Mankan Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Lite smaknoter och ett omdöme vill vi ha Håkan! /Per Fruktig och god. Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted February 2, 2013 Report Share Posted February 2, 2013 I kväll fick en MacDuff 2000 svenska Eldvatten lyfta på hatten. Den här är riktigt bra Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted February 2, 2013 Report Share Posted February 2, 2013 Öppnade en Bowmore 1972 36yo 48,8% Prestonfield för att hälla upp ett sample. Får tyvärr inte smaka själv förrän på måndag... 1 Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted February 2, 2013 Report Share Posted February 2, 2013 Nu var det dax för en ny flaska Bowmore 14 år whiskyflaskan.se 57.8% no105 av129. 1 Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted February 2, 2013 Report Share Posted February 2, 2013 Som tröst för den usla hockeyn (Brynäs..) får Dalmore King Alexander III bli medicinen.. Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 (edited) Karuizawa #3692 Karuizawa Spirit of Asama 48% Karuizawa Spirit of Asama 55% Mums! Edit: fel cask nr på Kurren Edited February 9, 2013 by Kainen Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 HP 13yo Adelphi 1992 cask 20361 65,2% fick idag lyfta på hatten. Inte ofta jag vattnar min whisky men här var det ett måste. Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 En Laphroaig Ob. 18yo Fick lyfta på hatten i kväll! Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 Korkade upp Clynelish Svenska Eldvatten 1996 tidigare i veckan. Riktigt god. Hoppas den finns med på nästa veckas Amorella kryssning. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 Känner ett lätt sug efter sherrywhisky, så folien ryker på Glengoyne 24yo SC OB, d. 1987-05-14, b. 2011-09, Sherry butt 354, bottle 477 of 515, 54,8%. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 Känner ett lätt sug efter sherrywhisky, så folien ryker på Glengoyne 24yo SC OB, d. 1987-05-14, b. 2011-09, Sherry butt 354, bottle 477 of 515, 54,8%. Mattias! Den där har jag ståendes på hyllan. Finns det en möjlighet att du släpper ett sampels på den? Är klart intressant att testa den innan den bli öppnad. / Peter Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasso05 Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 värd stt öppna??? Peter Ågren Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Kände mig tvungen att korka upp en Clynelish The Bonding Dram 1997-2012, cask 5733, 55,7%, 91p, oj jäklar vad bra den är. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Korkade upp Clynelish Svenska Eldvatten 1996 tidigare i veckan. Riktigt god. Hoppas den finns med på nästa veckas Amorella kryssning. Den finns inte med på Amorella. Kul att du gillar den! Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Den finns inte med på Amorella. Kul att du gillar den! Det var synd. Får se om något annat kan locka till inköp. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Det var synd. Får se om något annat kan locka till inköp. Vad är det för larv gubbe, allt finns ju här !! Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Vad är det för larv gubbe, allt finns ju här !! Jo, men det är viss prisskillnad på SB och Viking Line. Snålheten i mig... Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Jo, men det är viss prisskillnad på SB och Viking Line. Snålheten i mig... haha.. jag menade ju här ( i Holmsund ) haha.. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 haha.. jag menade ju här ( i Holmsund ) haha.. Hehe... Skönt att höra Kjell. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Glengoyne 2000, #1181 Mums 1 Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 Kavalan solist sherry #S060703030 57.8% fick lätt på hatten! Nektar är ordet ja... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsB Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 Nikka From the barrel fick släppa oskulden igår..... riktigt riktigt god i min mun. 1 Mats Bruér, Lomma , Skåne, Sverige Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 En Glengoyne 21yo 43% OB har fått bli av med folien.. Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirj Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 Slet folien av en Laffe Fies Ile 2007 (17y 1989)...... det var ju några år sedan jag drack av den senast! // Jörgen Jörgen Andersson Warbergs SingleMalt Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 Efter att druckit sample så var det bara en tidsfråga... Igår kväll fick Laphroaig Sv Eldvatten 1998 lätta på folien Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts