Jump to content
whiskyforum
Hakan G

De svenska whiskydestillerierna

Recommended Posts

Som flera skribenter tidigare skrivit: Fantastiskt jobb du lagt ner på den här listan, Håkan!

Ser att du inte gjort någon uppdatering sedan december 2019, betyder det att det inte har hänt något nytt, eller beror det på att du inte haft tid😎? oavsett vilket, så har du gjort ett kanonbra jobb!!!

• Like 1

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

14 minutes ago, MacLeod said:

Som flera skribenter tidigare skrivit: Fantastiskt jobb du lagt ner på den här listan, Håkan!

Ser att du inte gjort någon uppdatering sedan december 2019, betyder det att det inte har hänt något nytt, eller beror det på att du inte haft tid😎? oavsett vilket, så har du gjort ett kanonbra jobb!!!

Hej

Stort tack.

Jo, det finns några få uppdateringar.

Senast uppdaterade jag om Arilds Vingård.

Jag har ett par få uppdateringar som inte är gjorda.

Uppsala Destilleri har upphört med tillverkning, och annat destilleri har samtidigt startat med destillering. De har andra pannor, men har tagit över Uppsalas privatfat.

Tänkte sammanställa med datum osv. under semestern.

Det finns även en vingård bredvid Arilds vingård som har pannor. (Kullabergs vingård). Jag misstänker att de (lite hemligt) även bränner whisky.

Jag ska grotta i det.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap