Jump to content
whiskyforum

.org

Recommended Posts

.org

Nu får ni gnugga geniknölarna och komma på vad jag menar!

En internationell forumsida?

...........................

Thomas Andersson

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

org såg ju inte så tokig ut.

Egentligen skulle det finnas språkverktyg på en sådan sida. Typ sådan som google har.

Då kan alla typer av "länningar" vara med.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

En internationell forumsida?

Det gick fortare än jag väntat mig!

Innebär detta helt ny inloggning?

Ja, för närvarande krävs att man skapar ett nytt konto på .org för att detta är två separata system. Dock tittar jag på en funktion som möjliggör att man loggar

in med samma inloggningsnamn och lösenord på båda forumen.

org såg ju inte så tokig ut.

Egentligen skulle det finnas språkverktyg på en sådan sida. Typ sådan som google har.

Då kan alla typer av "länningar" vara med.

Min tanke är att konversationerna skall hållas på engelska. Medlemmarna kan ju själva använda Google Translate för att översätta mellan språken om det finns behov av det?

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Ja, för närvarande krävs att man skapar ett nytt konto på .org för att detta är två separata system. Dock tittar jag på en funktion som möjliggör att man loggar

in med samma inloggningsnamn och lösenord på båda forumen.

För min del är det bäst att skilja dem åt helt.

Enklare att hålla reda på för oss.

När kommer man ha möjlighet att registrera sig?

Sedan tycket jag att det kunde varit lite färgskillnad i layouten. För att som sagt göra det enklare för oss.

Men men. Det är jag... Hoppas att det blir stort iaf.

Edited by Phantom87

- Andreas Borg -
F.K.A - Phantom87

Oakii - Dryckesprovning & Utbildning

Tycker som ovanstående att det skulle vara lättare att hålla isär de. Speciellt marknadsdelen och för att hålla koll på medlemmarna.

Filip Ling, Stockholm

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Min tanke är att konversationerna skall hållas på engelska. Medlemmarna kan ju själva använda Google Translate för att översätta mellan språken om det finns behov av det?

Vad jag tänkte på är att om detta är tänkt att det ska bli en internationell sida, så kanske hela världen kan komma dit. Då är det en begränsning med ett språk. Man kan säga att posterna ska vara översatta till engelska, exempelvis via en "egen" translate.

Översättningar kan bli konstiga, men det är en öppning för alla.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Vad jag tänkte på är att om detta är tänkt att det ska bli en internationell sida, så kanske hela världen kan komma dit. Då är det en begränsning med ett språk. Man kan säga att posterna ska vara översatta till engelska, exempelvis via en "egen" translate.

Översättningar kan bli konstiga, men det är en öppning för alla.

Absolut, att använda Google Translate är en möjlighet.

Jenz Rönnow

whiskyforum.org öppnar för registreringar from kl 18.00 i morgon.

Lysande! (läs: när ska jag nu träffa min familj?)

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Berätta för mig varför vi skall ha två forum, känns lite oöverskådligt. Om vi gör om den nuvarande till en flerspråkig så kan jag köpa det annars krånglar det bara till den för min lilla Nalle-Puh-hjärna!

Bengt Larsson

Mariefred

Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee

Hur hade du tänkt med VIP-medlemsskap Jenz?

Tänkte samma sak. Finns väl tyvärr risk för mycket administrativt arbete om man inte hittar ett bra sätt synka användarkontona.

Magnus Lorentz, Lund

Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte

The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member

Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4

Tänkte samma sak. Finns väl tyvärr risk för mycket administrativt arbete om man inte hittar ett bra sätt synka användarkontona.

Tyvärr går det inte att synka användarkonton samt VIP funktionaliteten mellan olika forum, det är två separata system. Funktionaliteten som finns är att man kan använda samma användarnamn och lösenord på båda forumen, men det upprättas fortfarande två separata "konton". PM, personliga inställningar och prenumerationer på de olika avdelningarna och så vidare är unika för respektive forum.

Jenz Rönnow

Berätta för mig varför vi skall ha två forum, känns lite oöverskådligt. Om vi gör om den nuvarande till en flerspråkig så kan jag köpa det annars krånglar det bara till den för min lilla Nalle-Puh-hjärna!

Jag har funderat fram och tillbaka och vägt för och nackdelar mot varandra. Att ha ett forum som kombinerar både svenska och engelska användare tror jag blir rörigt i sig och svårt att få någon struktur på. Sverige och norden i sig har en väldigt speciell kultur vad gäller whisky, som inte finns i övriga världen. Därav blir de olika forumen nischade för respektive användarbas.

Tanken med whiskyforum.se är att det skall fortsätta vara "whiskynavet" i Sverige, och whiskyforum.org skall (förhoppningsvis) bli whiskynavet för resten av världen. Man måste ju inte känna press att ha koll på båda :)

Jenz Rönnow

Jag har funderat fram och tillbaka och vägt för och nackdelar mot varandra. Att ha ett forum som kombinerar både svenska och engelska användare tror jag blir rörigt i sig och svårt att få någon struktur på. Sverige och norden i sig har en väldigt speciell kultur vad gäller whisky, som inte finns i övriga världen. Därav blir de olika forumen nischade för respektive användarbas.

Tanken med whiskyforum.se är att det skall fortsätta vara "whiskynavet" i Sverige, och whiskyforum.org skall (förhoppningsvis) bli whiskynavet för resten av världen. Man måste ju inte känna press att ha koll på båda :)

rätt tänkt Jenz

Mest spännande är var Forumträffen skall gå av stapeln. Är Helena beredd på en invasion från VÄRLDEN?

...........................

Thomas Andersson

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

Oavsett vad som händer, så har jag reggat mig på det nya forumet, så får vi så småningom se hurpass rostig engelskan är. :blink:

/MacLeod

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

Även jag har nu registrerat mig på .org men med ett annat forumnamn, nämligen min uppväxtorts namn Molkom. Vi ses väl där också ibland antar jag, dvs inte i Molkom :rolleyes:

Jag hoppas och tror väl främst inte på ett forum som ersätter det eminenta vi har idag, utan ett som kompletterar och ibland ger snabbare info från t ex nya skotska forumvänner, andra landsmän eller dito kvinnor.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Jag hoppas och tror väl främst inte på ett forum som ersätter det eminenta vi har idag, utan ett som kompletterar och ibland ger snabbare info från t ex nya skotska forumvänner, andra landsmän eller dito kvinnor.

Nej, det skall inte ersätta whiskyforum.se - utan precis som du säger, komplettera :)

Jenz Rönnow