MagnusH Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Hej, jag åker till Barcelona nu på fredag morgon, är det någon därute som har bra tips på whiskybutik eller andra liknande dryckes tips så tas de tacksamt emot! ---------------------------------- Magnus Hjelm Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 (edited) Är man i Barcelona så måste man besöka butiken The Fine Spirits Corner edit, ny regi, inget intressant fanns i butiken..... ...men väl en gammal arg tant. Edited October 29, 2011 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted October 6, 2010 Author Report Share Posted October 6, 2010 (edited) Är man i Barcelona så måste man besöka butiken The Fine Spirits Corner Ha ha denna butik ser ju ut att ha ett kanonsortiment Har du hittat något "extra prisvärt" som man ska hålla ögon på... Arrrrggghhh... tittar nu på deras öppettider och de är "From monday to friday, 10 a.m to 4 p.m" och vi åker på vinprovning på fredagen och sedan åker vi hem måndag 10.00... Sablar, de verkade ju ha ett kanonsortiment!!!! Men har alltså bara tid Lördag & Söndag Edited October 6, 2010 by MagnusH ---------------------------------- Magnus Hjelm Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan1975 Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Titta in på varuhuskedjan El Corte Ingles gourmet club avdelning så kanske du kan göra trevliga fynd. Förra året hittade jag Lagavulin 21 YO OB för ca 180 euro(förvisso var det i El Corte Ingles i Alicante men de lär knappast ha mindre utbud i Barcelona). Johan Larsson Landskrona Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Ha ha denna butik ser ju ut att ha ett kanonsortiment Har du hittat något "extra prisvärt" som man ska hålla ögon på... Arrrrggghhh... tittar nu på deras öppettider och de är "From monday to friday, 10 a.m to 4 p.m" och vi åker på vinprovning på fredagen och sedan åker vi hem måndag 10.00... Sablar, de verkade ju ha ett kanonsortiment!!!! Men har alltså bara tid Lördag & Söndag Maila dit och fråga om öppentiderna, jag tror att ovanstående tider är när kontoret är bemannat, annars kan man alltid beställa och få det levererat till hotellet. Denna Clynelish från Gordon&MacPhail är suveränt bra, 90p, det är nog enda stället den finns kvar på, köp gärna en flaska till mig om du handlar...... .. Antagligen det bästa priset på en Lagavulin 30 yo i dessa dagar Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted October 6, 2010 Author Report Share Posted October 6, 2010 Maila dit och fråga om öppentiderna, jag tror att ovanstående tider är när kontoret är bemannat, annars kan man alltid beställa och få det levererat till hotellet. Denna Clynelish från Gordon&MacPhail är suveränt bra, 90p, det är nog enda stället den finns kvar på, köp gärna en flaska till mig om du handlar...... .. Antagligen det bästa priset på en Lagavulin 30 yo i dessa dagar Wow... Lagavulin 30 för över EUR600 Såg att TWE tog typ det dubbla men det var i mesta laget för mig nu! Men däremot så hittade jag Port Ellen 24 years Cask Strength 3rd Release för EUR204, det kändes rätt pris Självklart fixar jag en flaska Clynelish åt dig OM jag kommer i kontakt med dom!! Jag hör av mig isåfall! ---------------------------------- Magnus Hjelm Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted October 6, 2010 Author Report Share Posted October 6, 2010 Titta in på varuhuskedjan El Corte Ingles gourmet club avdelning så kanske du kan göra trevliga fynd. Förra året hittade jag Lagavulin 21 YO OB för ca 180 euro(förvisso var det i El Corte Ingles i Alicante men de lär knappast ha mindre utbud i Barcelona). Johan, vilket klipp du gjorde EUR180 var riktigt bra! Låt oss hoppas att jag kan lyckas springa på en likadan... (eller liknande flaska). Givet köp isåfall! Tack för tipset om butik! ---------------------------------- Magnus Hjelm Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMR Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 Hej, jag åker till Barcelona nu på fredag morgon, är det någon därute som har bra tips på whiskybutik eller andra liknande dryckes tips så tas de tacksamt emot! Finns en bar vid kyrkan Santa Maria del Mar. Den heter La Palma och ligger på Carrer de Espaseria med bra whiskysortiment. Louis Reps SSCC - Spirit Safe Collectors Club www.glenlochy.com söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherry&Smoke Posted October 9, 2010 Report Share Posted October 9, 2010 Men däremot så hittade jag Port Ellen 24 years Cask Strength 3rd Release för EUR204, det kändes rätt pris Bilden är ju helt fel?! Per Erixon Sunnersta Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted October 12, 2010 Author Report Share Posted October 12, 2010 Titta in på varuhuskedjan El Corte Ingles gourmet club avdelning så kanske du kan göra trevliga fynd. Förra året hittade jag Lagavulin 21 YO OB för ca 180 euro(förvisso var det i El Corte Ingles i Alicante men de lär knappast ha mindre utbud i Barcelona). Har nu avverkat 4 st olika "El Corte Ingles gourmet club avdelningar" i och utanför Barcelona och tyvärr inget intressant alls (prismässigt alltså ). Litet utbud på Taxfreen så det blev en 15 åring Dalmore som de hade sänk till runt 40 Euro i övrigt inget av intresse (för mig)! ---------------------------------- Magnus Hjelm Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan1975 Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Åker till Barcelona om några veckor och kommer såklart att hålla ögonen öppna efter bra whiskyaffärer. Någon som har något aktuellt tips på någon sådan i Barcelona? Johan Larsson Landskrona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts