Jump to content
whiskyforum

Stockholm beer & whiskyfestival


LasseL
 Share

Recommended Posts

Har börjat kolla igenom utställarnas utbud och kan konstatera att min planerade lördagseftermiddag av "Njutning och upplevelser med eftertanke i sakta mak" snabbt börjar likna "99 saker du måste göra innan du kör i diket" om jag ska följa mitt körschema. Självdisciplin och sträng återhållsamhet blir helt klart av nöden tvungen. :)

Stående inslag i Fatbaren:

Ardbeg Uigeadail, Lagavulin 16, Laphroaig 10 CS, Highland Park 18, Aberlour A'bunadh

Link to comment
Share on other sites

det är inte Anders och jag som bryggt - vi fungerar som en independent bottler inom ölvärlden (än så länge!).

Det är Mattias Hammenlind på Sigtuna och Patrick Holmqvist på Nils Oscar som satt ihop våra första tre öl, och de recepten kommer vi ha på plats på mässan.

 

De öl vi kör först är en lakrits-stout från Sigtuna (delikatess-lakrits från en av Anders polare i Danmark), en IPA från Sigtuna som vi provkörde på Getaway Rock i somras och en helt magisk lager (ja, den är så grym) från Nils Oscar.

Som sagt - kom förbi och morsa! Jag är där torsdagarna, första lördagen och andra fredagen som det ser ut just nu.

 

Låter som en lakritsupplevelse vore värt att testa!

Softailman där på fredag!

Hans Hedlund

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag o min sambo kör en vända nu på fredag. Årsmötet först o sen två masterclasses. SWMS o Mackmyra. Tyvärr inget konvention i år. Fullbokat! Så jag har smoking Barrels mandat att rösta på flytt till Vikingline.

Slainte

Hans Hedlund

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer vara i Clydesdales monter alla dagar, båda helgerna. Kom förbi och säg hej och drick något gott.

 

:P

Lars Karlsson, Hudiksvall

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Friend of Laphroaig plot nr. 307250

Link to comment
Share on other sites

Tre år sen sist, så jag citerar Nordkalotten 365: "TACK, Muddus Bjorn!"

 

Konkret tips: Sista chansen på Dallas Dhu '81 från Blackadder Raw Cask. Sjukt bra soppa!

Mina personliga julklappar blir yamazaki 18 och Ben Nevis 25 Sherry Finish. Mycket julstök på dom.

 

Berry bros Bunna från 79 är också något att skriva hem om.

(spontana kommentarer)

 

/F

Stående inslag i Fatbaren:

Ardbeg Uigeadail, Lagavulin 16, Laphroaig 10 CS, Highland Park 18, Aberlour A'bunadh

Link to comment
Share on other sites

Hur i hel-vete tänker det företag som till Stockholmsmässan hyr in två negresser, klär av dem så mycket det går och skickar runt dem bland mässbesökarna på 14 cm klackar. Det är förnedrande för tjejerna, det är förnedrande för mig och det är f-an ta mig förnedrande för hela whiskybranschen. Jag vet vilka ni är och jag vet att jag inte köper era produkter igen.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Hur i hel-vete tänker det företag som till Stockholmsmässan hyr in två negresser, klär av dem så mycket det går och skickar runt dem bland mässbesökarna på 14 cm klackar. Det är förnedrande för tjejerna, det är förnedrande för mig och det är f-an ta mig förnedrande för hela whiskybranschen. Jag vet vilka ni är och jag vet att jag inte köper era produkter igen.

håller med! Men vilka var det som kom på denna korkade Iden?

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Roligt var det att träffa Filip, Peter, Magnus och Anders!

 

Godaste såsen provades hos Magnus,

Strathisla 1970-2011 1fill Sherry 43%, Gordon & MacPhail 91p:wub:

 

 

Mycket trevligt att träffas Ivar!

 

 

Ja visst var Stratan fantastisk :blush:

Anders Fohlström

Link to comment
Share on other sites

Hur i hel-vete tänker det företag som till Stockholmsmässan hyr in två negresser, klär av dem så mycket det går och skickar runt dem bland mässbesökarna på 14 cm klackar. Det är förnedrande för tjejerna, det är förnedrande för mig och det är f-an ta mig förnedrande för hela whiskybranschen. Jag vet vilka ni är och jag vet att jag inte köper era produkter igen.

 

 

Hur vet du att det är förnedrande för tjejerna.har du pratat med dem?

Gillar du inte lättklädda tjejer så kunde du tittat åt ett annat håll för så jävla farligt var det inte :doh:

Edited by micke66
Link to comment
Share on other sites

Roligt var det att träffa Filip, Peter, Magnus och Anders!

 

Godaste såsen provades hos Magnus,

Strathisla 1970-2011 1fill Sherry 43%, Gordon & MacPhail 91p:wub:

Detsamma Ivar. Vi ses igen.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Ja jag säger detsamma Ivar! Som du sa, kul att träffa någon som är lite mer jämnårig! Synd bara att det blev lite flyktiga träffar sådär men vi får styra upp nått bättre senare!

 

Står i Hall 2, Lobbys kvarter, Rhum Djungle fredag samt lördag nästa vecka även! Alltid kul att träffa lite forumfolk :)

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Hur vet du att det är förnedrande för tjejerna.har du pratat med dem?

Gillar du inte lättklädda tjejer så kunde du tittat åt ett annat håll för så jävla farligt var det inte :doh:

 

 

Företag var Loope Marin

 

Kan för övrigt bara konstatera att jag har en diametralt motsatt uppfattning som din. Vi utställare som talade om saken var också minst sagt frågande.

Edited by MacNilsson

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

håller med! Men vilka var det som kom på denna korkade Iden?

 

Det var inget whiskyföretag, det var ett ölföretag, de som säljer Carib. Vi hade dem 10m från vår monter 3 dagar i sträck. Och damerna var itne hälften så störande som musiken...

Andreas Magnusson

Örebro

Friend of Laphroaig, Ardbeg Commitee Member, Friend of the Classic Malts

A Wee One, Westerås Whisky Wenner

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...