Jump to content
whiskyforum

Limburg 2011


Tomada
 Share

Recommended Posts

För att Brorsan ( Kjell) ska kunna åka måste ngn skicka ett brev om vinst med juh!

 

Ärade Broder Kjell,

härmed har jag den äran att gratulera Herrn till en weekend i Limburg för 1 person.

Vinsten måste nyttjas under 2011 års whiskyfair.

 

Bara att printa ut Kjelleman :clap:

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

För att Brorsan ( Kjell) ska kunna åka måste ngn skicka ett brev om vinst med juh!

 

Ärade Broder Kjell,

härmed har jag den äran att gratulera Herrn till en weekend i Limburg för 1 person.

Vinsten måste nyttjas under 2011 års whiskyfair.

 

Bara att printa ut Kjelleman :clap:

 

 

Grattis Kjell!! Väl mött i Limburg!

Tom Hoyle

 

Ardbeg Committee Member

Link to comment
Share on other sites

Tomada!

 

Ravelli (Ingela)vill väldigt gärna ha rum oxå! Fast hon vet det inte själv än...

Men jag ska börja en tvåveckors övertalningsterror nu och är övertygad om att denna förtjusande donna inser att de slantarna

hon sparade in på Heathrow i taxfreen kommer väl till pass nu.

 

Jag menar utan Ingela blir det ju inga skumma klubbar nattetid :drool2:

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

Tomada!

 

Ravelli (Ingela)vill väldigt gärna ha rum oxå! Fast hon vet det inte själv än...

Men jag ska börja en tvåveckors övertalningsterror nu och är övertygad om att denna förtjusande donna inser att de slantarna

hon sparade in på Heathrow i taxfreen kommer väl till pass nu.

 

Jag menar utan Ingela blir det ju inga skumma klubbar nattetid :drool2:

 

Heathrows taxfree, där har jag aldrig lyckats spara några pengar, däremot har det gått åt lite i stället där... :whistling:

 

Ni får spara lite skumma klubb-besök till nästa år när jag kommer med igen, siktar på Feis Ile det här året, inte så dumt det heller...;)

 

Ha det så bra i Limburg alla vänner!

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Tomada!

 

Ravelli (Ingela)vill väldigt gärna ha rum oxå! Fast hon vet det inte själv än...

Men jag ska börja en tvåveckors övertalningsterror nu och är övertygad om att denna förtjusande donna inser att de slantarna

hon sparade in på Heathrow i taxfreen kommer väl till pass nu.

 

Jag menar utan Ingela blir det ju inga skumma klubbar nattetid :drool2:

 

 

Skumma klubbar ??? - ska nog hitta en masterclass på tyska som du kan sitta och gäspa :sleep3: åt på samma indiskreta sätt som förra året....

Louis Reps

SSCC - Spirit Safe Collectors Club

www.glenlochy.com

söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy

 

Link to comment
Share on other sites

För att Brorsan ( Kjell) ska kunna åka måste ngn skicka ett brev om vinst med juh!

 

Ärade Broder Kjell,

härmed har jag den äran att gratulera Herrn till en weekend i Limburg för 1 person.

Vinsten måste nyttjas under 2011 års whiskyfair.

 

Bara att printa ut Kjelleman :clap:

 

haha, syrran är fantastisk, hon vet minsann hur en slipsten skall dras......:clap: ...skicka en inbjudan till 2012 så garanterar jag närvaro, i år så måste jag tyvärr backa.....:( ..

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

haha, syrran är fantastisk, hon vet minsann hur en slipsten skall dras......:clap: ...skicka en inbjudan till 2012 så garanterar jag närvaro, i år så måste jag tyvärr backa.....:( ..

 

I år är sista året som Mara är med så jag rekommenderar starkt att åka dit i år.

Själv ska jag dock från nästa år hoppa över minst varannat år i Limburg.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

I år är sista året som Mara är med så jag rekommenderar starkt att åka dit i år.

Själv ska jag dock från nästa år hoppa över minst varannat år i Limburg.

 

Det låter ju inte bra med Mara. Har du någon mer info om varför han inte ska vara med nästa år?

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju inte bra med Mara. Har du någon mer info om varför han inte ska vara med nästa år?

 

 

Mara drivs bland annat av Karsten som driver the Whisky agency och själva mässan.

Han har helt enkelt inte tid med alla tre längre.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Skumma klubbar ??? - ska nog hitta en masterclass på tyska som du kan sitta och gäspa :sleep3: åt på samma indiskreta sätt som förra året....

