Jump to content
whiskyforum

Highland Park Earl Haakon


H W
 Share

Recommended Posts

Fick sms av SB'..blev f*n inga av denna vara! (beställde 1 på varje artnr. kl.10.05!) Trots att dom på kundtjänst sade att min 2 kommer imorn (i tisdags!)...stabilt ! Enligt telesamtal med Samarkand/Väcksjö så fick dom inte hem nån beställning dit! :wacko:

 

:angry:

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fick sms av SB'..blev f*n inga av denna vara! (beställde 1 på varje artnr. kl.10.05!) Trots att dom på kundtjänst sade att min 2 kommer imorn (i tisdags!)...stabilt ! Enligt telesamtal med Samarkand/Väcksjö så fick dom inte hem nån beställning dit! :wacko:

 

:angry:

 

Det här e ju inte sant, om du går in på nåt bolag nära dig så kan du from idag beställa från butikerna som har på lager, såg att Sollentuna har fyra!

Lycka till ohmy.gif

Edited by Carnmor

Ulf Dreyer, Kållered

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte riktigt vad SB sysslat med vid detta släpp. La min beställning som första kund i min butik och vid kontroll direkt efter fanns 28 flaskor kvar i depå, trodde alltså att det var lugnt. Kollade sedan med SB den 6:e och då kunde de se min beställning men flaskan som redan skulle ha kommit var puts väck. Fick dock det glädjande beskedet att det fanns kvar 16st på depån (??) så det gick bra att beställa igen. Beställde då 2st som jag hämtade ut idag. :drool2:

 

Hade även skickat ut mor och far som bulvaner på deras hemort. I tisdags, vid kontroll med SB, fick de beskedet att deras 2 flaskor var på ingång till deras butik, vid kontroll idag var de borta :o:wacko::angry: Efter en lång och hetsig diskussion fick de lägga tidig beställning på xtra flaskorna som släpps...........begriper ingenting men i bästa fall har man alltså 2 flaskor till om ett par veckor. :g:

 

Har aldrig tidigare varit med om så mycket tjafs vid ett släpp.....

Magnus Vikström

Friends of Laphroaig
Ardbeg committee member
Mackmyra fatägare

Wasa Whiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Efter allt snurr o oklarheter i samband med detta släpp så ringde jag och kollade mina beställningar idag.

Jodå, dom hade kommit till butiken men inga SMS hade skickats ut.

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

:unsure: Jag såg att det fanns 14 stycken på Hansacompaniet i morse. Ringde mitt lokala Bolag, som i sin tur ringde Hansacompaniet och ordnade en flaska till mej.Får hoppas att den kommer en dag i framtiden........ :unsure:

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Pratade med bolagets nyss och det har släppts fler flaskor så nu är det tydligen bara att beställa igen.

 

:winner:

 

Hej,

 

Nä nu får det vara nog , nu blickar vi framåt mot

Diageo Special Releases 2011 :whistling:

 

Valter

Valter Corneliusen

Tumba

 

 

Friend of Laphroaig.. Ardbeg Committee m.m. SWE

http://www.thewhiskycave.com

Link to comment
Share on other sites

Ha-ha, beställningssortimentet :doh:

 

Jag gjorde en e-beställning kl. 10.02 och fick en bekräftelse om att leveranstiden var upp till 8 dagar.

Vid påringning till butiken idag kom det fram att beställningen var gjord men att den låg i luften..

Nu har det gjorts en ombeställning men den kan jag nog inte hoppas på.

 

Ni som använde både hängslen och livrem verkar ha klarat er bättre.

Bra att veta till nästa gång.

 

 

Torsdagsbeställningen anlände idag vid lunchtid, så den här gången fungerade det :D .

Link to comment
Share on other sites

Hallo boys, så då fick jag till slut min Earl.

 

Ringde 1/9 kl 10:30 pga att jag glömde släppet :wacko: och fick beskedet att den var slut på depån f-n också, men då såg jag att nån hade hört av sig till bolagets information och pratat med ``Sigge´´

jag gjorde samma och han visste inte när nästa släpp skulle ske.

 

Hmm..ringde Maxxium strax senare och fick prata med Malin och hon sa att det fanns 32 eller om det var 36 pavor kvar pga att bolaget varit lite fega och inte tagit ut allt, så det var bara att beställa som vanligt fast dom på bolaget inte såg att det fanns några. Så ringde jag upp igen men hon såg ingen beställning och hon skulle ringa upp mig om det inte kom någon beställning , efter ca:20 min så ringde hon upp mig och berättade att hon ringt till mitt bolag och fixat igenom beställningen.

Tusen :wub::wub::wub::wub::wub: till Malin på Maxxium......

Mvh/

Bola............................

Edited by Bola

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet om det skulle släppas fler på bolaget imorgon?

 

Kolla med Maxxium om det finns flera som sagt var fanns det 32 pavor kvar förra veckan och jag tror inte många har ringt och kollat med dom och systembolaget ser inte att det finns kvar hos dom.

Jag beställde 1/9 och jag har en kompis som beställde lite senare på dagen han får också sin pava så testa kan aldrig vara fel, samma best nr.

over and out..... Ardbeg kryss i morrn...:drool2:

Mvh/

Bola.............

Edited by Bola

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade ett samtal med Maxxium idag,, ett nedslående sådant.

En mycket trevlig och hjälpsam kvinna som rotade igenom deras hyllor men det var tyvärr ingen kvar wacko.gif

 

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.

Link to comment
Share on other sites

2st. Ärlige Håkan är nu inkasserade o hemma i residenset! Men h**vete vilket strul....SB' har ju bitvis nollkoll på sina rutiner.Lr' orutiner kanske man ska säga. :angry:

 

Fett tack till Dennis för pava' nr.2!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Äntligen kom min flaska. Den jag beställde kom aldrig fram till SB men den trevliga personalen på Systembolaget i Emmaboda hittade en på ett bolag och tog hem den. Tack

Slaínte

Holger Berndt, Lindås

-------------------------------------------

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Malty Towers Whisky Association

Link to comment
Share on other sites

:unsure: Jag såg att det fanns 14 stycken på Hansacompaniet i morse. Ringde mitt lokala Bolag, som i sin tur ringde Hansacompaniet och ordnade en flaska till mej.Får hoppas att den kommer en dag i framtiden........ :unsure:

 

 

Vilket strul,beställde en flarra 1 Sept,men fick ett meddelande från SB den 14 Sept att den inte kommer. Beställde som sagt en från Malmö.Fick meddelande om att den inte heller kommer.Personalen hjälper mej att fixa en från Göteborg.Får ett SMS om att den har kommit,åker och hämtar den,allt är kanon. Men då visar det sig att den flaskan kom från Malmö. Och att flaskan från Götet är på ingång.Då har man plötligt 2 stycken. :shock3::shock3: Hallelulja....

 

http://www.clydesdale.se/index.php?page=products_showitem&id=2240

 

The never ending story

Bara att börja om igen.

Edited by Complex

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

 

 

http://www.clydesdal...howitem&id=2240

 

The never ending story

Bara att börja om igen.

Ser ju onekligen intressant ut, men vad vet vi om kvaliten?

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Jag hade nog ett jädra flyt, jag ringde till bolaget runt 8-9:e och frågade om det fanns och det gjorde det, så jag beställde två st som jag var och hämtade ut i slutet av förra veckan.

Jag läste inte denna tråden innan och det verkar som de gått åt snabbt...

Ralf Lovefors

 

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Ardbeg Committé

Guardians of the Glenlivet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...