micke66 Posted October 9, 2010 Report Share Posted October 9, 2010 (edited) ardbeg uigeadail öppnades idag Edited October 9, 2010 by micke66 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Igår kväll öppnades Imperial 1995 The Exclusive Malts, 50.3%, sherry Hogshead 3525, 1995/2010. En helt igenom fantastisk whisky..om man gillar kraftfullt sherrylagrade vill säga. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
paer Posted October 11, 2010 Report Share Posted October 11, 2010 Igår kväll öppnades Imperial 1995 The Exclusive Malts, 50.3%, sherry Hogshead 3525, 1995/2010. En helt igenom fantastisk whisky..om man gillar kraftfullt sherrylagrade vill säga. Instämmer till fullo. "Mercan, CL65 AMG, in till stan för en helkväll med polarna med en något överfull plånbok" bättre än Westport som det var rush på här i våras :-) Quote Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Öppnad ikväll: Lagavulin 12 YO Limited edition 2009 57,9 % Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 (edited) Rev precis folien av en Caol Ila 30yo BF Hogshead #4686 54.2% då det skulle hällas upp ett sample av denna. Luktar gudomligt så det får banne mig bli ett smakprov Edited October 16, 2010 by hobgoblin Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Rev precis folien av en Caol Ila 30yo BF Hogshead #4686 54.2% då det skulle hällas upp ett sample av denna. Luktar gudomligt så det får banne mig bli ett smakprov mm den doften! Jag hade ett glas av den och ett glas Caol Ila 12 medan vi kollade på film, sniffade mer än jag kollade. Och efter att ha doftat en längre stund på 30-åringen så luktade plötsligt 12-åringen finkel. Vanligtvis älskar jag 12-åringen, men när den ställdes i relation till 30-åringen var den som en helt annan whisky. Quote Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Idag åkte folien på 3 st 60-talare: Balblair 1966 38yo ob Oban 1969 32yo ob Longmorn 1969 39yo G&M cask 5305 Snart i ett paket nära dig Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Longmorn 1969 39yo G&M cask 5305 Sjukt bra whisky. Jag har den på 95p. Glad att jag har två oöppnade i hyllan Quote - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Idag åkte folien på 3 st 60-talare: Balblair 1966 38yo ob Oban 1969 32yo ob Longmorn 1969 39yo G&M cask 5305 Snart i ett paket nära dig Blir det ett paket av det så är jag intresserad! Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Blir det ett paket av det så är jag intresserad! Och nu blev det av! Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Och nu blev det av! Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hahmo Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 ni som druckit sonnalta px, har ni något utlåtande om denna? tänkte själv öppna en flaska av denna inom det närmsta. Quote Whiskysamling.se -- Sida för whiskysamlare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 ni som druckit sonnalta px, har ni något utlåtande om denna? tänkte själv öppna en flaska av denna inom det närmsta. Mycket av de "klassiska" sherrytonerna: choklad, sirap, russin, kaffe, körsbär m.m. En jäkligt bra och prisvärd whisky enligt mig. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
hahmo Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Mycket av de "klassiska" sherrytonerna: choklad, sirap, russin, kaffe, körsbär m.m. En jäkligt bra och prisvärd whisky enligt mig. tack, då ser jag ännu mer fram emot att dricka denna. Quote Whiskysamling.se -- Sida för whiskysamlare Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Mycket av de "klassiska" sherrytonerna: choklad, sirap, russin, kaffe, körsbär m.m. En jäkligt bra och prisvärd whisky enligt mig. Jag tycker inte att den är en klassisk sherrywhisky, men visst finns vissa drag av det. Bästa element är dess doft, som enligt mig består av frukt i form av päron och lite tropisk frukt, sötma i form av vanilj men även inslag av mandelmassa, jag hittade även lakrits. Smaken ger också frukt och då främst persika men även sötma och sherry. Eftersmaken blir lite sockrig men också torr. En lite fylligare Glenmorangie än brukligt. Jag ger den 84-85 points. Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mankan Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Glenfarclas Port Pipes Selection 1980, julafton det året hade de vikarie. I det här fallet har whiskyn sugit åt sig det dåliga i eken. Quote Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Nyss öppnades en Laphroaig 18yo Quote Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted October 23, 2010 Report Share Posted October 23, 2010 Igår öppnades en Invergordon 36 år Bladnoch! Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 (edited) Sjukt bra whisky. Jag har den på 95p. Glad att jag har två oöppnade i hyllan Det låter fint. Edited October 24, 2010 by Complex Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 (edited) Det blev ett fel. Skulle skriva att den flaskan får höga poäng här också... Edited October 24, 2010 by Complex Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Vet inte vad som flög i mig men jag tyckte det var dags att öppna några flaskor, så jag öppnade fyra st idag Old Pulteney 21 YO OB Arfbeg Corryvreckan committee release Highland park 1990 bottled for global travel retail Hakushu 1992 bottled for SWF Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 (edited) Det vart några pavor öppnade på min lilla mässa igår: Bowmore 20yo A.D.Rattray Cask #1101 50.1% Bowmore 17yo A.D.Rattray Cask #2060 56.2% Caol Ila 18yo OB 43% Lagavuling DE 1991 43% Aberlour A´bunadh Batch #30 59.8% Ardbeg Corryvreckan 57.1% Karuizawa 15yo Whisky Magazine Editor´s Choice 1992-2007 Cask #3434 60.6% Adelphi´s Laudale 46% Edited October 31, 2010 by hobgoblin Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Fredag kväll i ett mörkt och regnigt Skåne, efter en del vånda och beslutsångest, så bräcktes en pava Balmenach 27yo 1973 (OB) upp. (censurerat) god dricka, mycket torvsmak å inte ett uns rök. Som sagt, god fredagsdricka. Quote Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Har idag öppnat en Bruichladdich Peat och en Big Peat ( Batch 9) Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Har idag öppnat en Bruichladdich Peat och en Big Peat ( Batch 9) Hur tyckte du att de stod upp mot varandra? Quote Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts