MarkusNilsson Posted March 16, 2013 Report Share Posted March 16, 2013 (edited) Buteljerad sent 60-tal eller tidigt 70-tal Mäktigt. Hade du provat den förr? Vad har du för kommentarer om den? Alltså hur du upplever att saker har förändrats genom årtiondena.. Edited March 16, 2013 by MarkusNilsson Quote Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam gutenwik Posted March 16, 2013 Report Share Posted March 16, 2013 Mäktigt. Hade du provat den förr? Vad har du för kommentarer om den? Alltså hur du upplever att saker har förändrats genom årtiondena.. Jag har testat Laffe 10yo buteljerad på 70-talet som är sagolik och denna ska enligt utsago t.o.m. vara ett strå vassare, ska testa den i kväll om smaklökarna är i form Quote Sam Gutenwik Köper/byter gärna Brora och Yoichi Om du är intresserad av samples, skicka pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per13 Posted March 16, 2013 Report Share Posted March 16, 2013 Buteljerad sent 60-tal eller tidigt 70-tal Underbar hylla i bakgrunden... Quote Per Åberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted March 16, 2013 Report Share Posted March 16, 2013 Buteljerad sent 60-tal eller tidigt 70-tal Finns det möjlighet till ett sample? Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 Öppnade ett par flaskor i helgen: Mortlach F&F Glen Scotia 19y 92/11 Kintra sherry butt #5 51,8% Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 Öppnade en godbit igår. Laphroaig A.D. Rattray 11yo, d. 1998-03-23, b. 2010-02-17, sherry cask 800044, one of 616 bottles, 61,6% Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherry&Smoke Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 16 - Halvera för att få ut månad. H - Årtal, i detta fall 2008. 22 - Halvera för att få ut dag. B - Arbetspasset. A, B är före lunch och C, D efter. Dock märkt att några 2012 släpp är märkta med A och vissa L.. Försvårar det hela lite då A också kan vara 1999. Jag fick just hem en Yoichi 20yo, men jag har svårt att tyda buteljeringskoden eftersom jag inte tycker den följer Filips "recept". Någon som vet vad det betyder när det står "6/06B16"? Quote Per Erixon Sunnersta Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Jag fick just hem en Yoichi 20yo, men jag har svårt att tyda buteljeringskoden eftersom jag inte tycker den följer Filips "recept". Någon som vet vad det betyder när det står "6/06B16"? Hmmm...strax före lunch 8 mars 2006? Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Hmmm...strax före lunch 8 mars 2006? En 20-åring destillerad 2006? Quote Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
maosk Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Öppnade upp två flaskor för sampling och de första paketen gick iväg ikväll. Bowmore 22yo The perfect dram 53% Laphroaig 13yo Liquid Sun 56,6% Quote Mathias Oskarsson Friends of Laphroaig Plot No: 432478 Became a Diurach 22 jan 2011 Name: Fearghal. Diurach no 52383 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 (edited) Jag fick just hem en Yoichi 20yo, men jag har svårt att tyda buteljeringskoden eftersom jag inte tycker den följer Filips "recept". Någon som vet vad det betyder när det står "6/06B16"? Är antagligen en 2013 års flaska då. Om du skulle öppna är ja mycke intresserad av sample. Lägg gärna ut en bild på baksidan annars, aldrig sett ett sånt nummer. Tryckfel? Edited March 18, 2013 by Lutfisk Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherry&Smoke Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 (edited) Är antagligen en 2013 års flaska då. Om du skulle öppna är ja mycke intresserad av sample. Lägg gärna ut en bild på baksidan annars, aldrig sett ett sånt nummer. Tryckfel? Den kan ju inte gärna vara buteljerad 8 mars 2013... Här är en bild: Edited March 18, 2013 by Sherry&Smoke Quote Per Erixon Sunnersta Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 En 20-åring destillerad 2006? Nej det förståss Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Girvan - Eldvatten Nöjd med köpet :-) Quote Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Korkade precis upp Glengoyne 21yo OB. God malt må jag säga. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Det vart en Ardbeg - Alligator som korken flög på ikväll Quote Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Den kan ju inte gärna vara buteljerad 8 mars 2013... Här är en bild: Haha nej det är nog (censurerat) sant. Ska kolla med vad Nikka säger. Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Bowmore 21yo 43% ob, Small Black Box with Seagulls. Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanFinkel Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Jag fick just hem en Yoichi 20yo, men jag har svårt att tyda buteljeringskoden eftersom jag inte tycker den följer Filips "recept". Någon som vet vad det betyder när det står "6/06B16"? Jag tolkar det som koden anger buteljeringsdatum, stämmer det?Sen kan ju det vara,ett O och inte en 0:a efter / så vilket år skulle O vara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanFinkel Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Har nu öppnat två 17-åringar från whiskybroker: Linkwood o Glen Grant, klasskillnad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted March 21, 2013 Report Share Posted March 21, 2013 Dricker också en buteljering från Whiskybroker, Aultmore 20 YO Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 23, 2013 Report Share Posted March 23, 2013 Skitkork! Hoppas whiskyn är lite bättre men har inte direkt några förväntningar. Kul att den är från mitt år iaf (1980) Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted March 23, 2013 Report Share Posted March 23, 2013 ImageUploadedByTapatalk 21364063302.478829.jpg Skitkork! Hoppas whiskyn är lite bättre men har inte direkt några förväntningar. Kul att den är från mitt år iaf (1980) Ojdå, då måste du ju tippa i dig hela flaskan om korken är paj ;-) 1 Quote Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 23, 2013 Report Share Posted March 23, 2013 Ojdå, då måste du ju tippa i dig hela flaskan om korken är paj ;-) Tur att jag har ett gäng korkar på lager... en passade perfekt Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted March 23, 2013 Report Share Posted March 23, 2013 Tur att jag har ett gäng korkar på lager... en passade perfekt Ja ibland har man otur 1 Quote Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts