AndreasBorg Posted September 6, 2010 Report Share Posted September 6, 2010 Vilka här ifrån har bokat in sig? - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted September 6, 2010 Report Share Posted September 6, 2010 Snacka om att man är avundsjuk! Det ser ut som om herr Nilsson kan hänga med, har visserligen en gästföreläsning inbokad den dagen, men de stackars studenterna är ju vana vid schemaändringar Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt L Posted September 6, 2010 Report Share Posted September 6, 2010 Det ser ut som om herr Nilsson kan hänga med, har visserligen en gästföreläsning inbokad den dagen, men de stackars studenterna är ju vana vid schemaändringar Lucky you! Bengt Larsson Mariefred Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Verkligen synd att man är på väg till varmare breddgrader just denna dag Jag skulle annars inte tveka en sekund på att hänga med trots att resan utgår från H-borg Ni som skall med kommer garanterat att få en oförglömmlig resa! Ser fram emot nästa tillfälle. Kanske från Sthlm Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
peatjunkie Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Shit Fel tid ,Lindores whisky fest i Oostende,Belgien Nasta gang Geert Proud member of www.lindores.be www.ardbeg.eu(The real Ardbeg site) Geert Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
tga Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 En av dom få gångerna man önskat man bodde i Skåne :whistling: Jag övertygade mig själv att Sverige är mindre än man tror och bokade trippen till Skottland. Ser framemot en mycket intressant resa och då menar jag inte Stockholm/Ängelholm t o r ........................... Thomas Andersson Member: Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Springbank Society Södermalms Whiskysällskap Swedish Whisky Society Stockholm Whisky Enthusiasts SMWS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statsministern Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Tänkte köpa med mej en eller ett par flaskor men jag har ingen större koll på hur mycket man får ta men sin in i Sverige, kanske någon här har bättre koll än jag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted September 8, 2010 Author Report Share Posted September 8, 2010 Tänkte köpa med mej en eller ett par flaskor men jag har ingen större koll på hur mycket man får ta men sin in i Sverige, kanske någon här har bättre koll än jag? 10 liter. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
eronica Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Se där ja, då var även Fröken Hugo & kompanjonen Viktor inbokade!! Mycket trevligt ska det bli! Hugo Helena Hugo Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus www.bredarydswardshus.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 10 liter. Nja...egentligen finns det inga regler för införsel, 10 liter är snarare en riktlinje. Det är upp till den enskilde tullaren att bedöma om det är skäligt för personligt bruk. Jag blev stoppad med 200 flaskor i våras till en klubbuteljering, tullaren tyckte absolut att det var skäligt. "Då har ni så ni klarar er hela helgen" sa han. Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted September 9, 2010 Author Report Share Posted September 9, 2010 Igår var det 32 stycken inbokade, så snart är de 50 platserna fyllda. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 Attans sugen, men varken ekonomi eller arbetssituation tillåter resa. Nåja, önskar alla som ska åka en oförglömlig resa och mången god dram. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted September 10, 2010 Author Report Share Posted September 10, 2010 42 bokade nu. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
eronica Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 42 bokade nu. YIIIHAAA!!! Iväg det bär... Helena Hugo Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus www.bredarydswardshus.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statsministern Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 (edited) Yes! Då kommer vi iväg, ska bli mycket intressant och framförallt skit skoj! Min första resa till Skottland, nu fattas det bara att någon av ungarna här hemma får magsjuka när vi ska åka så pappa får en släng av samma medicin. Edited September 10, 2010 by Statsministern Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted September 11, 2010 Report Share Posted September 11, 2010 Vilka här ifrån har bokat in sig? Ställer frågan igen, vilka här ifrån? - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statsministern Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Har nog framgått att jag ska med, men jag är inbokad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yeeti Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Jag ska med Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted September 18, 2010 Report Share Posted September 18, 2010 Hur många anmälda är vi nu, kommer det att bli av? Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted September 18, 2010 Author Report Share Posted September 18, 2010 Hur många anmälda är vi nu, kommer det att bli av? Jadå. 50 pers, så resan är fullbokad. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted September 18, 2010 Report Share Posted September 18, 2010 Jadå. 50 pers, så resan är fullbokad. Det var goda nyheter! Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statsministern Posted October 7, 2010 Report Share Posted October 7, 2010 Någon som vet flygtider och så där, eller är den infon på gång kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Någon som vet flygtider och så där, eller är den infon på gång kanske? Tycker att det borde komma snart. - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted October 13, 2010 Author Report Share Posted October 13, 2010 Har pratat med resebyrån. Det skickas idag. Flyget går 07.00 och vi kommer hem igen 00.15. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Vad tror ni, behöver man växla till sig lite pund? Allt är väl betalt, och G&M-butiken accepterar förstås kort? Fast lite fickpengar kan kanske vara bra... Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts