Matte Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 (edited) Hur är tillgången på Japansk whisky, på Bordershop i Puttgarden nu? Ska åka ner en sväng så vore kul att köpa lite japansk whisky. När jag var där sist hade de gott om det men hittar bara Yamazaki 12 i deras prislista nu. De hade ju väldigt bra priser på japanare innan tycker jag. Om de inte har japanare får man hitta något annat... Tips på något annat köpvärt där om japsarna är slut??? Mvh Matte Edited May 10, 2011 by Matte Quote Mattias E Mattsson Ålänning som gått vilse i Skånelandet, hoppas hitta hem till ön en vacker dag. *Fatandelar* Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Jag mailade Bordershop i höstas angående detta. Innan dom renoverade typ! Då fick jag till svar att det inte skulle komma in japs längre. TYVÄRR!!! Som jag såg det nyss va det bara Yamazaki 1984 kvar. ( ) Men det finns ju ett rejält gäng Douglas Laing OMC buteljeringar som är mycket prisvärda. Brukar ju oftast finnas ett antal tilbud på dessa. Happy shoping! Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte Posted June 9, 2011 Author Report Share Posted June 9, 2011 Någon som kan tipsa om en bra OMC buteljering på Bordershop? Eller annan bra tappning som är värd att köpa där. Ska dit i veckan som kommer så vore nice med något trevligt inköpstips. Man vill ju inte bara komma hem med öl och rysk vodka. Mvh Matte Quote Mattias E Mattsson Ålänning som gått vilse i Skånelandet, hoppas hitta hem till ön en vacker dag. *Fatandelar* Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nillet Posted June 10, 2011 Report Share Posted June 10, 2011 Var där för någon vecka sedan men letade bara efter sherrylagrade rökare, vilket det inte var gott om. Det blev 2 st double barrel i stället. Godast av de 3 sorter jag smakat är Laphroaig/MacAllan. Det fanns Port Ellen där och det är sällan fel... Prislappen fick mig tyvärr att avstå. Quote Niklas "Nillet" Olsson Skåning --->Whisky@Nillet<--- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts