Jump to content
whiskyforum

Äte i Campbeltown


Recommended Posts

Så var det snart dags för en ny resa till Skottland. Resans mål är denna gång (också) Islay. Första natten bor vi dock i Campbeltown och jag vill gärna ha tips på var man ska äta. Ifjol käkade vi på ett ställe efter huvudgatan och blev inte jätteimponerade. Jag har hört att det ska finnas en väldigt bra whiskypub också. Någon som hittat igen den? Ardshiel?

 

Tacksam för svar.

 

/Jonas

Link to comment
Share on other sites

Så var det snart dags för en ny resa till Skottland. Resans mål är denna gång (också) Islay. Första natten bor vi dock i Campbeltown och jag vill gärna ha tips på var man ska äta. Ifjol käkade vi på ett ställe efter huvudgatan och blev inte jätteimponerade. Jag har hört att det ska finnas en väldigt bra whiskypub också. Någon som hittat igen den? Ardshiel?

 

Tacksam för svar.

 

/Jonas

 

Besökt Campbeltown ett 10-tal ggr men aldrig lyckats hitta ngt bra käk, tyvärr...

som tur är gör de jäkligt bra drycker :drool2:

 

Helena

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

Så var det snart dags för en ny resa till Skottland. Resans mål är denna gång (också) Islay. Första natten bor vi dock i Campbeltown och jag vill gärna ha tips på var man ska äta. Ifjol käkade vi på ett ställe efter huvudgatan och blev inte jätteimponerade. Jag har hört att det ska finnas en väldigt bra whiskypub också. Någon som hittat igen den? Ardshiel?

 

Tacksam för svar.

 

/Jonas

 

Har inget bra förslag på matställe, men Ardshiel Hotel har ett bra sortiment maltwhisky. Det var där jag smakade min första Port Ellen. :drool2:

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Ardhshiel är klockrent även matmässigt, prova där.

Kan hålla med om att Ardshiel Hotel var ok även vad gäller mat. HÄR har ni länken till hemsidan.

 

Var där maj 2010 men blev tyvärr lite besviken på whiskyutbudet. Det är fortfarande mycket bra, men inte lika fantastisk som när den förre ägare hade det när vi besökte det 2007. Tror det bytte ägare under 2009. Dessutom kändes det som en "hönsgård" när vi var där 2010. Ingen i personalen visste priser eller var de skulle leta efter flaskor de hade i sin lista över sortimentet. Men det kan bara ha blivit bättre sen dess. Det är dock en riktigt trevlig miljö att äta och dricka i, med mörk trä, glas och en del läderfotöljer. Rummen är dessutom fina/fräscha.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Var själv där i juli och hittade tyvärr inte heller något bra matställe. Däremot kan jag varmt rekommendera Rosemount guest house. http://www.rosemounthouse.com/

Sikta på att träffa herren i huset, i synnerhet på kvällen. Där var det berättelser kan jag säga!

Niklas Kronberg

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

The Glenlivet Guardians

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...