Jump to content
whiskyforum

Recommended Posts

Körde en rövare, första paketet som fastnat i tullen. Från USA. Imorgon blir det till att snacka in sig hos Bolaget för att se om det går att lösa import i efterhand... Inte nöjd.. rör inte mina födelsedagspresenter!! :angry:

 

 

Tröstar mig tillfälligt genom att öppna ett paket med två Karuizawa från Sigge... tack Sigge ;)

Edited by Lovikavante

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Vi på Clydesdale hjälper till med denna typ av problem.

Kontakta oss via vanlig email så ska vi lösa det. Systembolaget är tyvärr inte mycket till hjälp i detta läge.

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

Körde en rövare, första paketet som fastnat i tullen. Från USA. Imorgon blir det till att snacka in sig hos Bolaget för att se om det går att lösa import i efterhand... Inte nöjd.. rör inte mina födelsedagspresenter!! mad.gif

 

 

Tröstar mig tillfälligt genom att öppna ett paket med två Karuizawa från Sigge... tack Sigge wink.gif

 

Jag fick också ett brev från tullen Arlanda idag, jag hörde en viskning om att de skulle kolla allt nu, tillfälligt eller ej sas det inget om.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också ett brev från tullen Arlanda idag, jag hörde en viskning om att de skulle kolla allt nu, tillfälligt eller ej sas det inget om.

 

Säg inte sådär... :(

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också ett brev från tullen Arlanda idag, jag hörde en viskning om att de skulle kolla allt nu, tillfälligt eller ej sas det inget om.

 

Hur kommer det sig att de har resurser nu då?

  - Erik Falk -

Link to comment
Share on other sites

ja men det är utom eu paket så det är ingen större panik, jag brukar få betala in på ungefär varannan utom eu försändelse men tydligen kör de lite hårdare just nu, det är bara att bita sig i läppen och betala, regler är regler......

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

-"Privatimport, nä det hinner vi inte skriva in nu.",

-"Det där kan inte jag" och

-"Clydesdale, vadå f'nåt? De är inte våra vanliga leverantörer..." :clap:

 

Norrtälje Systembolag... :mellow: -Då gör jag det väl själv då, sa den lilla hönan.

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

ja men det är utom eu paket så det är ingen större panik, jag brukar få betala in på ungefär varannan utom eu försändelse men tydligen kör de lite hårdare just nu, det är bara att bita sig i läppen och betala, regler är regler......

 

Vad kör tullen med för taktik för inom EU paket nuförtiden? Ett tag så skickade de tillbaka paketet till avsändaren. Har de något nytt system nu?

Lukas Tollig

FOL, Committee, Society etc. member

http://puteljen.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vad kör tullen med för taktik för inom EU paket nuförtiden? Ett tag så skickade de tillbaka paketet till avsändaren. Har de något nytt system nu?

 

De kör med den taktiken fortfarande.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...