 

 

 

Helena - nu har jag hittat en Masterclass åt oss "“Mörderisches Schottland – Lesung aus den ersten drei Whisky-Krimis” Cluaran Verlag, Ralf Bernhardt & Hans-Georg Würsching och den är gratis!

Louis Reps

SSCC - Spirit Safe Collectors Club

www.glenlochy.com

söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy

 

Link to comment
Share on other sites

Helena - nu har jag hittat en Masterclass åt oss "“Mörderisches Schottland – Lesung aus den ersten drei Whisky-Krimis” Cluaran Verlag, Ralf Bernhardt & Hans-Georg Würsching och den är gratis!

Wow GRATIS, ja då bara måste vi ju gå...

Är det ok att du tar med dig Sotaren istället ( som liksom jag inte heller fattar tyska) så kan jag lägga 1000 spänn på lite bra champagne under tiden :clap:

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

.... lägga 1000 spänn på lite bra champagne under tiden ....

 

 

Är det Vinmässa vi ska på eller?...

Tom Hoyle

 

Ardbeg Committee Member

Link to comment
Share on other sites

Wow GRATIS, ja då bara måste vi ju gå...

Är det ok att du tar med dig Sotaren istället ( som liksom jag inte heller fattar tyska) så kan jag lägga 1000 spänn på lite bra champagne under tiden :clap:

 

Och på söndag kan du och sotarn gå på samma som förra året - han kör en repris för de som inte hängde med....

 

Sedan dricks inte ett enda sample på sträckan Bredaryd - Kastrup - Einverstanden??!!!

Louis Reps

SSCC - Spirit Safe Collectors Club

www.glenlochy.com

söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy

 

Link to comment
Share on other sites

Och på söndag kan du och sotarn gå på samma som förra året - han kör en repris för de som inte hängde med....

 

Sedan dricks inte ett enda sample på sträckan Bredaryd - Kastrup - Einverstanden??!!!

Jag förstår det som att att vi ska tanka i alla i bilen inkl.Mr Driver en massa samples ngn minut innan vi plockar upp dig, korrekt?

Har ett helt fantastiskt startfält med tilltänkt början på Macallan 1965 på fino, för att följas upp av 24 gosiga japaner så förvänta dig ett snedögt sällskap när du kliver in bakom ratten ;)

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår det som att att vi ska tanka i alla i bilen inkl.Mr Driver en massa samples ngn minut innan vi plockar upp dig, korrekt?

Har ett helt fantastiskt startfält med tilltänkt början på Macallan 1965 på fino, för att följas upp av 24 gosiga japaner så förvänta dig ett snedögt sällskap när du kliver in bakom ratten ;)

 

 

Jo det blir väl som sist ..... men kasta inte sampleflaskorna ut från bilen på Autobahn som förra gången... och denna gång tar jag med några påsar från Norwegian om du skulle bli "åksjuk" igen....

Louis Reps

SSCC - Spirit Safe Collectors Club

www.glenlochy.com

söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy

 

Link to comment
Share on other sites

Jo det blir väl som sist ..... men kasta inte sampleflaskorna ut från bilen på Autobahn som förra gången... och denna gång tar jag med några påsar från Norwegian om du skulle bli "åksjuk" igen....

 

Möjligt att ngn liten samle eller dylikt kan ha fallit ur bilen men åksjuk? Jag? Icke...

Och blev jag inte det efter Arbegracet med Laholm & Co till Belgien så kommer det aldrig hända!

 

Men självklart ska du få vara med och sampla denna gång, kanske kofösaren vill köra...?

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

Möjligt att ngn liten samle eller dylikt kan ha fallit ur bilen men åksjuk? Jag? Icke...

Och blev jag inte det efter Arbegracet med Laholm & Co till Belgien så kommer det aldrig hända!

 

Men självklart ska du få vara med och sampla denna gång, kanske kofösaren vill köra...?

 

 

Nej men glad blev du ( då var det ju bara 17 samples och 2 helrör )

Hasse Peters

Laholm

Port Ellen forever

Link to comment
Share on other sites

Nej men glad blev du ( då var det ju bara 17 samples och 2 helrör )

 

 

Att vara en inbiten whiskynörd och samlare är väl kul

men att läsa Whiskyform och göra inlägg 05:08 på morgonen!!!

Ha en trevlig helg i Limburg

Edited by ThKa

Thomas Karman

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...