Jenz Rönnow Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 .org Nu får ni gnugga geniknölarna och komma på vad jag menar! Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
tga Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 .org Nu får ni gnugga geniknölarna och komma på vad jag menar! En internationell forumsida? ........................... Thomas Andersson Member: Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Springbank Society Södermalms Whiskysällskap Swedish Whisky Society Stockholm Whisky Enthusiasts SMWS Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 .org Nu får ni gnugga geniknölarna och komma på vad jag menar! Innebär detta helt ny inloggning? - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniac Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 .org Nu får ni gnugga geniknölarna och komma på vad jag menar! http://www.who.is/wh...hiskyforum.org/ Thomas Brorson Member of Whiskyforum Awards Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 org såg ju inte så tokig ut. Egentligen skulle det finnas språkverktyg på en sådan sida. Typ sådan som google har. Då kan alla typer av "länningar" vara med. Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 17, 2010 Author Report Share Posted December 17, 2010 En internationell forumsida? Det gick fortare än jag väntat mig! Innebär detta helt ny inloggning? Ja, för närvarande krävs att man skapar ett nytt konto på .org för att detta är två separata system. Dock tittar jag på en funktion som möjliggör att man loggar in med samma inloggningsnamn och lösenord på båda forumen. org såg ju inte så tokig ut. Egentligen skulle det finnas språkverktyg på en sådan sida. Typ sådan som google har. Då kan alla typer av "länningar" vara med. Min tanke är att konversationerna skall hållas på engelska. Medlemmarna kan ju själva använda Google Translate för att översätta mellan språken om det finns behov av det? Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 .org Vad är det för typ av fat på den? Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 (edited) Ja, för närvarande krävs att man skapar ett nytt konto på .org för att detta är två separata system. Dock tittar jag på en funktion som möjliggör att man loggar in med samma inloggningsnamn och lösenord på båda forumen. För min del är det bäst att skilja dem åt helt. Enklare att hålla reda på för oss. När kommer man ha möjlighet att registrera sig? Sedan tycket jag att det kunde varit lite färgskillnad i layouten. För att som sagt göra det enklare för oss. Men men. Det är jag... Hoppas att det blir stort iaf. Edited December 17, 2010 by Phantom87 - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Tycker som ovanstående att det skulle vara lättare att hålla isär de. Speciellt marknadsdelen och för att hålla koll på medlemmarna. Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 17, 2010 Author Report Share Posted December 17, 2010 Vad är det för typ av fat på den? Hur menar du? Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 17, 2010 Author Report Share Posted December 17, 2010 När kommer man ha möjlighet att registrera sig? Den 20:e december öppnas forumet Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
peatjunkie Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 (edited) det bli great och prata med er och varlden pa Engelska Edited December 17, 2010 by peatjunkie Proud member of www.lindores.be www.ardbeg.eu(The real Ardbeg site) Geert Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted December 18, 2010 Report Share Posted December 18, 2010 Min tanke är att konversationerna skall hållas på engelska. Medlemmarna kan ju själva använda Google Translate för att översätta mellan språken om det finns behov av det? Vad jag tänkte på är att om detta är tänkt att det ska bli en internationell sida, så kanske hela världen kan komma dit. Då är det en begränsning med ett språk. Man kan säga att posterna ska vara översatta till engelska, exempelvis via en "egen" translate. Översättningar kan bli konstiga, men det är en öppning för alla. Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 19, 2010 Author Report Share Posted December 19, 2010 Vad jag tänkte på är att om detta är tänkt att det ska bli en internationell sida, så kanske hela världen kan komma dit. Då är det en begränsning med ett språk. Man kan säga att posterna ska vara översatta till engelska, exempelvis via en "egen" translate. Översättningar kan bli konstiga, men det är en öppning för alla. Absolut, att använda Google Translate är en möjlighet. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 19, 2010 Author Report Share Posted December 19, 2010 whiskyforum.org öppnar för registreringar from kl 18.00 i morgon. