Jump to content
whiskyforum

Just nu drickes ...


ardbeg67
 Share

Recommended Posts

Skapar en ny tråd, då jag tycker att glögg och liknande inte passar riktigt hundra under "Just nu drickes vin".

 

Igår gjorde jag säsongsdebut på glöggandet med en lakritsosande Herrgårds Starkvinsglögg Lakrits. Det var en ganska stark doft av saltlakrits, liknande tuggummit Shake, innan glöggen värmdes. Efter att den värmts så var lakritsdoften mera åt hockeysnus-hållet. Även russin kom fram och lite av de klassiska glöggdofterna. Jag kan väl säga att den luktade bättre än den smakade och att en liten kopp åt gången duger bra. Det är ingen man begär påtår av så att säga. Men det blir kul att bjuda vänner på denna "blint". Det lär inte undå dem hur udda den är för att vara en glögg.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Det är dåligt med inlägg i tråden, men det har ju inte varit advent än så det kommer väl...

 

Provade Grythyttans Skogsglögg under gårdagskvällen. God och innehållande de ingredienser som en traditionell glögg skall innehålla. Den har dock lite drag av varm saft emellanåt, med sin fylliga sötma.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar glögg riktigt mycket men lite tidigt tycker jag det är fortfarande. Jag prövade i alla fall blossas nya härom dagen och tyckte den var bättre än vad jag trodde och hade hört. Inte den bästa de senaste åren men klart bättre än förra årets clementinhistoria som jag inte alls tyckte om.

Lakritsglöggen som Benny nämde måste jag bara försöka få tag på!

Henrik Jonsson, Karlstad

 

---------------

 

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

 

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar glögg riktigt mycket men lite tidigt tycker jag det är fortfarande.

 

Håller med om att det är lite tidigt, men jag har varit förkyld en vecka så då roar jag mig med glögg :rolleyes:

 

Men om en dryg vecka är det 1'a advent...

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Drack Blossa Saffran 2010 härom kvällen. Ganska god men lite tunn och "spritig". Hade nog väntat mig lite mera fyllighet.

 

För någon vecka sedan blev det den vanliga Blossa Vinglögg, och den är helt ok. Faktiskt ganska god och den har det mesta en glögg skall innehålla.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Drack Blossa Saffran 2010 härom kvällen. Ganska god men lite tunn och "spritig". Hade nog väntat mig lite mera fyllighet.

 

Tycker den var mycket godare lätt kylig/under rumstemperatur.

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...