Tomtebloss Posted June 10, 2011 Report Share Posted June 10, 2011 Sist jag beställde från utlandet köpte jag en Black bottle för ca17£ tänkte jag skulle prova,står bara att det är en blended med malt från dom olika Islay destillerierna. Någon som vet vilka destillerier och vad tycker ni om den,personligen tycker jag den var helt okey betänker man sedan priset blir den inte sämre. Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted June 10, 2011 Report Share Posted June 10, 2011 Sist jag beställde från utlandet köpte jag en Black bottle för ca17£ tänkte jag skulle prova,står bara att det är en blended med malt från dom olika Islay destillerierna. Någon som vet vilka destillerier och vad tycker ni om den,personligen tycker jag den var helt okey betänker man sedan priset blir den inte sämre. en bra blend, den blandades på bunnahabhain och den skulle innehålla whisky från alla islaydestillerierna en gång i tiden, hur det är idag vet jag faktiskt inte. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted June 10, 2011 Author Report Share Posted June 10, 2011 Ja Kilchoman har ju tillkommit efter Black bottle så det där med alla kan ju inte stämma. Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biker Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 har fått flera utmärkelser som världens bästa blend ///Ulf Brömster Whisky och Horsepower SWE WSS Slainte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harmstah Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Ingen favorit, ska själv prova Black Bull nästa gång. :-D http://forum.whiskyforum.se/index.php?showtopic=1446&st=200&p=141994&&do=findComment&comment=141994 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Sist jag beställde från utlandet köpte jag en Black bottle för ca17£ tänkte jag skulle prova,står bara att det är en blended med malt från dom olika Islay destillerierna. Någon som vet vilka destillerier och vad tycker ni om den,personligen tycker jag den var helt okey betänker man sedan priset blir den inte sämre. Alla Islaydestillerier utom Kilchoman är med i den, och vad jag har hört så har de sista tiden börjat trappa ner på Lagavulin och ökat mängden Moine, den rökiga Bunnan. Edited June 15, 2011 by Pedda Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts