January 22, 2010 No water added! Quote http://www.peatytom.blogspot.com/ Ordförande i The Peaty Whisky Club Friend of Laphroaig. Ardbeg committee member. Share this post Link to post Share on other sites
azzaxz 0 Report post Posted January 22, 2010 Jag tycker den öppnar upp sig på ett helt underbart sätt med lite vatten i. Brukar dricka halva sen tillsätter jag vatten! Både och alltså! Quote Share this post Link to post Share on other sites
martinsa 0 Report post Posted January 22, 2010 Blir nog oftast utan vatten, alternativt med några få droppar. Quote Martin Sandberg Share this post Link to post Share on other sites
+Benke Olsson 0 Report post Posted January 22, 2010 Det är egentligen alldeles för länge sedan jag provade en "Uggla", men åtminstone de gamla (läs 2003 och 2004) tålde precis hur mycket vatten som helst. Man kunde blanda ner dem till 35% utan att de tappade ett dyft i smak. Men som sagt, jag vet inte hur de nya "Ugglorna" tar sig med vatten. Får väl inhandla en och prova . Quote _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Share this post Link to post Share on other sites
Spetting 8 Report post Posted January 22, 2010 Tycker den går utmärkt utan Quote Martin Eriksson Share this post Link to post Share on other sites
mejparn 119 Report post Posted January 22, 2010 Det är egentligen alldeles för länge sedan jag provade en "Uggla", men åtminstone de gamla (läs 2003 och 2004) tålde precis hur mycket vatten som helst. Man kunde blanda ner dem till 35% utan att de tappade ett dyft i smak. Men som sagt, jag vet inte hur de nya "Ugglorna" tar sig med vatten. Får väl inhandla en och prova . Samma här! Men det är ju så personligt med vatten i whisky över lag! Vet ju att vissa vattnar nått "enormt" typ bullie(som man ser allt för sällan här nu för tiden har väl sina personliga åsikter tyvär) Själv så tycker jag oftast att whiskyn blir "blaskigare"! Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Share this post Link to post Share on other sites
Mankan 39 Report post Posted January 22, 2010 Några få droppar vatten brukar dra fram lite extra rökighet. Quote Marcus Gustafsson Share this post Link to post Share on other sites
whiskystore 1,678 Report post Posted January 23, 2010 Vatten till i princip all whisky, det finns självklart undantag men låt oss säga 95% Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Share this post Link to post Share on other sites
jonre723 27 Report post Posted January 23, 2010 Provade en utan nu, men jag föredrar nog ett par droppar vatten. Quote Jonas Remne Share this post Link to post Share on other sites
Lazze 473 Report post Posted January 23, 2010 Där är tillräckligt med vatten i buteljen Quote Slainte mhath Lasse Holm Share this post Link to post Share on other sites
Maniac 9 Report post Posted January 23, 2010 Där är tillräckligt med vatten i buteljen Precis så uttrycke sig även Mickey Heads (Ardbeg distillery manager). Quote Thomas Brorson Member of Whiskyforum Awards Share this post Link to post Share on other sites
Herrober 0 Report post Posted January 23, 2010 Lite vatten gör den mjuk o fin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
+Mattias 0 Report post Posted January 23, 2010 Beroende på tillfälle. Om den dricks på provning kan någon droppe vatten hitta ned i glaset, annars avnjuts Ugglan som den är. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Share this post Link to post Share on other sites
MacNilsson 25 Report post Posted January 23, 2010 Det beror på varför man dricker den: ska den upplevas och analyseras i hela sin potential ska den vattnas hela vägen ner. Ska man njuta den är det upp till en själv. Personligen dricker jag den ovattnad. Quote Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Share this post Link to post Share on other sites