Jump to content
whiskyforum

Vill utöka min samling


rce
 Share

Recommended Posts

Du får nog precisera dig en aning om man ska kunna ge några tips...

T.ex vad du gillar för typer och vad du söker. Lite svårt för oss att bara gissa!

Anders Fohlström

Link to comment
Share on other sites

Sen beror det ju på om du vill utöka samlingen med sånt som kan stiga i värde, helt oberoende av dina smakreferenser eller om du vill samla på dig sånt som du verkligen gillar för att öppna i framtiden.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

ett tips är att försöka begränsa/kanalisera samlandet och mest köra på det du verkligen tycker om

 

instämmer, köp en massa samples och hitta de gobitar som är värda att lägga pengar på, om du är ute efter att dricka det du samlar på dig dvs.

Martin Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Mina tips är att hitta vad du gillar och då görna genom att köpa olika sorter:

Classic Malts Collection (nr 86480) En låda innehållande 3x20cl, Lagavulin 16 Years, Talisker 10 Years, Cragganmore 12 Years. 429kr

Classic Malts Coastal Collection (nr 10428) En låda innehållande 3x20cl, Talisker 10 Years; Clynelish 14 Years; Caol Ila 12 Years. 399kr

 

Gå på någon grundläggande whiskyprovning där man provar allt från Bourbon till Islay, tex på Bishops Arms eller prova själv på din lokala whiskykrog med bra utbud.

 

Sedan kan man ju alltid köpa samples från utlandet eller vissa svenska whiskyvänner.

 

Att samla whisky för att göra en hacka på den senare är inte min grej, den blir ju då bara mindre prisvärd :whistling: då tror jag det finns midigare sätt att riskera kapital.

Pär Jansson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...