Jump to content
whiskyforum

Dansk malt


IKB
 Share

Recommended Posts

Jag såg i malt whisky year bokk att det fanns tre destillerier i Danmark. Jag och en kompis hade tänkt åka runt och titta på dem. Är det nån som varit där och kan säga om det är värt besväret? Har någon provat whiskyn - köpvärd eller ej?

Link to comment
Share on other sites

Jag såg i malt whisky year bokk att det fanns tre destillerier i Danmark. Jag och en kompis hade tänkt åka runt och titta på dem. Är det nån som varit där och kan säga om det är värt besväret? Har någon provat whiskyn - köpvärd eller ej?

 

Oavsett om whiskyn är prisvärd eller ej så är det otroligt kul att att besöka nya destillerier, får man dessutom prova deras brygder så är allt på topp, jag har själv inte besökt något danskt whiskydestilleri, men mitt råd är att ni skall ta chansen, titta er omkring, prova whiskyn och bedöm själva om den är bra.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Bröderna Braunstein i Köge kör ett fantastiskt litet destilleri, dessutom har de nu fått färdigt sin whiskybar, deras öl är också lysande. De övriga har jag inte besökt, men jag har fått intrycket att det är mindre hobbyprojekt.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Braunsteins kastanjelagrade Öl-Snaps (aka. för ung för att heta whisky) har jag för mig var en väldigt trevlig överaskning på "sthlm öl och sprit" -07.Braunsteins microbryggeri är säkerligen väl värt ett rejält välplanerat besök.

GBG

GWS #3

Link to comment
Share on other sites

Klubben skall idag åka till Köge (Braunstein) och hålla vår normala kvartalsprovning (whisky) där, efter rundtur och liten ölprovning ska bli trevligt. :whistling:

Kommer med rapport när man nyktrat till imorgon :drool2:

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...