Jump to content
whiskyforum

Ardbeg besten


jonre723
 Share

Recommended Posts

Bordershop har en löjligt bra peng på besten. Någon som vet om det är L8?

Likaså har de HP21 som enligt hemsidan inte är 40%. Vet någon om det förhåller sig så? Jag har en vän som ska dit snart, men jag vet inte om jag vågar lita på honom. Det brukar vara stressigt när han är där... tongue.gif

Edited by jonre723
Link to comment
Share on other sites

Handlade 21:an där i december och den ligger på 47,5%. Fantastiskt god :-)

 

Köpte även besten. Antingen var den L8 eller så var den L6.. lite osäker då jag har flera flaskor av den. Kanske någon annan som kan bringa klarhet i det?

Boris Kulas

- - - - - - - - - - -

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

Braunstein: Dansk Whiskyambassadör

Whiskyklubben Slainte

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Var på BS i December.Kollade alla "Bestarna"!.Tyvärr bara L6:or kvar där då,men de kanske får in nya??.

HP21 fanns både som 40 och 47,5%, flest med 40% "naturligtvis" ;) ...

 

Mvh

/Henrik

Bordershop har en löjligt bra peng på besten. Någon som vet om det är L8?

 

Likaså har de HP21 som enligt hemsidan inte är 40%. Vet någon om det förhåller sig så? Jag har en vän som ska dit snart, men jag vet inte om jag vågar lita på honom. Det brukar vara stressigt när han är där... :P

Henrik Hansen

Malmö

Link to comment
Share on other sites

Var på bordershop i Oktober förra året då hade de kvar HP21 47,5% men den hade börjat ersättas på hyllan av 40% så det är inte säkert att 47,5% finns kvar.

Be din kompis kolla igenom alla flaskorna på hyllan tills han hittar 47,5% och hittar han två kan han släppa av en flaska i Växjö. :D

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Bordershop har en löjligt bra peng på besten. Någon som vet om det är L8?

 

Likaså har de HP21 som enligt hemsidan inte är 40%. Vet någon om det förhåller sig så? Jag har en vän som ska dit snart, men jag vet inte om jag vågar lita på honom. Det brukar vara stressigt när han är där... :P

 

 

Skiljer ju ca 170 SEK då

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tror jag missa den sista som fanns kvar i Sweden sålde slut nu den 26/3.

Snyft! :(

 

Jag var inne några veckor tidigare men valde att avvakta lite med besten. Sen hade jag väl bestämt mig den 26/3 och fick samma tråkiga överraskning. Till slut nu fick jag tag på de två sista hos Master of Malts till typ samma pris som i Sverige - blev en Corryvreckan också. Så nu är jag nöjd ett tag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...