Jenz Rönnow Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Så, nu har jag hittat buggen. Tyvärr var databasen korrupt med kontona, så jag var tvungen att radera dem. Såg att två redan hunnit lägga in paket, och tyvärr måste ni lägga in dem igen. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosson Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 (edited) Whiskyn ökar fenomenalt i styrka när man lägger in den med kommatecken "45,1" blir "451.00" När man sparat kan man väl inte ändra? Vore kool om man kunde lägga till nya alternativ i rullisten om de ej finns med (t.ex. "Whisky Agency" istället för "ej listad") Edited March 5, 2011 by mosson Quote Mats Olsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Kan man inte fixa så att man kan ange pris med flaska för 2 eller 3cl? Jag och det tror jag att andra också gör, fyller någon eller några sample när man öppnar en flaska. basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Kan man inte fixa så att man kan ange pris med flaska för 2 eller 3cl? Jag och det tror jag att andra också gör, fyller någon eller några sample när man öppnar en flaska. basbear Jag hänger inte riktigt med. Antar att det gäller samples, men där anger man ett cl pris? Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Om man som jag lägger upp (sparar) ett par sample av varje flaska, hur ska jag kunna ange ett cl pris? Flaskan är inte "delbar"! Jag vill kunna ange både cl pris och sample pris. Kanske att man kan ange att det tillkommer en flask kostnad à 5kr eller bara att en flask kostnad tillkommer. Typ som att fraktkostnaden tillkommer? basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Om man som jag lägger upp (sparar) ett par sample av varje flaska, hur ska jag kunna ange ett cl pris? Flaskan är inte "delbar"! Jag vill kunna ange både cl pris och sample pris. Kanske att man kan ange att det tillkommer en flask kostnad à 5kr eller bara att en flask kostnad tillkommer. Typ som att fraktkostnaden tillkommer? basbear Kan du inte ange cl pris för de samples du har tillgängliga? Ja, tanken är att man bara anger cl pris för whiskyn, sen tillkommer flaskkostnad samt portokostnad. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Så, nu har jag hittat buggen. Tyvärr var databasen korrupt med kontona, så jag var tvungen att radera dem. Såg att två redan hunnit lägga in paket, och tyvärr måste ni lägga in dem igen. Funkar fortfarende inte för mig att lägga upp på produkter, blinkar bara lite blått på spara...., sen händer det inget mer Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Whiskyn ökar fenomenalt i styrka när man lägger in den med kommatecken "45,1" blir "451.00" När man sparat kan man väl inte ändra? Vore kool om man kunde lägga till nya alternativ i rullisten om de ej finns med (t.ex. "Whisky Agency" istället för "ej listad") Buggen med kommatecken för alkoholhalten är fixad. Ang att lägga till buteljerare så håller jag på att funderar på en lösning med det. Problemet är att om man låter alla skapa buteljerare så är risken att det blir lite dubletter och annat. Kanske kan man göra en funktion där man kan föreslå nya buteljerare sen kontrolleras de av moderatorerna eller mig, och efter godkännande läggs de till i listan. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Funkar fortfarende inte för mig att lägga upp på produkter, blinkar bara lite blått på spara...., sen händer det inget mer Kan du ta en skärmdump och bifoga på de värden du matar in? Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxna Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 om inte ålder finns,så vart jag tvungen att skriva 0,är ju inge problem egentligen men lättast hade vart om man kunde hoppa över den raden.... Quote håkan woxblom orminge,stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 om inte ålder finns,så vart jag tvungen att skriva 0,är ju inge problem egentligen men lättast hade vart om man kunde hoppa över den raden.... Ja, det kommer en lösning på det problemet. Inför en liten kryssruta för "NAS", som gör att åldersfältet hoppas över, blir ogiltigt. För whiskyn visas sen NAS istället för ålder. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Om någon fortfarande har problem med att det inte går att skapa produkter vore jag glad om någon kunde bifoga en skärmdump på inmatningsskärmen. Svårt att hitta problemet annars. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinsa Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 jag lyckas inte varken i explorer eller firefox i explorer händer ingenting står det bara error on page längst ner med det gula triangeln och utropstecknet, i firefox händer ingenting (inget felmedelande, ingenting) Quote Martin Sandberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 jag undrar när man lägger in en ny produkt och skriver information i produkt kommentar, vart tar den infon vägen?, för den syns inte sen. Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 jag lyckas inte varken i explorer eller firefox i explorer händer ingenting står det bara error on page längst ner med det gula triangeln och utropstecknet, i firefox händer ingenting (inget felmedelande, ingenting) Kan du ta en skärmdump på sidan där du matar in alla uppgifter och bifoga här? Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Kan eller kommer man som användare att kunna korrigera eller ta bort sina upplagda produkter? basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Jag saknar "Andelswhisky" Quote - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Kan eller kommer man som användare att kunna korrigera eller ta bort sina upplagda produkter? basbear Har inte riktigt funderat färdigt på detta. Korrigering kommer i varje fall vara tillgänglig för moderatorer. Radering kommer inte att vara möjlig då andra kan ha länkat mot den produkt du skapat. Fördelen med detta system är att alla kan länka till de produkter som läggs upp. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Uppdatering på plats nu som hanterar "NAS" buteljeringar. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinsa Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Kan du ta en skärmdump på sidan där du matar in alla uppgifter och bifoga här? fungerar när jag testar nu, vet inte vad de var för fel förut. Quote Martin Sandberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 (edited) Sen ca en timme kan jag inte lägga till produkter. Error on page. Kan ha med NAS tillägget att göra. Det gick bättre att använda 0 istället! basbear Edited March 6, 2011 by basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Sen ca en timme kan jag inte lägga till produkter. Error on page. Kan ha med NAS tillägget att göra. Det gick bättre att använda 0 istället! basbear Helt rätt! En liten bugg hade smugit sig in i koden. Rättad, så nu skall det förhoppningsvis fungera med NAS taggningen. Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Jag saknar "Andelswhisky" Tidigare skapade andelswhisky en viss förvirring, och togs därför bort från nya versionen. Men det är klart att det kan införas igen om det finns intresse för det. Hur vill du använda andelwisky funktionen jämfört med vanliga sample-funktionen? För att särskilja att flaskan inte öppnas innan alla andelar är tecknade? Quote Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 När man signar ut för att komma tillbaks till forumet, så funkar det inte för mig i alla fall. basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBorg Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Tidigare skapade andelswhisky en viss förvirring, och togs därför bort från nya versionen. Men det är klart att det kan införas igen om det finns intresse för det. Hur vill du använda andelwisky funktionen jämfört med vanliga sample-funktionen? För att särskilja att flaskan inte öppnas innan alla andelar är tecknade? Att ett visst intresse måste finnas för att flaskan ska öppnas och fördelas. Man väljer hur många cl som måste vara "bokade" innan den öppnas. Så tänker jag. Quote - Andreas Borg -F.K.A - Phantom87 Oakii - Dryckesprovning & Utbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts