Jump to content
whiskyforum

Port Charlotte An Turas Mor


Peatlover
 Share

Recommended Posts

Vad säger ni som införskaffat Port Charlotte An Turas Mor? Är den någon ni rekommenderar?

Jag har inte smakat någon av de tidigare PC-utgåvorna. Är dock en hängiven Ardbeg-älskare och håller Supernovan högt!

 

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jo jag tycker absolut att den är god och otroligt köpvärd, det enda negativa är väl att det inte längre är fatstyrka.... men å andra sidan så är nog denna lättare att ta till sig för den breda massan. Själv är jag nästan beredd att tycka bäst om denna release.

Edited by Norling

Guardian Ambassador of Glenlivet
Bowmore's Inner Core
Friends of Laphroaig 356179

- Whisky is at its best ...when it's at its best!

Link to comment
Share on other sites

Vad säger ni som införskaffat Port Charlotte An Turas Mor? Är den någon ni rekommenderar?

Jag har inte smakat någon av de tidigare PC-utgåvorna. Är dock en hängiven Ardbeg-älskare och håller Supernovan högt!

 

/Andreas

Testade den i helgen, gillar man mycket rök gillar man den! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Testade den i helgen, gillar man mycket rök gillar man den! :rolleyes:

 

Nu tillhör jag dom som börjar glida ifrån röken men instämmer helt i detta. Håller dock PC6-8 några poäng högre...

Johan Pettersson, Söderfors

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också om den, och min fru bad att jag skulle köpa flera flaskor efter att ha smakat den :-)

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Jodå, nu har även jag införskaffat denna. Gillar den riktigt mycket. Jag gillar den friska rökigheten. (Om nu rök kan kallas för "frisk"!:P )

Som att inta en fräsch fruktsallad invid kakelugnen. Och ser man till priset så kan jag inte annat än att rekommendera denna!

Link to comment
Share on other sites

Har bara smakat den från ett sample men jag blev inte så impad, blir nog inget köp.

 

edit: nästa gång jag provade den tyckte jag mer om den. Ska ta en tredje avgörande i helgen så kanske jag lägger vantarna på en flaska ändå.

Edited by ybu

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Visst är den bra. Tyckte den var OK när jag öppnade den, nu i slutet av flaskan är den otroligt bra, tur jag har en extra. Det är nog så att när Systembolaget får en stor del av den totala mängden och släpper den i alla butiker så måste man nog bunkra (tänker även på Bowmore Laimrig 2009).

 

Avslutar kvällen med en rom. Plantation Jamaica Single Cask Rom 1996 Juuls Vinhandel Cask 01, 486 Btls 42%.

Inte whisky men oooh så underbar.

Thomas Nordqvist - Stockholm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...