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted December 19, 2010 Report Share Posted December 19, 2010 whiskyforum.org öppnar för registreringar from kl 18.00 i morgon. Lysande! (läs: när ska jag nu träffa min familj?) Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted December 20, 2010 Report Share Posted December 20, 2010 Hur hade du tänkt med VIP-medlemsskap Jenz? Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt L Posted December 20, 2010 Report Share Posted December 20, 2010 Berätta för mig varför vi skall ha två forum, känns lite oöverskådligt. Om vi gör om den nuvarande till en flerspråkig så kan jag köpa det annars krånglar det bara till den för min lilla Nalle-Puh-hjärna! Bengt Larsson Mariefred Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorentz Posted December 20, 2010 Report Share Posted December 20, 2010 Hur hade du tänkt med VIP-medlemsskap Jenz? Tänkte samma sak. Finns väl tyvärr risk för mycket administrativt arbete om man inte hittar ett bra sätt synka användarkontona. Magnus Lorentz, Lund Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 21, 2010 Author Report Share Posted December 21, 2010 Tänkte samma sak. Finns väl tyvärr risk för mycket administrativt arbete om man inte hittar ett bra sätt synka användarkontona. Tyvärr går det inte att synka användarkonton samt VIP funktionaliteten mellan olika forum, det är två separata system. Funktionaliteten som finns är att man kan använda samma användarnamn och lösenord på båda forumen, men det upprättas fortfarande två separata "konton". PM, personliga inställningar och prenumerationer på de olika avdelningarna och så vidare är unika för respektive forum. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 21, 2010 Author Report Share Posted December 21, 2010 Berätta för mig varför vi skall ha två forum, känns lite oöverskådligt. Om vi gör om den nuvarande till en flerspråkig så kan jag köpa det annars krånglar det bara till den för min lilla Nalle-Puh-hjärna! Jag har funderat fram och tillbaka och vägt för och nackdelar mot varandra. Att ha ett forum som kombinerar både svenska och engelska användare tror jag blir rörigt i sig och svårt att få någon struktur på. Sverige och norden i sig har en väldigt speciell kultur vad gäller whisky, som inte finns i övriga världen. Därav blir de olika forumen nischade för respektive användarbas. Tanken med whiskyforum.se är att det skall fortsätta vara "whiskynavet" i Sverige, och whiskyforum.org skall (förhoppningsvis) bli whiskynavet för resten av världen. Man måste ju inte känna press att ha koll på båda Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
tga Posted December 21, 2010 Report Share Posted December 21, 2010 Jag har funderat fram och tillbaka och vägt för och nackdelar mot varandra. Att ha ett forum som kombinerar både svenska och engelska användare tror jag blir rörigt i sig och svårt att få någon struktur på. Sverige och norden i sig har en väldigt speciell kultur vad gäller whisky, som inte finns i övriga världen. Därav blir de olika forumen nischade för respektive användarbas. Tanken med whiskyforum.se är att det skall fortsätta vara "whiskynavet" i Sverige, och whiskyforum.org skall (förhoppningsvis) bli whiskynavet för resten av världen. Man måste ju inte känna press att ha koll på båda rätt tänkt Jenz Mest spännande är var Forumträffen skall gå av stapeln. Är Helena beredd på en invasion från VÄRLDEN? ........................... Thomas Andersson Member: Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Springbank Society Södermalms Whiskysällskap Swedish Whisky Society Stockholm Whisky Enthusiasts SMWS Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacLeod Posted December 27, 2010 Report Share Posted December 27, 2010 Oavsett vad som händer, så har jag reggat mig på det nya forumet, så får vi så småningom se hurpass rostig engelskan är. /MacLeod Lennart HanssonSpecial cousin to AnCnocFriend of the Classic Malts HP Inner circle Cask owner Box Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted December 28, 2010 Report Share Posted December 28, 2010 Även jag har nu registrerat mig på .org men med ett annat forumnamn, nämligen min uppväxtorts namn Molkom. Vi ses väl där också ibland antar jag, dvs inte i Molkom Jag hoppas och tror väl främst inte på ett forum som ersätter det eminenta vi har idag, utan ett som kompletterar och ibland ger snabbare info från t ex nya skotska forumvänner, andra landsmän eller dito kvinnor. Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 28, 2010 Author Report Share Posted December 28, 2010 Jag hoppas och tror väl främst inte på ett forum som ersätter det eminenta vi har idag, utan ett som kompletterar och ibland ger snabbare info från t ex nya skotska forumvänner, andra landsmän eller dito kvinnor. Nej, det skall inte ersätta whiskyforum.se - utan precis som du säger, komplettera Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts